/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre jön a BMW X6

2007. december 19. 17:44   |   Autoblog
címkék:  

A BMW X6-ban mutatkozik be a bajorok első két turbófeltöltős V8-as benzinmotorja, 407 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékkal.


Annak idején a BMW Sports Activity Vehicle-nek (SAV) nevezte el X5-ös szabadidő-autóját, így az X6-os ezt tovább örökítve a Sports Activity Coupé (SAC) nevet kapta. Az X6 a crossover modellek egyre népesedő táborát gazdagítja, lényegében egy szabadidő-autó/terepjáró és egy kupé keveréke. Úgy érezzük, hogy az autentikus dizájn és a sportos menettulajdonságok miatt ez is tuti befutó lesz a piacon. A különc gépben mutatkozik be a bajorok első két turbófeltöltős V8-as benzinmotorja, 407 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékkal, de a dízelek rajongói is megtalálják számításukat. A BMW az X6-tal már megint nagyot alkotott; jövőre nálunk is megvásárolható lesz, bár még nem tudni, pontosan mikortól.


Az X6 megjelenése egyéni és extravagáns, volánja mögött garantált a feltűnés. Az elölnézet nagyon markáns, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal. Oldalt dinamikusan elnyújtott vonalakkal és karakteres övvonallal találkozunk, de a laposan ívelő tető az, amitől ez a jármű igazán különleges. (Reméljük azért a mérnökök hagytak egy kis fejteret is.)  A sportosságot hangsúlyozza a kerekekre összpontosító kialakítás. S mivel Chris Bangle tervezte autóról van szó, az X6 karosszériáján is váltakoznak a homorú és domború felületek.


A BMW X6 alapkivitelében kínálja az xDrive intelligens összkerékhajtást, valamint a világ első járműveként rendelkezik a minden menethelyzetben egyedülálló iránytartást, mozgékonyságot, vonóerő-átadási képességeket és irányíthatósági pontosságot kínáló Dinamikus Nyomatékszabályzás (Dynamic Performance Control; DPC) rendszerével. A motor nyomatéka így nemcsak – az xDrive révén – az első és a hátsó tengely, hanem a két hátsó kerék között is mindenkor optimális arányban oszlik meg. E stabilizáló funkció hirtelen terhelésváltások és motorféküzem során is rendelkezésre áll.


A BMW xDrive a normál menethelyzetek során 40:60 arányban osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ennek során szenzorok figyelik a kerekek esetleges kipörgését, s a rendszer a másodperc tört része alatt meg tudja változtatni a nyomatékelosztás arányát. Az xDrive a BMW X6 menetdinamikai adottságait is jelentősen javítja, mivel minden alul- és túlkormányozottsági tendenciát még időben felismerve hatékonyan avatkozhat be. Az új Dinamikus Szabályzású Nyomatékelosztás segítségével e reakciók még gyorsabban és az adott szituációhoz még jobban adaptált formában következhetnek be. A jármű menetdinamikai adottságaira kifejtett pozitív hatások különösen a kanyarbeli gyorsítások alkalmával mutatkoznak meg.

A motorpalettán igazi csemegének ígérkezik a biturbó V8-as erőforrás második generációs közvetlen befecskendezéssel (!). Ráadásul ez a világ első olyan V8-as benzines konstrukciója, ahol a turbófeltöltők és a katalizátorok a hengersorok közötti “V-térben” helyezkednek el. Ez az innovatív elrendezés egyedülállóan kompakt építést, valamint a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt mérsékeltebb nyomásveszteségeket eredményez. A 4395 köbcentiméteres hajtómű teljesítménye 407 LE 5500-6400-as fordulaton, maximális nyomatéka pedig 600 Nm 1750-4500-as fordulatszám között. Hatékonyságához nem fér kétség, hiszen egyaránt túlteljesíti az ULEV-II és az EU5 kipufogógáz-határértékeit, a BMW Hatékony Dinamika (Efficient Dynamics) koncepciójának legmagasabb szintű megvalósítása. A BMW X6 xDrive50i mindössze 5,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, csúcssebessége elektronikus korlátozva 250 km/óra.

A V8-as csúcsmotor mellett a kínálatban megtalálható lesz még a 335i kupéból és a 135i kupéból ismerős sorhatos biturbó benzines 306 lóerővel, a soros hathengeres, 286 lovas dízelmotor vezérelt töltésű ikerturbóval, valamint a 235 lóerős egyturbós soros hathengeres dízelmotor is. A BMW X6 xDrive35i 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége 240 km/óra. Az X6 xDrive35d-nek 6,9 másodperc elegendő a 100 km/órás tempó eléréséhez, csúcssebessége 236 km/óra. Az X6 xDrive30d 8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet és 210-et megy, így már ez is nagyon élvezetesen vezethető. Minden motorhoz új hatfokozatú automata sebességváltót kapcsolnak, optimalizált kapcsolási dinamikával és rendkívül gyors váltásokkal. A kapcsolóbillentyűket szériában a kormánykerékre helyezték.

Az X6 egy négyajtós crossover kupé, emiatt utasterében csak négy ülés kapott helyet, csomagtere viszont 570/1450 literes. A belső kialakítás a márkához illően sportos, multifunkciós bőrkormánnyal, kettős körműszerrel, térdtámaszos középkonzollal, részben elektromosan állítható első ülésekkel, két hátsó, osztott, integrált fejtámaszos üléssel. Opcióként számos futómű- és vezetői segédrendszer lesz kapható, mint például az Adaptive Drive (billenésstabilizálás és adaptív lengéscsillapítók), az aktív kormányzás, a szélvédő-kijelző (Head-up-Display), az adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), a kanyarodófény (Bending Lights), a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant), valamint a sebességszabályzás fékezési funkcióval. Az iDrive kezelési rendszer szériafelszerelés, csakúgy, mint az MP3-olvasó CD-lejátszó és az AUX-bemenet, míg opcióként USB-csatlakozó, többcsatornás audio-rendszer, DVD-rendszer hátul, négyzónás automata légkondicionáló, aktív ülésszellőzés, tolatókamera és navigációs rendszer rendelhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/