/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre jön a BMW X6

2007. december 19. 17:44   |   Autoblog
címkék:  

A BMW X6-ban mutatkozik be a bajorok első két turbófeltöltős V8-as benzinmotorja, 407 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékkal.


Annak idején a BMW Sports Activity Vehicle-nek (SAV) nevezte el X5-ös szabadidő-autóját, így az X6-os ezt tovább örökítve a Sports Activity Coupé (SAC) nevet kapta. Az X6 a crossover modellek egyre népesedő táborát gazdagítja, lényegében egy szabadidő-autó/terepjáró és egy kupé keveréke. Úgy érezzük, hogy az autentikus dizájn és a sportos menettulajdonságok miatt ez is tuti befutó lesz a piacon. A különc gépben mutatkozik be a bajorok első két turbófeltöltős V8-as benzinmotorja, 407 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékkal, de a dízelek rajongói is megtalálják számításukat. A BMW az X6-tal már megint nagyot alkotott; jövőre nálunk is megvásárolható lesz, bár még nem tudni, pontosan mikortól.


Az X6 megjelenése egyéni és extravagáns, volánja mögött garantált a feltűnés. Az elölnézet nagyon markáns, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal. Oldalt dinamikusan elnyújtott vonalakkal és karakteres övvonallal találkozunk, de a laposan ívelő tető az, amitől ez a jármű igazán különleges. (Reméljük azért a mérnökök hagytak egy kis fejteret is.)  A sportosságot hangsúlyozza a kerekekre összpontosító kialakítás. S mivel Chris Bangle tervezte autóról van szó, az X6 karosszériáján is váltakoznak a homorú és domború felületek.


A BMW X6 alapkivitelében kínálja az xDrive intelligens összkerékhajtást, valamint a világ első járműveként rendelkezik a minden menethelyzetben egyedülálló iránytartást, mozgékonyságot, vonóerő-átadási képességeket és irányíthatósági pontosságot kínáló Dinamikus Nyomatékszabályzás (Dynamic Performance Control; DPC) rendszerével. A motor nyomatéka így nemcsak – az xDrive révén – az első és a hátsó tengely, hanem a két hátsó kerék között is mindenkor optimális arányban oszlik meg. E stabilizáló funkció hirtelen terhelésváltások és motorféküzem során is rendelkezésre áll.


A BMW xDrive a normál menethelyzetek során 40:60 arányban osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ennek során szenzorok figyelik a kerekek esetleges kipörgését, s a rendszer a másodperc tört része alatt meg tudja változtatni a nyomatékelosztás arányát. Az xDrive a BMW X6 menetdinamikai adottságait is jelentősen javítja, mivel minden alul- és túlkormányozottsági tendenciát még időben felismerve hatékonyan avatkozhat be. Az új Dinamikus Szabályzású Nyomatékelosztás segítségével e reakciók még gyorsabban és az adott szituációhoz még jobban adaptált formában következhetnek be. A jármű menetdinamikai adottságaira kifejtett pozitív hatások különösen a kanyarbeli gyorsítások alkalmával mutatkoznak meg.

A motorpalettán igazi csemegének ígérkezik a biturbó V8-as erőforrás második generációs közvetlen befecskendezéssel (!). Ráadásul ez a világ első olyan V8-as benzines konstrukciója, ahol a turbófeltöltők és a katalizátorok a hengersorok közötti “V-térben” helyezkednek el. Ez az innovatív elrendezés egyedülállóan kompakt építést, valamint a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt mérsékeltebb nyomásveszteségeket eredményez. A 4395 köbcentiméteres hajtómű teljesítménye 407 LE 5500-6400-as fordulaton, maximális nyomatéka pedig 600 Nm 1750-4500-as fordulatszám között. Hatékonyságához nem fér kétség, hiszen egyaránt túlteljesíti az ULEV-II és az EU5 kipufogógáz-határértékeit, a BMW Hatékony Dinamika (Efficient Dynamics) koncepciójának legmagasabb szintű megvalósítása. A BMW X6 xDrive50i mindössze 5,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, csúcssebessége elektronikus korlátozva 250 km/óra.

A V8-as csúcsmotor mellett a kínálatban megtalálható lesz még a 335i kupéból és a 135i kupéból ismerős sorhatos biturbó benzines 306 lóerővel, a soros hathengeres, 286 lovas dízelmotor vezérelt töltésű ikerturbóval, valamint a 235 lóerős egyturbós soros hathengeres dízelmotor is. A BMW X6 xDrive35i 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége 240 km/óra. Az X6 xDrive35d-nek 6,9 másodperc elegendő a 100 km/órás tempó eléréséhez, csúcssebessége 236 km/óra. Az X6 xDrive30d 8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet és 210-et megy, így már ez is nagyon élvezetesen vezethető. Minden motorhoz új hatfokozatú automata sebességváltót kapcsolnak, optimalizált kapcsolási dinamikával és rendkívül gyors váltásokkal. A kapcsolóbillentyűket szériában a kormánykerékre helyezték.

Az X6 egy négyajtós crossover kupé, emiatt utasterében csak négy ülés kapott helyet, csomagtere viszont 570/1450 literes. A belső kialakítás a márkához illően sportos, multifunkciós bőrkormánnyal, kettős körműszerrel, térdtámaszos középkonzollal, részben elektromosan állítható első ülésekkel, két hátsó, osztott, integrált fejtámaszos üléssel. Opcióként számos futómű- és vezetői segédrendszer lesz kapható, mint például az Adaptive Drive (billenésstabilizálás és adaptív lengéscsillapítók), az aktív kormányzás, a szélvédő-kijelző (Head-up-Display), az adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), a kanyarodófény (Bending Lights), a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant), valamint a sebességszabályzás fékezési funkcióval. Az iDrive kezelési rendszer szériafelszerelés, csakúgy, mint az MP3-olvasó CD-lejátszó és az AUX-bemenet, míg opcióként USB-csatlakozó, többcsatornás audio-rendszer, DVD-rendszer hátul, négyzónás automata légkondicionáló, aktív ülésszellőzés, tolatókamera és navigációs rendszer rendelhető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/