/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Júniusban érkezik az új E-osztály

2006. április 12. 15:05   |   Autoblog
címkék:  

Az új E-osztály nem külseje, hanem inkább technológiai újításai, szupertiszta Bluetec dízelmotorja és osztályelső biztonsága miatt érdekes.


Az E-osztály limuzin és kombi változata a New York-i Nemzetközi Autókiállításon ünnepli világpremierjét. Amikor a felső-középkategóriás modell június elején az európai, s néhány héttel később az amerikai szalonokba kerül, a vásárlók 29 modellvariáció (16 limuzin és 13 kombi) közül választhatnak, ami rekord a típus történetében és a szegmensben is.

Dinamikusabb és színesebb


A legfőbb változtatás az E-osztály orrát érintette, ahol a tervezők a lökhárítónak és a hűtőrácsnak V-alakot adtak. A tipikus Mercedeszes fényszórók maradtak, azonban belső elrendezésük változott és másképpen világítanak. Most először, a helyzetjelzőket diódás világítótestek váltották fel.

A karosszéria amúgy nem változott jelentősen, pusztán az Avantgarde kivitelek kapnak hangsúlyosabb oldalküszöböket és hátsó lökhárítót.

A belső térben az új modell elsősorban színeiben és kormánykerekében különbözik a jelenleg futó E-osztálytól. Utóbbi már négyküllős kivitelű, ovális funkciógombjai pedig a nagyujjal kezelhetők. Új formájú a klímaberendezés kezelőpanelje is. A tervezők emellett az utastér színeit és anyagait is felfrissítették; a fényűző Avantgarde kivitelben két új szín, konyak barna és szahara bézs is rendelkezésre áll a fekete tetőkárpitozással kontrasztban.  

A legbiztonságosabb


A Mercedes szerint az új E-osztály a járműosztály legbiztonságosabb járműve, és ebbe aligha lehet belekötni. A szedán és a kombi alapfelszereltségébe bekerült ugyanis a PRE-SAFE jelzőrendszer, amely még a baleset bekövetkezése előtt automatikusan aktiválja a gépkocsi biztonsági rendszereit. A díjnyertes rendszer a helyzetnek megfelelően használja a biztonsági öveket és a légzsákokat. Ha hátulról érkezik az ütés, az első utasok nyakát speciális, NECK-PRO szenzoros fejtámlák védik meg a sérüléstől. Vadonatújak a hátsó féklámpák is, amelyek vészfékezésnél villogással figyelmeztetik a mögöttes forgalmat.  

Igazán különlegesek az új E-osztály adaptív fényszórói, mert alkalmazkodnak a vezetési és időjárási körülményekhez, jelentősen növelve például az éjszakai vezetés biztonságát. Az extraként rendelhető intelligens világítási rendszer öt különböző világítási funkciót kínál. A “mellékút” mód kiterjeszti a látótávolságot – főként oldalirányban – és segít a pilótának az útakadályok és a többi közlekedő gyorsabb felismerésében. Az “autópálya” mód egy egyenletes, 120 méter hosszú fénysugarat képez, ami teljes szélességében megvilágítja az útfelületet 90 km/órás sebesség fölött. A korábbi adaptív világítási rendszerrel összehasonlítva ez 50 méterrel hosszabb fényt ad az úton, ennyivel növeli a pilóta látómezejét. Továbbfejlesztették a ködlámpákat (csökkentették a tükröződést) és az aktív kanyarfényszórókat is, ötödik funkcióként pedig kereszteződés-világítást is beszereltek.

Új erőforrások


Az E-osztályhoz elérhető tíz motorból (136 – 514 LE) hat új vagy továbbfejlesztett. Az E 200 CDI és az E 220 CDI négyhengeres dízeleit például az utolsó csavarig optimalizálták, hogy növeljék teljesítményüket, nyomatékukat és finomítsák járásukat. Az E 200 CDI mostantól 136 lóerős, nyomatéka 340 Nm, átlagfogyasztása pedig 6,3 literre csökkent. Az E 220 CDI már 170 lóerőt és kereken 400 newtonmétert termel, ami 14, illetve 18 százalékkal jobb, mint a korábbi motoré. Átlagfogyasztása ugyanúgy 6,3 liter (kombi 7,1 liter). A hathengeres E 320 CDI 224 lóerőt állít elő, maximális nyomatékát pedig 510-ről 540 Nm-re tornászták fel. Ősszel az Egyesült Államokban a 320 CDI mellett megjelenik az első Bluetec motorral felszerelt modell is, amely a világ talán legtisztább dízel gépkocsija.

A Bluetec dízelmotor majdnem nullára csökkenti a nitrogénoxid kibocsátást, miközben 20-40 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a hasonló lökettérfogatú dízelek. Nekünk a Bluetec-es E-Mercikre még 2008-ig várnunk kell.

Az E-osztály benzinmotorjain is javítottak, különös tekintettel a négy- és nyolchengeres típusokra. Az E 200 Kompressor négyhengeres motorja például 12,5%-kal erősebb lett, most már 184 lóerőt ad le, nyomatéka pedig 250 Nm-re módosult. A 2006 közepétől kapható csúcsváltozat, az E 500 pedig az S-osztályból ismert 5,5 literes, 388 lóerős és 530 Nm nyomatékú V8-as aggregátot kapja meg. A limuzin ezzel a motorral 5,3 másodperc alatt gyorsul fel százra.

Aki még többre vágyik, számíthat az E 63 AMG-re, amiben a tuningcég saját fejlesztésű, 514 lóerős V8-as szívómotorja dolgozik majd lehengerlő, 630 Nm-es nyomatékkal.

Az új E-osztály kezelhetőségén és vezethetőségén sokat javított a Direct Control csomag. A mérnökök 10 százalékkal direktebbre vették a kormányzást, a futómű átfésülésével pedig stabilabb, neutrálisabb kanyarvételt értek el. Az Elegance és az Avantgarde kivitelekben a Direct Control speciális rugókkal is kiegészül, amelyek kanyarban csökkentik a karosszéria mozgását és dőlését. 

10 millió darab

1946 óta több mint tízmillióan voksoltak a felsőkategóriás Mercedesre. A jelenleg futó hetedik generációból 2002 óta egymilliót adtak el (860 ezer limuzint és 140 ezer kombit), és Németországban (38%), valamint Nyugat-Európában (30%) az E-osztály még mindig őrzi vezető pozícióját a szegmensben.  


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/