Képeken a talán legutolsó, klasszikus V12-es Ferrari
A Ferrari közzétette az első fotókat és információkat új szupersportautójáról, a valaha épített legszélsőségesebb frontmotoros berlinettáról. A 812 Superfast modellen alapuló, még nem nevesített újdonságot gyűjtőknek szánják.
A lenyűgöző megjelenésű új berlinetta modell legérdekesebb része természetesen az erőforrása, amely a legendás, 65 fokos hengerszögű V12-es legizmosabb változata. A tizenkét hengeres erőmű a Ferrari eddigi legnagyobb teljesítményű szériamotorja és 9500-as fordulatszámig forog el, ami szintén példa nélküli a Ferrari belsőégésű erőforrásainak történetében. A 6,5 literes V12-es szívómotor elképesztő 830 lóerőre képes.
A mérnökök egyéb műszaki csemegékkel is ellátták az új modellt, mint például a független négykerék-kormányzás, amely kanyarodásnál rendkívüli módon fokozza az agilitást és a precizitást, emellett roppantul érzékletessé teszi a kormányzást. Újabb mérnöki vívmányként a kocsi saját tömegét is tovább faragták; ezt főként szénszál erősítésű műanyag használatával érték el a karosszérián és az utastérben.
A kocsi aerodinamikai dizájnja is merőben új. A Ferrari hite szerint a forma mindig követi a funkciót, így az aerodinamikai változtatások egytől-egyig a nagyobb leszorítóerő elérését szolgálják. Áttervezték az első légbeömlőket, a hátsó diffúzort és a kipufogórendszert, hátsó szélvédőt pedig örvénykeltő bemetszésekkel rendelkező alumínium fedőelemre cserélték. Ez és a motorháztetőn elnyúló karbon „pengeelem” megváltoztatta az autó arányait: a géptető immár rövidebbnek tűnik, hangsúlyozva a jármű szélességét, a far pedig sokkal erőteljesebbé vált, fastback stílusú lett.
Az új V12-es Ferrari május 5-én ünnepli a világpremierjét.