Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Két év múlva érkezik a hálózatról tölthető Ford Transit

2017. szeptember 08. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Ford új plug-in hibrid (PHEV) hajtású Transit Custom áruszállítóját arra tervezték, hogy a városon belüli útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással haladjon. A várhatóan 2019-ben gyártásba kerülő Transit Custom PHEV több mint 50 kilométeren át képes emisszió mentesen haladni, az elektromos hajtásláncot benzinmotor egészíti ki.

Az új modell 2017 végén tűnik fel először a közutakon, amikor a Ford 20 darab PHEV-hajtású Transitot ad át flottaüzemeltetők számára egy 12 hónapos londoni kísérlethez. A projekt azt vizsgálja majd, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban.

A várhatóan 2019-ben gyártásba kerülő Transit Custom PHEV fejlett hibrid rendszere több mint 50 kilométeren át képes kizárólag az elektromotor erejével mozgatni az autót; az elektromos hajtásláncot a Ford EcoBoost benzinmotorja egészíti ki. Ha a konnektoros töltések között hosszabb útszakaszok is adódnak, akkor az EcoBoost motor is tölti a jármű akkumulátorát, tovább fokozva az autó hatékonyságát és használati értékét.

Londonban a haszongépjárművek 280 000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.

A londoni flottakísérlet egyik résztvevője a helyi tömegközlekedési vállalat, a Transport for London, valamint több olyan szervezet, amelyek munkája a városi környezethez kapcsolódik, például a londoni rendőrség, a Metropolitan Police. A 20 autóban fejlett telematikai rendszer gyűjt majd adatokat az egyes felhasználási területekre jellemző futásteljesítményről, használati módról és környezeti hatásokról, s ezek elemzése után kiderül, hogyan aknázhatók ki legjobban az elektromos hajtás előnyei.

Emellett a járműveket geofencing technológiával is felszerelik, ami az autó pillanatnyi tartózkodási helye alapján képes megváltoztatni a hajtáslánc működését. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy amikor a Transit Custom PHEV a belvárosban belép egy alacsony károsanyag-kibocsátási zónába, a hibrid rendszer automatikusan elektromos hajtásra kapcsol.

A Ford az első tömeggyártó, amely PHEV technológiát kínál a haszongépjármű-piac ezen szegmensében. A hálózatról feltöltött akkumulátorokkal a jármű nulla károsanyag-kibocsátással haladhat, amellett pedig a kompakt méretű és takarékos benzinmotor is kiegészíti ezt a töltést. A Transit Custom PHEV hajtáslánca soros hibrid rendszerű, ami azt jelenti, hogy a kerekeket nem a belsőégésű motor, hanem az elektromotor hajtja. A kompakt méretű, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorcsomag a rakodótér padlója alatt található, és a raktér mérete ugyanakkora, mint a normál hajtású Transit Custom modellé.

A PHEV technológia rendkívül előnyös a nagyvárosi használathoz. Az autó akár 50 kilométert is megtehet nulla károsanyag-kibocsátással, és ez a hatótávolság több mint 500 kilométerre növelhető a benzinmotorral, vagyis sohasem kell tartani az akkumulátor lemerülésétől. Ráadásul a PHEV-hajtás nagyobb hasznos teherbírást kínál, mint a tisztán elektromos hajtás, miközben az akku gyorsan és könnyen feltölthető a normál elektromos hálózatról.

A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a brit kormány által alapított Fejlett Hajtásmód Központ. Az áruszállítókat az Egyesült Királyságban, a Ford duntoni műszaki központjában és a Banburyben működő Fejlett Hajtásmód Központban tervezték.

A Ford 2020-ig 4,5 milliárd dollárt fektet olyan elektromos hajtású autók fejlesztésébe és gyártásába, amelyek sokoldalúan, gazdaságosan és élvezetesen használhatók. A Ford azt tervezi, hogy az elkövetkező öt év során 13 új elektromos hajtású autót mutat be világszerte, köztük egy tisztán elektromos hajtású SUV modellt, amit Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában forgalmaznak majd.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!