/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kézi váltót kaphat a Toyota Supra

2020. augusztus 28. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Minden eddiginél fontosabb fejlesztés várható a Toyota Supra életében: rövid időn belül manuális sebességváltóval bővülhet a modell kínálata.

toyota_supra_2019_1

A sportautó csak kézi váltóval az igazi – ez a tétel azóta tartja magát, amióta megjelent az autóiparban az első automata sebességváltó. Van benne igazság, hiszen hagyományosan kizárólag a manuális erőátviteli rendszerek biztosítottak közvetlen (fém-a-fémhez) kapcsolatot a motor és a hajtott kerekek között.

A duplakuplungos sebességváltók megjelenésével aztán ez az érv is kikopott az axióma mögül, ráadásul a modern automata sebességváltók is elkezdtek felnőni a feladathoz: tökéletes példa erre a jelenlegi, ötödik generációs Toyota Supra nyolcfokozatú egysége, amely a tesztelők egybehangzó véleménye szerint közel jár a tökéleteshez, közúti használatban mindenképpen.

Azt persze a Toyota is tudja, hogy a majdnem hibátlan nem ugyanaz, mint a makulátlan, illetve hogy a rajongók egy része akkor is szeretne pályakész kivitelű autót birtokolni, ha soha nem állítaná a rajtvonalra járművét.

toyota_supra_2019_b_1

Ezért már a Supra bevezetése előtt sem kerülték a kézi sebességváltó témáját: a projektet vezető Tada Tecuja az első pillanattól fogva azt hangoztatta, hogy nem elvi, hanem gyakorlati okból vetették el a manuális erőátvitelt és amennyiben valós igény mutatkozik a manuális opcióra, komolyan megfontolják annak lehetőségét.

Az első két modellévben erre nem került sor, ám a Supra kapcsán egyedi termékstratégiát követ a Toyota: deklarált céljuk, hogy évről évre olyan műszaki fejlesztésekkel bővítsék a sportautó kínálatát, amivel újra és újra meg tudják szólítani a rajongókat, illetve folyamatosan szélesíteni tudják a potenciális vásárlók körét.

Ezzel összefüggésben már korábban felmerült annak a lehetősége, hogy a Toyota 2023-ra elkészítse a típus szélsőségesen sportos változatát: ez az állítólagos Supra GRMN állítólag félezer lóerővel koronázza majd meg a modellcsaládot.

736810

Előtte azonban még sort kerít a cég a rég áhított kézi váltós variánsra – a japán autós sajtó legmegbízhatóbb forrása a Mag X legalábbis ezt már-már tényként, nem pedig lehetőségként kezeli.

Mivel jelenleg a világ különböző piacain négy teljesítményszinten létezik a Supra (a kétliteres, négyhengeres blokk 197 és 258 lóerővel, a 3,0 literes, soros hathengeres erőforrás 340 és 387 lóerővel elérhető), nem tudni, hogy melyik verzió kaphat hárompedálos konfigurációt.

Normál esetben a leggyengébb belépő modell hangzana logikusnak, ám a Supra nem átlagos autó, ezért ha megvalósul a kézi váltó, az sokkal inkább ínyencfogás, mint költségcsökkentő megoldás lesz. Éppen ezért a kétliteres motor eredetileg bemutatott, nagyobb teljesítményű (258 LE, 400 Nm) verziója tűnik a legesélyesebb jelöltnek, hiszen a sorhatos modellénél csekélyebb tömegével eleve közelebb áll a puritán sportautók klasszikus receptjéhez.

Hogy ez a variáns már a 2022-es modellévben színre lép-e, vagy bevárja a kétszer erősebb csúcskivitelt, egyelőre még nem tudható – az előbbi mellett szól az a szintén Tecuja Tadától származó, korábbi információ, hogy a Supra projekt jelenlegi erőforrásai nem teszik lehetővé, hogy egyszerre több fejlesztéssel is foglalkozzanak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/