/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kibocsátásban a Fiat az első

2009. március 02. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A teljes piacot nézve átlagosan 5,3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsőségére válik.

A JATO Consult, a JATO Dynamics autóipari piaci intelligencia szolgáltató cég elemzéssel foglalkozó részlege nemrégiben összeállított 2008-as CO2 tanulmányából a napokban napvilágra hozott néhány izgalmas részletet.

A tanulmány rámutat, hogy 2008-ban is a Fiat került a dobogó legfelső fokára az eladásokkal súlyozott CO2  kibocsátási listán a volumen márkák között 133,7g/ km-es értékkel, mely az elért értékek közül a legalacsonyabb Európában. A Peugeot lett 138,1g/km-rel a második, egyben a  Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA testvér Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142,4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2  kibocsátási értékeit, elsősorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetően. A top 5-ben még a Renault (142,7 g/km) és a Toyota (144,9 g/km) kaptak helyet.

“Ha a kibocsátási számokat Európa legjobbjai szemszögéből nézzük, akkor nem változott a 2007-es sorrend”, mondja David Di Girolamo a JATO Consult vezetője. “A BMW kimagaslóan teljesített az abszolut legnagyobb mértékű kibocsátási csökkenéssel (-16 g/km), különösen, ha figyelembe vesszük a roppant széles termékskálájukat. Azonban holisztikusan nézve a piacot is fantasztikus az eredmény. A teljes piacot nézve átlagosan 5,3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsőségére válik.”

Di Girolamo így folytatja: “Az egyre komolyabb biztonsági követelmények elterjedése, valamint a növekvő kényelemigény egyre csak növelik az autók tömegét és súlyát, mely faktorok egyértelműen felfelé tolnák a CO2  kibocsátási értékeket. De mindezek ellenére a gyártóknak sikerül egyre nehezebb, kényelmesebb és biztonságosabb autókat előállítaniuk a kor környezetvédelmi elvárásaihoz alkalmazkodva.”

Az ACEA és EU közötti korábbi, CO2  kibocsátás csökkentésre irányuló megállapodása alapján a 2008-as év egyben egy cél év is volt, melyben a gyártó csoportoknak 140 g/km-re kellett csökkenteni az általuk gyártott személyautók átlagkibocsátását. Ezt a célt a teljes piacnak nem, csak a Fiatnak és a PSA Peugeot Citroennek sikerült elérnie. A következő célszám a 130 g/km, melyet az iparágnak elvileg 2012 végére kell teljesítenie. A prémium autómárkák számára azonban a tervek szerint egyéni célértékeket fognak meghatározni, melyeket az eladott autók önsúlya alapján fognak kikalkulálni. Ez könnyítést jelent számukra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/