Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kiderült, milyen erős az új BMW 8-as Coupé

2018. április 26. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

A BMW mérnökei ezekben a napokban végzik a nagy-britanniai Wales aszfaltcsíkjain a hamarosan debütáló 8-as végső simításait. A BMW M850i xDrive Coupét nyúzzák, amelyben teljesen újratervezett, 530 lóerős V8-as erőforrás, xDrive intelligens összkerékhajtás, hátsó differenciálzár, valamint borulásgátló rendszerrel és hátsókerék-kormányzással kiegészített M Professional adaptív futómű dolgozik.

Az új BMW 8-as Coupé rendkívül dinamikus vezethetőségének záloga az alacsony súlypont, a kimagasló karosszériamerevség és az akár versenyautósan feszes futómű-hangolás. A BMW M850i xDrive Coupé modell esetében az agilitást és a közvetlen kormányzást már az alapfelszereltség részeként aktív hátsókerék-kormányzás és aktív borulásgátló rendszer segíti. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók ráadásul mindegyik vezetési szituációban maximális kerékstabilitást garantálnak.

A vezetési élménykapcsoló SPORT és SPORT+ üzemmódjai ezzel szemben a lehető legvérmesebb teljesítmény-leadás és az erőteljes orgánum adrenalintól túlfűtött kettősét ébresztik fel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók keménysége, a dinamikus menetstabilizáló rendszer engedékenysége és az xDrive intelligens összkerékhajtás teljesítmény-elosztása eközben minden pillanatban az adott vezetési szituációhoz igazodik. Az összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra optimalizált hangolása a vezetés szüntelen élményét élteti, a hátsó osztóműbe épített aktív differenciálzár pedig minden kanyarban önfeledt mosolyt csal a sofőrök arcára.

A BMW M850i xDrive Coupé átlagon felüli kvalitásaihoz nagy mértékben hozzájárul a V8-as motor. Miközben saját tömege megegyezik az elődmotor értékével, az új szív 68 lóerővel nagyobb teljesítmény és 100 Nm-rel több forgatónyomaték leadására képes. A motorháztető alatt így 530 LE maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték lakozik, utóbbi ráadásul már percenkénti 1800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll. A nyolchengeres erőforrás a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó részletekbe menően továbbfejlesztett változatán keresztül adja le teljesítményét és forgatónyomatékát. A minden korábbinál korszerűbb váltót hosszabbra nyújtott fokozatok és még rövidebb váltóutak jellemzik.

Az új BMW 8-as Coupé prototípusait a szakemberek az elmúlt hónapokban a legkeményebb versenypályákon, lezárt útszakaszokon és több tízezer kilométernyi közúton fogták vallatóra és finomhangolták, hogy az idei év végén a lehető legtökéletesebb modellt adhassák a BMW ügyfeleinek kezébe. Az új BMW 8-as Coupé az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén, a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában és a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgringen is megfordult.

A BMW még idén bemutatja az új 8-as Coupé sorozatgyártásra kész változatát. A típusjelzésben található 8-as szám mindig is a BMW modellpalettáján betöltött kimagasló pozíciót jelentette: legyen szó akár a BMW Z8 roadsterről, akár a BMW i8 plug-in hibrid sportautóról, a 8-as szám kivétel nélkül az extrém sportossággal és a vezetés abszolút élményével forrt össze. Ily módon természetes, hogy az új BMW 8-as Coupé a bajor prémiumgyártó luxus színvonalú modelljeinek egyik meghatározó alappilléreként érkezik meg az utakra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!