/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kiforrott az 5-ös BMW

2007. január 10. 13:03   |   Autoblog
címkék:  

Élete felénél jár az aktuális, E60-as BMW 5-ös sorozat, a BMW elérkezettnek látta az időt némi modellfrissítésre.

Az E60-as széria 2003-as piaci bevezetése óta minden évben értékesítési rekordot döntött. A megújított ötösök erre a sikerre kívánnak építeni, még nagyobb teljesítménnyel, hatékonysággal, praktikummal és vonzerővel. A motorfejlesztő mérnökök még több erőt sajtoltak ki az erőforrásokból, miközben maximálisan 25%-kal redukálták az átlagfogyasztást.

BMW M5 Touring


Az Év Motorja, hétfokozatú SMG váltó és 1650 literes csomagtér – ez az új BMW M5 kombi. A bal- és mostantól jobbkormányos kivitelben is kapható M5 Touringot ugyanaz a potens, 507 lóerős V10-es szívó erőforrás hajtja, mint a limuzint. A 8250-et forgó aggregát 520 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, s a kombit 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára, ami csak 0,1 másodperccel rosszabb a limuzin értékénél. Elektronikus korlátozás nélkül pedig az autó képes lenne elérni a 320 km/órás sebességet is.

A hétsebességes SMG (Sequential Manual Gearbox) váltó már ismerős a négyajtós

változatból: 11-féle váltási sémát kínál, öt automata és hat manuális kapcsolási módot tud, emellett rajtprogram is van benne a lehető legjobb gyorsulás érdekében. Az M5 Touringba is háromfázisú DSC+ menetstabilizáló rendszert építettek. M Dynamic módban a sofőr túlfeszítheti a húrt és erőcsúsztatásokat hajthat végre az autóval, de a túl veszélyes manővereket az elektronika nem engedi végrehajtani. Aki profinak érzi magát, teljesen ki is iktathatja a DSC+ rendszert. Természetesen az M5 kombi is kezelhetetlen lenne M differenciálmű nélkül, ami rendkívüli tapadást biztosít, különösen kanyarokból való kigyorsításnál. A mérnökök mindezt elektronikusan állítható lengéscsillapítással fejelték meg, amely háromféle beállítást ismer.  


Az örömök igazi forrása az MDrive Manager, ami lehetővé teszi, hogy gombnyomásra hívja elő a pilóta a kedvenc beállításait. Kiválasztható és rögzíthető a kívánt teljesítményszint, váltó és futómű karakterisztika, DSC és Head-up Display beállítás, s még az aktív üléstámla szöge is. Az M Drive gomb megnyomásával előhívhatók a korábban eltárolt beállítások és az autó karaktere egy szempillantás alatt átalakul. Egyik pillanatban az M5 kombi egy praktikus családi autó, a következő pillanatban pedig már egy rendszám nélküli versenygép.

Az M5 kombin is a szokásos, diszkrét megkülönböztető jegyeket találjuk meg, mint a nagyobb első légbeömlők, a vaskos küszöbök, az oldalsó kopoltyúk, valamint a négy kipufogócső. Az utastér stílusában gyakorlatilag megegyezik a limuzinéval – fémkeretes műszerek, fémbetétek a műszerfalon és a középkonzolon, sport-bőrkormány, sport-kontúrülések -, az iDrive rendszerhez azonban nyolc új, programozható, közvetlen elérést biztosító gombot terveztek. Ezen kívül a vájt fülűek BMW Individual audiorendszert is rendelhetnek az autóba, 16 hangszóróval és 825 watt összteljesítménnyel.


A BMW M5 Touring márciusban kerül gyártásba.

BMW 5 limuzin és kombi


A világszerte sikeres 5-ös sorozat életciklusának feléhez érkezett, ezért a bajor gyártó a modellfrissítés mellett döntött. A márciusban piacra kerülő, megújított felső-középkategóriás limuzinok és kombik nagyobb teljesítménnyel, jobb üzemanyag-fogyasztással és kevesebb károsanyag-kibocsátással bírnak. Egyik-másik változat 20 lóerővel és 20 Nm-rel nagyobb erőt szolgáltat és negyedével kevesebb üzemanyagot éget el. A kilenc erőforrás mindegyikét átfésülte vagy lecserélte a BMW.

Újdonság a nagy pontosságú, piezo-kristályos közvetlen befecskendezés a hathengeres benzines modelleknél, valamint a BMW első intelligens fékenergia-visszanyerési rendszere. A fékezési energia visszatermelésével átlagosan 3%-os fogyasztás és kibocsátás csökkenést lehet elérni.


Az összes limuzin és kombi karosszériás 5-ös BMW-t szériában hatsebességes kézi váltóval szerelik, leszámítva az 535d modelleket. Az 550i, 540i, 530i, 535d és 530d vásárlói azonban választhatják az új Automatic Sports Transmission névre keresztelt, kormányfülekkel is vezérelhető hatfokozatú automata szerkezetet is, amely továbbfejlesztett hidraulikája, nyomaték-átalakítója és szoftvere révén a gázpedál legkisebb lenyomására 40%-kal gyorsabban reagál és feleannyi idő alatt kapcsol, mint elődje. A Sport fokozat még jobban lerövidíti a kapcsolási időket.


Innovatív berendezések is megjelentek az opciós felszereltségi listán. Ilyen a főbb információkat a szélvédőre vetítő Head-up Display, a Night Vision, azaz éjjellátó, valamint az új sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A belső visszapillantó tükör mellé telepített kamera figyeli a felfestéseket, s ha a kocsi egyértelmű szándék vagy irányjelző használata nélkül átszeli ezeket, a sofőrt a kormánykerék megfelelő oldali rezegtetésével figyelmezteti. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer alapfelszerelés az 550i és 535d modellekben, a többihez feláras. Új a “stop and go” funkcióval kiegészített követési távolság szabályzó elektronika is, ami ha kell, megállítja a járművet a követési távolság megtartása mellett. Ha az elöl haladó autó 3 másodpercnél rövidebb ideig áll egyhelyben, az 5-ös BMW magától visszagyorsít a beprogramozott sebességre.  


Nem esett még szó a külső és belső módosításokról, amelyek minimálisak, alig észlelhetőek. A fényszórókat és a BMW-veséket alakították át, no és áttervezték a légbeömlőket is. A hátsó részen az irányjelzők, a helyzetjelzők és a féklámpák mostantól vízszintes LEDeket használnak. Belül a részleteken finomítottak, például áttervezték az ajtópaneleket, az ablakemelő gombjait a vízszintes könyöklőre telepítették. Ezen kívül bevezették a nyolc programozható “kedvenc” gombot a műszerfalon, amelyekkel olyan funkciók hívhatók elő, mint a navigációs úti cél megadása vagy telefonhívás kezdeményezése.

Motorok


BMW 550i: nyolchengeres benzinmotor VALVETRONIC-kal és Bi-VANOS-szal, 4799 cm3, 367 LE, 490 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 5,2 másodperc, csúcssebesség 250 km/h, átlagfogyasztás 10,9 l/100 km.

BMW 540i: nyolchengeres benzinmotor VALVETRONIC-kal és Bi-VANOS-szal, 4000 cm3, 306 LE, 390 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 6,1 másodperc, csúcssebesség 250 km/h, átlagfogyasztás 10,5 l/100 km.

BMW 530i: soros hathengeres, második generációs közvetlen befecskendezéses benzinmotor, 2996 cm3, 272 LE, 320 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 6,3 másodperc, csúcssebesség 250 km/h, átlagfogyasztás 7,7 l/100 km.

BMW 525i: soros hathengeres, második generációs közvetlen befecskendezéses benzinmotor, 2996 cm3, 218 LE, 270 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 7,1 másodperc, csúcssebesség 246 km/h, átlagfogyasztás 7,4 l/100 km.  

BMW 523i: soros hathengeres, második generációs közvetlen befecskendezéses benzinmotor, 2497 cm3, 190 LE, 235 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 8,2 másodperc, csúcssebesség 235 km/h, átlagfogyasztás 7,3 l/100 km.

BMW 535d: soros hathengeres dízelmotor common-rail befecskendezéssel és variálható geometriájú ikerturbóval, 2993 cm3, 286 LE, 580 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 6,4 másodperc, csúcssebesség 250 km/h, átlagfogyasztás 6,8 l/100 km.

BMW 530d: soros hathengeres dízelmotor common-rail befecskendezéssel és variálható geometriájú turbóval, 2993 cm3, 235 LE, 500 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 6,8 másodperc, csúcssebesség 250 km/h, átlagfogyasztás 6,4 l/100 km.

BMW 525d: soros hathengeres dízelmotor common-rail befecskendezéssel és variálható geometriájú turbóval, 2993 cm3, 197 LE, 400 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 7,6 másodperc, csúcssebesség 235 km/h, átlagfogyasztás 6,2 l/100 km.

BMW 520d: soros négyhengeres dízelmotor common-rail befecskendezéssel és variálható geometriájú turbóval, 1995 cm3, 163 LE, 340 Nm, gyorsulás 0-100 km/h-ra 8,6 másodperc, csúcssebesség 222 km/h, átlagfogyasztás 5,9 l/100 km.

A Touring változatok gyorsulása jellemzően 0,3 másodperccel marad el a négyajtós kivitelek gyorsulásától.                                   

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/