/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kisméretű SUV-val újít a Citroën

2017. február 07. 11:45   |   Autoblog
címkék:  

Kisméretű szabadidőautóval rukkol elő a Citroën, amely a márka SUV-szegmensben indítandó offenzívájának az előhírnöke is egyben. A C3 szellemiségét hordozó C-Aircross Concept fő erénye az egyediség, dizájnjával, felépítésével és friss színvilágával kitűnik a SUV modellek közül. A Genfi Autószalonon áll először a közönség elé.

A Citroën egy merész, karakteres és színes egyéniségű tanulmányautóval lép a közönség elé. A C-Aircross Concept mindössze 4,15 m hosszú, 1,74 m széles és 1,63 m magas, nem sokkal nagyobb tehát, mint a C3. Felépítését tekintve a magasra helyezett, rövid motorháztetővel és a zömök, ám cseppet sem agresszív orr-résszel hívja fel magára a figyelmet, ami szokatlan az SUV-k rendkívül kötött stílusvilágában. A C-Aircross Concept elöl és hátul fényes fekete sárvédő-betétekkel, újfajta kialakítású kerékív-betétekkel és a karosszéria alsó részén húzódó oldalsó védőelemekkel van felszerelve, kerekei 18 colosak.

A márkaképpel és az új C3 külső stílusjegyeivel összhangban a C-Aircross Concept kerekded, magabiztos orr-részt és két szinten elhelyezett világítótesteket kapott. A hűtőrácshoz kapcsolódó LED-es nappali lámpák elkülönülnek az elsődleges világítást biztosító alsó lámpatestektől. A letisztult, egyedi grafikájú hátsó részt is határozott stílus jellemzi. A markáns vállak kiemelik a két oldalt elhelyezkedő, három lebegő fénykarikából álló, high-tech 3D hátsó lámpákat.

Ugyanez a lebegő hatás érvényesül a hátsó oldalablakok díszítései és a tető esetében. A koncepcióautó védjegye a belülről megvilágított, lebegni látszó két hátsó oldalablak. A panoráma üvegtetővel pedig tovább nő a fényforrások száma. A korallszínű, stilizált hátsó ablakoknak köszönhetően akadálytalanul hatol be a fény, ugyanakkor a külső szemlélő számára rejtve marad a gépkocsi belseje. A jelentős üvegfelület és a nagy beltér tovább erősítik a tanulmány egyedi karakterét, mely tágas és világos utasteret kínál.

A Citroën C-Aircross Conceptet a könnyebb beszállás érdekében ellentétes irányba nyíló ajtókkal tervezték. A kényelmet szolgáló kinematikai megoldás a korábbi Aircross és CXperience koncepcióautóknál alkalmazott változatot idézi. Az SUV belsejében a Citroën tervezőmérnökei egy letisztult, légies műszerfal és lebegni látszó ülések mellett tették le a voksukat. A belső kialakítás jellemzően vízszintes tagolású, ami tágas, szellős belső tér benyomását kelti.

A Citroënre oly jellemző, intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány mellett a kárpittal bevont műszerfal egy füstüveg head-up display kijelzőt is magában foglal, melyen a műszerek információi a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A műszerfal közepén egy különleges képvilágú, 30 cm átmérőjű érintőképernyő foglal helyet, mely a különböző vezetéssel kapcsolatos, illetve infotainment információk közvetítésére szolgál. Alatta kezdődik a széles középkonzol, mely egészen a hátsó ülésekig húzódik, és számos hasznos tárolóhelynek ad otthont. Különleges hatást kelt a világító korallszín padló és a vele azonos árnyalatú szőnyegek. Az üléseket borító, bársonyos tapintású vastag szövetre is a színek bátor kombinálása jellemző. Az üléspadra emlékeztető üléseken a szürke- és narancsárnyalatok köszönnek vissza.

Akárcsak az új C3, a C-Aircross Concept is hű marad a Citroën Advanced Comfort programhoz. Az igazi élettérként funkcionáló autó bővelkedik a testi-lelki nyugalmat szolgáló adottságokban. Beszálláskor már az utastér puszta látványa is kellemes érzéssel tölti el az embert. A kanapé módjára hívogató, széles első és hátsó üléseket meleg, párnázott hatású alcantara kárpit borítja. Magas minőségű, egyszerre természetes és igényes kiképzésük mellett kiválóan tartanak, kialakításukat az ágymatracok világa inspirálta.

A praktikum és a funkcionalitás jegyében a C-Aircross Concept számtalan nagyméretű, speciális rendeltetésű, jól látható tárolóhelyet kínál. A tervezők az ülések háttámlájában, ill. oldalában is elrejtettek néhány tároló alkalmatosságot. Elöl a középkonzolban is található egy jókora tároló, az első rekeszben pedig egy vezeték nélküli indukciós töltő. A középkonzol folytatásában egy második tárolóhely is rendelkezésre áll a hátsó utasok telefonjai számára. Hordozható tabletünk is pillanatok alatt megtalálja a helyét: az első ülések háttámlájára rögzítve filmet nézhetünk rajta, vagy az üléspad közepén kialakított diszkrét tárolórekeszbe rejthetjük.

A vezető kímélése és a zavartalan, nyugodt vezetés érdekében leegyszerűsödtek a kormánynál lévő vezérlők, a vezetéshez hasznos információk pedig a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A hagyományos külső visszapillantó tükrök szerepét két oldalsó kamera látja el. A látott kép a belső visszapillantó tükörben jelenik meg. Az autó környezetének tökéletes belátása érdekében a tetőspoiler közepén is elhelyeztek egy kamerát.

Ami az infotainment rendszert illeti, a hangvezérlésű 3D online navigáció, a Citroën Connect Nav jóvoltából az adott útra vonatkozó információk mindenkihez eljutnak. Minden egyes utas kiválaszthatja a kedvenc zenéjét vagy megnézheti az általa választott filmet. A keresett élménytől függően különböző konfigurációk közül lehet választani: 1:2, 2:1 vagy teljes képernyős megjelenítés.

Az eredetileg az új C3-on bevezetett fedélzeti HD kamera, a ConnectedCAM Citroën a társas érintkezés és a lelki nyugalom szempontjából egyaránt hasznos. A közvetlenül a belső visszapillantó tükör mögött elhelyezett eszköz felveszi, amit a vezető maga előtt lát, és lehetővé teszi, hogy az így készült képeket és videofelvételeket egy kattintással megossza a közösségi oldalakon. Ami a csatlakoztatási lehetőségeket és a külvilággal való kapcsolattartást illeti, a C-Aircross Conceptben a középkonzol közepén található bemélyedésben okostelefonja vezeték nélküli indukciós töltése is biztosított.

A mindennapos városi közlekedésre és a hegyekben vagy a tengerparton tett családi vagy baráti kiruccanásokra egyaránt alkalmas C-Aircross Concept mindenféle szituációban megállja a helyét, köszönhetően a tapadást hatékonyan javító Grip Control rendszernek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/