Beszünteti a Nissan a Pulsar gyártását
címkék: almera, autóeladás, európa, oroszország, pulsar, új nissan
Nem fogja tovább árusítani Pulsar modelljét, továbbá az eddig Oroszországban elérhető Almera szedán változatát az öreg kontinensen a Nissan. Ezzel a Micrán és az elektromos Leafen kívül tulajdonképp nem marad hagyományos felépítésű négykerekűje a japánoknak.
Nemrég a Ford jelentette be, hogy az Egyesült Államokban, hogy a személyautók haldokló piacáról kivonja erőforrásai (és így modelljei) nagy részét, s a manapság oly divatos SUV és crossoverekre koncentrál a továbbiakban.
Most a Nissanról tudta meg az Automotive News Europe magazin, hogy hamarosan befejezi a Pulsar európai, illetve az Almera szedán oroszországi értékesítését a márka. A válasz egyszerű, szimplán mostanra terepjárólázban ég az öreg kontinens, a hagyományos modellek pedig nem fogynak elég jól. A 2014-ben bemutatott Pulsarból tavaly már csak 25 ezer példány talált gazdára a tervezett 64 ezer helyett. Az Almera helyzete 2013-ban jól indult, sőt, egészen tavalyig szép számokat ért el az oroszoknál, azonban mostanra kiöregedett, s lecserélése helyett hagyják kifutni.
Ezzel csak a Micra (városi kisautó), a Leaf (100% elektromos autó), a 370Z és a GT-R (sportautók) maradnak a Juke, Qashqai, X-Trail és Pathfinder SUV és crossover példányok valamint az NV200 kisbusz/haszonjármű mellett. Amerikában persze jóval színesebb a japán márka skálája (Versa, Maxima, Sentra, Altima…), ráadásul itt a Ford és az FCA (Fiat Chrysler) kiszállása, illetve zsugorítása miatt egyre jobb eladásokkal bír a normál személyautók között.