/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Koenigsegg Regera, a legek autója

2015. március 09. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Genfi Autószalon legnagyobb sztárja kétségtelenül a Koenigsegg új hipersportautója volt, amely az Agera One:1-ra is rátesz egy lapáttal. Amellett, hogy a legmodernebb technológiákkal és luxus felszereltséggel bír, könnyűsúlyú, így menetteljesítményeivel felveszi a versenyt bármely más szuperautóval. Sőt, valójában ez a legjobban gyorsuló és legerősebb autó a világon.

A Koenigsegg ezúttal a Regerával kápráztatta el a világot, amely műszaki tartalmában az első „megaautót”, az Agera One:1-t is felülmúlja, sőt, valójában nem akad párja a világon. Ötliteres duplaturbós V8-as motorját ezúttal villanymotorok segítik, így az összteljesítmény eléri az 1500 lóerőt, az össznyomaték pedig a 2000 newtonmétert, amely feljogosítja a világ legerősebb szériaautója címre. Ez a roppant erő pedig különleges direkt áttételen keresztül jut el a hátsó kerekekhez; a Regerában nincsen hagyományos értelemben vett fogaskerekes váltó.

A Direct Drive erőátvitelnek köszönhetően a Regera korábban nem tapasztalt gyorsasággal reagál a gázpedál parancsaira, ugyanakkor a lehető legfinomabb futásra képes. Ennek érdekében a Koenigsegg vadonatúj hátsó segédvázat és struktúrát is tervezett a Regera számára, amely lehetővé teszi, hogy az erőforrás és a váltómű aktív, puha tartóelemeken nyugodjon. Normál vezetési körülmények között a tartóbakok puhák maradnak és elszigetelik a motor zaját illetve a különféle rezgéseket a kabintól, sportos vezetésnél azonban felkeményednek, merevebbé téve az autót és fokozva a visszajelzés mértékét. Ezt a kettősséget az aktív lengéscsillapítók is alátámasztják, magasságban és keménységben is állíthatók. A Regera ráadásul teljes csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül is képes haladni.

A Regera azonban más területen is mércét állít. Ez az első robotizált autó a világon, minden karosszériaelemét automatikusan képes nyitni és zárni, akár okostelefonról adott utasításokkal is. Az aktív aerodinamikai elemektől kezdve a futóművön át a motorháztetőig mindent hidraulika irányít, amely csupán 5 kilogrammal emeli meg az autó tömegét. Az ajtók 90 fokban felfelé és kifelé nyílnak, teljes mértékben feltárják az ajtónyílást, miközben a visszapillantó tükrök is lehajlanak, hogy ne jelentsenek akadályt.

A Regera közvetlen erőátvitelért felelős akkumulátora a benzinmotor segítségével vagy hálózatról is tölthető. A töltőpont a hátsó rendszámtábla mögött található. A svéd mérnökök ezen a területen is újítottak, ugyanis kitalálták a BDM (Battery Drain Mode) funkciót, amely a következő elektromos töltőpontig úgy gazdálkodik az erőforrásokkal, hogy a telep érkezésig lemerüljön és készen álljon a következő teljes feltöltésre. Ez a megoldás drasztikusan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást az adott útszakaszon.

A különleges Koenigsegg Direct Drive Transmission (KDD) erőátviteli rendszer a benzinmotorhoz kapcsolt hagyományos váltóművet helyettesíti. Fogaskerekek híján nagy energiaveszteség nélkül továbbítja a benzinmotor erejét a hátsó kerekeknek. Autópályán egy CVT váltóművel összehasonlítva 50 százalékkal kisebb energiaveszteséggel üzemel, hiszen egyetlen áttétele van, az erő közvetlenül a belsőégésű motortól érkezik. A hátsó tengelyen megvalósuló kerekenkénti nyomatékelosztást, a regeneratív fékezést és a hátramenetet három darab YASA villanymotor teszi lehetővé. Mindegyik hátsó kerékhez tartozik egy, direkt elektromos hajtást adva, és van egy a főtengelyen is. Az erőátviteli rendszer akkumulátora utcai autó számára valaha kreált legnagyobb erőintenzitású telepe, 9,27 kWh kapacitású, 67 liter térfogatú és csupán 115 kg súlyú. Gyorsítás során átmenetileg 500 kW energia nyerhető ki belőle, regeneratív fékezésnél pedig 150 kW energiát képes elnyelni.

A teljes KDD rendszer csupán 88 kilogrammal növeli a képzeletbeli, benzines turbómotorral és 7-fokozatú duplakuplungos váltóval szerelt Regera tömegét, amely osztályelső teljesítmény/súly arányt jelent a hibrid szupersportkocsik mezőnyében. Számokra lefordítva, a Regera majdnem háromszor annyi elektromos lóerőt termel (700 LE), mint a legközelebbi hibrid riválisa. A benzin-elektromos hajtás eszelősen, elképzelhetetlenül gyorssá teszi: 20 másodperc alatt éri el a 400 km/órát, 150-ről 250 km/órára pedig 3,2 (!) szekundum alatt katapultál. Saját tömege másfél tonna alatt van, úgy, hogy utasai elektromosan állítható, memóriás sportülésekben foglalhatnak helyet, 23 centiméteres kijelzővel ellátott infotainment rendszert kezelhetnek, de nem hiányzik a belső és külső kamerarendszer és a nagyteljesítményű audiorendszer sem.

A Regera jövetelével a Koenigsegg életében először két különböző modellt tart majd a kínálatában. A káprázatos hibrid szupergépből összesen 80 darab készülhet, egyenként 1 890 000 eurós áron.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/