Kompakt sportkupét fejleszthet a Lexus
Több iparági forrás szerint a Lexus lefelé bővítené kupékínálatát. Az LC és az RC alá besoroló modell alapját az új generációs Toyota GR 86 adhatná, de komoly változásokra számítunk – a lemezek szintjén és azok mögött is.
Korunkban egyszerű dolga van az autógyártóknak, ha garantált sikerre vágynak: a szabadidőjárművek minden méretben, formátumban és hangolással eladhatók, gyakorlatilag tetszőleges mennyiségben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a márkáknak le kellene mondaniuk az egyéb műfajokról. Épp ellenkezőleg: a crossoverek eladhatósága biztosítja számukra a lehetőséget, hogy kibontakoztassák kreatív, esztétikai és sportos ambícióikat.
A jelek szerint így tesz a Lexus is, amely annak ellenére tervezi bővíteni kupékínálatát, hogy a kétajtós, alacsony építésű modellek iránt manapság csak egy szűk, ám annál lelkesebb és hálásabb ügyfélkör mutat érdeklődést. Így ugyanis kompromisszumok nélkül alkalmazhatnak olyan megoldásokat, amelyek valóban élvezetessé és emlékezetessé tehetnek egy kupét, legyen szó kiélezett sportautókról vagy kényelmes túrajárművekről.
Japán autós bloggerek és szaklapok egyaránt arról számoltak be, hogy a Lexus egy harmadik, alsó-középkategóriás kupéval bővítené kínálatát. A középkategóriás RC és a luxusosztályba tartozó LC alatti kétajtós modell ráadásul viszonylag gyorsan piacra léphetne, mert a hírek szerint alapját a frissen bemutatott Toyota GR 86, a Toyota GT 86 utódmodellje adhatná.
A világsajtóban provizórikusan városi kupé (urban coupé, azaz Lexus UC) néven emlegetett modell érkezését egyelőre nem erősítette meg a gyártó, ám a józan logikánál több is szól mellette. Egy japán Twitter-bejegyzésben közölt kémfotókon a Lexusra jellemző, orsó alakú hűtőmaszkkal látható a GR 86 prototípusa.
A GR 86 2,4 literes boxermotorja finom járásával és mélyen koncentrált tömegével rezgésmentes működést és fokozott stabilitást eredményez – tökéletes erőforrás tehát egy sportautóhoz éppúgy, mint egy prémium kupé számára. Várható, hogy a Lexus erősebb kivitelben kapja meg az erőforrást.
A leginkább kézenfekvő megoldás erre egy hibrid konstrukció volna, ahol a négyhengeres motor egy villanymotorral kiegészítve nemcsak nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, de közvetlenebb gázreakciót is kínálhatna. Ha a villanymotort az első (jelenleg nem hajtott) tengelyre szerelnék, azzal a menetstabilitást és a mindennapi használatot nagyban segítő összkerékhajtást valósíthatnának meg, anélkül, hogy csorbítanák az autó hátsókerék-hajtásból adódó, eredendő sportosságát.
A jelenlegi Lexus-kínálat egyetlen F modellje, az RC F 477 lóerős teljesítményt nyújt vásárlóinak, így az UC F ésszerűen nem mehetne 350-380 lóerő fölé – igaz, nem is volna többre szüksége ahhoz, hogy esélyes trónkövetelőként jelenjen meg a kompakt sportkupék felső házában.