/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kompakt szabadidőautó a Fiat 500-ból

2014. október 03. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A kompakt méretű városi szabadidőautók iránt világszerte egyre nagyobb kereslet mutatkozik, a mezőny az utóbbi években igen felszaporodott. Ebből a Fiat sem kívánt kimaradni, így az 500-as család kézenfekvő bővítéseként crossovert faragott kisautójából és 500X néven mutatta be a Párizsi Autószalonon. Az új irányt kijelölő 500X talán az eddigi legszebb új Fiat.

Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként (erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó) az új Fiat crossover új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot, amely eddig az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living modellekből állt. Olyan autókból, amelyek természetüket és szerepkörüket tekintve rendkívül eltérőek, ugyanakkor mindegyik közös tőről, az ikonikus Fiat 500-asról fakad.

A Fiat modernizált melfi (Potenza) SATA üzemében készülő, a világ több mint száz országában, így az Amerikai Egyesült Államokban is forgalmazásra kerülő Fiat 500X kétféle kiadásban lesz elérhető, takarékos benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval, első- és összkerékhajtású, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerék-hajtású hajtásképlettel.

Az 500X-et kétféle kivetelben árulják majd. Az első a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg a másik változat inkább terepes megjelenésű és felszereltségű. Azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500-as utánozhatatlan stílusáról.

Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú 500X mindössze 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles és 1,6 méter magas. A kényelmes utastér minden pontja is hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle, markáns beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a tágas (350 liter) csomagtartó. Tizenkét különböző színvilág és nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsa választható.

Az új Fiat 500X az európai, közel-keleti és afrikai piacokon különböző motor, sebességváltó és hajtásképlettel rendelhető meg, amelyek minden elképzelhető igényt képesek kielégíteni. A bevezetéskor a motorok kínálata a következő erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerék-hajtás, 6-fokozatú kézi váltó), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6-fokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (9-fokozatú automataváltó, összkerékhajtás). A későbbiekben ezekhez csatlakozik a 110 lóerős 1,6 „E-torQ” (5-fokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtással) benzinmotor, a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9-fokozatú automataváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4-es benzinmotor (9-fokozatú automataváltó, összkerékhajtás).

A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerék-hajtással és hatgangos duplakuplungos automata szerkezettel. A turbódízel kínálatot a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5-fokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás), és a 140 lovas 2.0 MultiJet II (6-fokozatú kézi váltó, összkerékhajtással) alkotja.

Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál. Ez a szerkezet, amely a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható, számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig. A sebességváltó adaptív vezérlésű, a vezető bármikor kézi, szekvenciális üzemmódba válthat át.

Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható lesz. Az új crossover négykerék-hajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó tengely leválasztható a hajtásról, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A Fiat 500X kategóriájának egyetlen képviselője (a Jeep Renegade-del együtt), amely ezt a szolgáltatást nyújtja; a vezető beavatkozása nélkül képes a mindenkori optimális nyomatékszabályozásra.

Az új 500X üzemmód-választó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz. Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, fogyasztást és CO2-kibocsátás szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik.Az off-road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. Az elsőkerék-hajtású kiviteleken ezzel szemben ilyenkor aktiválódik a „Traction Plus” vezérlés, amely jobb tapadást biztosít egyenetlen vagy csúszós talajon.

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés egy sor fontos tétel, a hat darab légzsáktól az integrált nappali világítással szerelt fényszórókon és a kanyarvilágítás funkcióval felszerelt ködfényszórókon át az ESC menetstabilizáló rendszerig. Ezeken felül kiviteltől és piactól függően alapfelszerelés vagy feláras opció a sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a holttér-figyelő rendszer. További opciós felszerelés az új ParkView tolatókamera, vagy a Brake Control autonóm fékrendszer.

Infotainment berendezésből kétféle van, a Uconnect 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel kínált változata. Mindkettő Bluetooth interfésszel, AUX vonalszintű jelbemenettel, USB és SD csatlakozóval és hangvezérlés funkcionalitással rendelkezik. Ezeken felül az 5 colos Uconnect Radio Nav rendszer TomTom 2.5D navigációs szolgáltatást nyújt, míg a 6.5 colos Uconnect Radio Nav műholdas navigációs szolgáltatása 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál. A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig. Mindez közvetlenül a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető.

Az új Uconnect Live rendszer az ügyfelek okostelefonjával integrálva lehetővé teszi számos alkalmazás fedélzeten történő használatát, így az utasok menet közben is kapcsolatot tarthatnak ismerőseikkel a Facebookon vagy a Twitteren, több millió zeneszám közül válogathatnak a Deezeren, internetes rádiókat hallgathatnak a Tune-In segítségével, valós idejű híradásokat kaphatnak a Reuterstől, vagy értesítést az aktuális forgalmi helyzetről, sebességmérésekről és időjárásról a TomTom Live szolgáltatás jóvoltából.

Végezetül a Fiat 500X hasznos szolgáltatása az eco:Drive, amely segítségével akár 16 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag költségek, illetve a CO2-kibocsátás; valamint a my:Car szolgáltatás, amely az interaktív szerelési útmutató jóvoltából a karbantartásban és a vészhelyzetek megoldásában nyújt támogatást.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/