/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Koronavírus: hogyan kezeljük hatékonyan a céges autóflottánkat?

2020. április 23. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

A koronavírus terjedésével az élet eddig megszokott ritmusa számos országban jelentősen lelassult vagy szinte teljesen megállt. A járvány megfékezését célzó intézkedések nemcsak az emberek életvitelére, hanem majdnem minden iparág működésére is hatással vannak, beleértve az autóiparét is. Az országonként eltérő kijárási korlátozások pedig a céges eszközöket, így például az autóflottákat is érintik.

Fókuszáljunk az alapvető fontosságú feladatokra

Támogassuk a home office-t: a társas érintkezések minimalizálása érdekében rengetegen dolgoznak otthonról, köztük azok is, akik máskor sokat használják a vállalati autót ügyféllátogatásokhoz. Ezeknek a munkatársaknak távmunkával kapcsolatos tippekkel és videokonferencia-eszközökkel is segíthetünk, hogy online meg tudják tartani a tervezett találkozókat. Az olyan megoldások, mint például a Skype, a Microsoft Teams vagy a FaceTime lehetővé teszik a kollégák számára a kapcsolattartást, illetve a megszokott üzleti folyamatok fenntartását.

Halasszuk a nem létfontosságú szervizszolgáltatások igénybevételét: az autók általános karbantartása, a karosszéria javítások, a gumiabroncsok cseréje sok esetben nélkülözhető, így a járványügyi helyzet rendeződéséig halasszuk el, amit csak lehet. Ez most eleve könnyebben megoldható, mivel kevesebbet használjuk a céges autókat, így feltehetően ritkábban van szükségünk szervizelésre is. A szabályszerű és biztonságos közlekedés azonban továbbra is fontos, ha a munkatársaknak mégis autóba kell ülniük. Ezért az alapvető fontosságú szervizigényeket továbbra is jelezzük a flottakezelő partner felé.

Ne most rendeljünk új lízingautót

Hosszú távú megállapodások helyett inkább a meglévő flottából hozzuk ki a legtöbbet: több autógyártó hosszabb vagy rövidebb időre teljesen bezárta a gyárait, az ellátási lánc akadozik, emiatt pedig nő a már korábban és az újonnan berendelt járművek szállítási ideje, ami befolyásolhatja az autók árait is. Mindez hatással van a flottaautók havi bérleti díjának összegére is. A vállalatok általában évente megújítják a flottájuk negyedét vagy harmadát, azonban minden egyes új autó három-négy évre szóló szerződéssel jár. A LeasePlan szerint ebben a bizonytalan gazdasági helyzetben nem tanácsos ilyen hosszú távú megállapodásokat kötni, így egyelőre ne rendeljünk új flottaautókat, hanem inkább a jelenlegi flotta optimalizálásán gondolkozzunk.

Közlekedjünk okosan

Kerüljük a tömegközlekedést: ha a munka miatt mégis közlekedni kell, és az adott kolléga számára nem elérhető céges autó, tömegközlekedés helyett buzdítsuk őt inkább sétára, illetve bicikli, roller vagy robogó használatára. Így csökkenthetjük a fertőzés kockázatát, a tömegközlekedési eszközöket pedig fenn tudjuk tartani a nélkülözhetetlen munkát végzők számára.

Használjuk ki maximálisan a flottaautókat: ha kihasználatlan járművek vannak a flottánkban, adjuk oda őket azoknak a kollégáknak, akiknek normál esetben új autót biztosítanánk, vagy használjuk azokat kulcsos autóként. Ezekkel a megoldásokkal elkerülhetjük az autók visszaküldésének költségeit, és lehetőséget teremtünk az egyébként tömegközlekedéssel utazó kollégák biztonságos közlekedésére.

 Válasszunk rugalmas konstrukciót ad hoc helyzetekre: ha már az összes autót kiosztottuk, és ezután valamelyik munkatársnak mégis saját járműre van szüksége, válasszunk rugalmas, rövid távú lízingkonstrukciót, amellyel akár már egy hónapra is bérelhető autó, teljes körű szolgáltatással együtt. Így elkerülhetjük a hosszú távú elköteleződéssel járó kockázatokat, hiszen a rövid távra szóló megoldás bármikor módosítható, meghosszabbítható, vagy az első hónapot követően akár fel is mondható kötbér-kötelezettség és egyéb szankciók nélkül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/