/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Különleges modell készül a BMW Z4-es alapjain

2021. július 15. 16:15   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Aki nem hallotta még a Boldmen nevét, ne ijedjen meg, egy új, kisszériás gyártóról van szó, melyet három, autóiparban jártas úriember alkotott meg, hogy kézzel készült modelljeik az ínyenc autórajongókat elégítsék ki. Első portékájuk a BMW Z4-en alapuló CR4.

A mai világban kisszériás gyártók jönnek-mennek vagy épp nőnek gigantikussá (ugye, Tesla?). Az egyik ilyen feledés homályába merülő név a Wiesmann GmbH, melyet az a Friedhelm Wiesmann hozott létre, aki most a Boldmen (angolul viccesen „kopasz férfiakat” jelentő név) egyik alapító tagja. Mellette Harald Käs és Michael Käs igyekszik intézni a cég dolgait, melyek közül utóbbi már dolgozott a Ruf és az Alpina különleges márkáknál, tehát kellő tapasztalattal bír az egyedi igények teljesítését illetően.

Mivel a Wiesmann és az Alpina is főként BMW-ken alapuló munkákat vonultat(ott) fel, adott az új márka első modelljének alapja. A Boldmen CR4 ugyanis az új BMW Z4-ből ered, az elnevezés azonban nem innen fakad: C a szénszálas (angolul carbon) szóra utal, míg az R a roadster kezdőbetűje, a 4-es pedig a több mint 400 lóerőre utaló szám. Érdekes összetétel, de a részletek kivesézése után érthetőbbé válik a név jelentése.

A C betű arra utal, hogy a kasztnit szénszálas anyagból készítik a tömeg alacsonyan tartása érdekében, az R mögött egy motorosan működtethető vászontető rejlik, a 4-es pedig a BMW s3.0 literes sorhatosának 408 lóerőre (300 kW) húzott teljesítményére utal.

Ezek egyvelege 3,9 másodperces százas sprintet szavatol, míg a végsebesség elektronikusan került korlátozásra 250 km/órában. Ezzel a modell könnyedén állva hagyja a 339 lóerősre és 610 Nm nyomaték leadására tekert európai Z4 M40i modellt, de még az amerikai, 387 lóerős M40i-t is, mely 4,1 másodperc alatt katapultál százas tempóra.

A német kisvállalat idén 20 autó elkészítését tervezi, míg jövőre 80-at szeretnének szigorúan kézzel megépíteni. Ha elegendő igény jelentkezik rá, az éves gyártási kapacitást megpróbálják 120-ra növelni, ennél többet azonban nem áll módjukban megálmodni, mert minden elkészülő modell egyedi igények alapján kerül összeállításra, no meg a manufakturális jelleg sem tenné ezt lehetővé.

Ezek után ne lepődjön meg senki azon, hogy az indulóár 185 ezer euró, azaz mai árfolyamon körülbelül 66,5 millió forint, ami közel háromszorosa a BMW Z4 M40i németországi 62700 eurós (22,5m Ft) indulóárának.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/