/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Különleges szériával köszön el a Lexus CT

2022. március 28. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A CT 200h már 11 éve része a márka modellkínálatának, a japán prémiumgyártó most egy egyedi megjelenésű különkiadással búcsúzik tőle.

2009-ben, a Frankfurti Autószalonon nagy feltűnést keltett az aranyszínű Lexus LF-Ch tanulmányautó, amellyel a Lexus jelezte, hogy be kíván lépni az alsó-középkategóriába egy ötajtós, ferdehátú prémiumautóval. Másfél évvel később, 2011 januárjában már el is kezdődött a gyártása a CT 200h névre keresztelt szériaváltozatnak, amely az első öntöltő, full hibrid hajtásláncú prémiumautó volt a C-szegmensben.

Műszakilag a szintén hibrid Prius hajtáslánccal rendelkező, első generációs Toyota Auris HSD-re épült, de a Lexus sok helyen finomított a technikán a vezetési élmény és a komfort fokozása érdekében. Hátulra például a csatolt lengőkarok helyett igényesebb, kettős keresztlengőkaros felfüggesztések kerültek (az Aurisok közül csak a 2,2 literes dízel csúcsmodellt szerelték ilyennel), új rugókat, lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat is kifejlesztettek a CT számára, és közvetlenebbre vették a kormányzását. Még az üléspozíció is sportosabb volt, a jobb oldaltartású első üléseket jóval mélyebbre lehetett engedni, mint a Toyotában.

Világújdonság volt az aktív toronymerevítő a kompakt autók között: az első rugótornyokat és a hátsó futómű-segédkeret két oldalát egy-egy különleges, túlnyomásos lengéscsillapítóval kötötték össze, amelyek elnyelték a nemkívánatos rezgéseket, ugyanakkor a nagyobb erőhatások érkezésekor merevítőként is funkcionálnak, így javították a Lexus menettulajdonságait és kormányzásának pontosságát. Sport üzemmódban nem csak a gázpedál karakterisztikája változott meg, mint az Aurisban, hanem a kormányzás rásegítése is csökkent, több sodródást engedett a menetstabilizáló elektronika, és a hibrid hajtásrendszer is több elektromos rásegítést adott a benzinmotornak. Továbbá a műszerfal háttérvilágítása pirosra váltott, az energiafelhasználást mutató, vetített óra pedig fordulatszámmérővé változott.

A 2014-es modellfrissítésnél a külső dizájnt újratervezték, a CT kapta meg először a jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkot, amely azóta már minden Lexuson ott díszeleg, és a márka formanyelvének legfontosabb része lett. Ezen túlmenően a karosszéria merevségét is megnövelték a fokozott komfort, zajszigetelés és az agilis vezethetőség érdekében. 2017-ben hálóra emlékeztető rácsformával egészítették ki az orsós maszkot, és alapfelszereltséggé tették a Lexus Safety System+ csomagot, amely sokféle vezetéstámogató rendszert tartalmazott.

11 év alatt eddig összesen 380 ezer példányt adott el a Lexus a CT-ből a világ 65 országában. Az amerikai piacról 2017-ben, az európairól 2020-ban, az ausztrálról 2021-ben vonták ki a modellt, de Japánban még mindig kapható, igaz, már nem sokáig. Idén októberben áll majd le a gyártás, de búcsúajándékként a Lexus még készített egy speciális “Cherished Touring” kiadást a típusból.

Műszakilag ezúttal nem nyúltak az autóhoz (maradt a 136 lóerős, 1,8 literes öntöltő hibrid hajtás), a változások csak a megjelenést és a felszereltséget érintik. A többi változattól elsősorban a matt ezüst ködlámpafészkek, hátsó lökhárítóbetétek és hűtőrácskeret, valamint a Sonic Titanium fantázianevű egyedi tetőszín különbözteti meg a búcsúszériát. Belül exkluzív, fekete-karmazsinvörös bőrkárpitozást és a valódi bőrrel bevont kormányon, műszerfali árnyékolón, könyöklőn és térdtámaszon szintén karmazsinvörös, kontrasztos varrásokat kapott a CT. Gazdagabb lett a felszereltség is, alapáron járnak az elektromosan állítható és behajtható, fűthető külső tükrök, az automatikus ablaktörlő, a fűthető ülések és fűthető kormánykerék is.

A Cherished Touring csomaggal szerelt CT 200h alapára 4 223 000 japán jen, ami 11,8 millió forintnak felel meg. Ez 354 ezer jennel, azaz körülbelül egymillió forinttal magasabb, mint az alapváltozaté.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/