/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lágy hibrid hajtásláncok az új Ford Focusban

2020. június 22. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

A továbbfejlesztett Ford Focus mostantól egész Európában megrendelhető az EcoBoost Hybrid hajtáslánccal. A 48 voltos mild hibrid technológiának köszönhetően az új Focus 1.0 EcoBoost Hybrid modell teljesítménye 155 lóerő és 17 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a most kifutó, hatfokozatú manuális sebességváltós, 150 lóerős 1,5 EcoBoost benzinmotoros változat (NEDC).

Az új hibrid hajtáslánc mellett a továbbfejlesztett Focusban egy új, “valós színskálájú” 12,3 colos LCD műszeregység is megjelenik, miközben az autó konnektivitását az alapáras FordPass Connect modem javítja, amelynek szolgáltatásai között még idén megjelenik az innovatív vészhelyzeti előrejelzés is.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltségének része lesz a vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 8 colos érintőképernyővel és hangutasításokkal egyaránt kezelhető SYNC 3 berendezés navigációs rendszere.

A Focus vásárlói emellett továbbra is megrendelhetik a stílusos Focus Titanium, a SUV-hangulatú Focus Active crossover, a sportos Focus ST-Line és a luxuskivitelű Focus Vignale modellváltozatokat, amelyek ötajtós, kombi, és egyes piacokon négyajtós kivitelben kaphatók. Az EcoBoost Hybrid hajtáslánc mindegyik felszereltséggel párosítható.

Immár a Focus is megjelenik a vállalat mild hibrid technológiájú, alacsony üzemanyag-fogyasztású terméksorozatában, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Puma, a Kuga és a Fiesta személyautók, valamint a Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművek. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen elektromos hajtásmód.

A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid Focus több mint kétszer akkora teljesítménysűrűséggel működik, mint a 10 évvel ezelőtti 145 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral hajtott Focus, ugyanakkor 45 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (NEDC).

A 125 lóerős változatban is kapható Focus EcoBoost Hybrid modellekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A 48 voltos akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a lágy hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből.

A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. Az önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Focus EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája még több helyzetben működhet. A benzinmotor újraindításához mindössze 0,35 másodperc kell, a leállítás sebességfokozatban funkció pedig akkor is képes kikapcsolni a motort, ha az autót úgy fékezik állóra, hogy a váltó még fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A vezető beállíthatja, hogy ez a funkció 15, 20 vagy 25 km/órás sebesség alatt aktiválódjon. Emellett a Focus EcoBoost Hybrid változatok fogyasztását a hengerlekapcsolás technológia is javítja.

Az új technológiák, például a 12,3 colos digitális műszeregység és az év későbbi szakaszában megjelenő vészhelyzeti előrejelzés révén a továbbfejlesztett Focussal kellemes és biztonságos az utazás. A minden részletében konfigurálható LCD műszeregység 24 bites technológiája részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható.

A Focus EcoBoost Hybrid 12,3 colos digitális műszeregysége egyedi funkciót is kínál, grafikusan jelezve az autó villamosenergia-felhasználását. A vezető bármikor ellenőrizheti, mennyi áramot termel a mild hibrid rendszer, és hogy ebből mennyit tárol az akkumulátor és mennyit használ fel a jármű a fogyasztás vagy a teljesítmény javítására.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az új vészhelyzeti előrejelzés tájékoztatja majd a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől. Ezek a figyelmeztetések függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon az információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak.

A FordPass Connect segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a nyolcfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is.

A Focus ST-Line és Focus Active kivitelek alapfelszereltsége tovább bővült, többek közt kétzónás automata klímával, automatikusan sötétedő külső visszapillantó tükrökkel, esőérzékelő ablaktörlőkkel és kulcs nélküli ajtónyitással. A kínálatban új, alapáras stíluselemek is megjelentek, például a Focus ST-Line modellek nagyméretű hátsó légterelője, vagy a Focus Active X fekete tetőkárpitozása.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/