/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lágy hibrid hajtással is elérhető a Ford Fiesta

2020. június 09. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford legkelendőbb európai modellje, a Fiesta ezentúl hibrid hajtáslánccal is megrendelhető. Az EcoBoost Hybrid hajtás tovább csökkenti az autó fogyasztását, miközben erőteljesebb, készségesebb gázreakciókat biztosít. A 48 voltos mild-hibrid technológia mellett új, kifinomult vezetéssegítő rendszerek is megjelennek a Fiestában.

Electrified and Upgraded Ford Fiesta – Even Better Fuel Econom

A Fiesta-vásárlók ezentúl az EcoBoost Hybrid technológia előnyeit is élvezhetik, ami 2019 végén jelent meg először egy személyautóban, a Ford Puma crossoverben. A 125 és 155 lóerős változatokban kapható Fiesta EcoBoost Hybridekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

Electrified and Upgraded Ford Fiesta – Even Better Fuel Econom

Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; a WLTP mérések szerint így a Fiesta legmagasabb CO₂-kibocsátása 112 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5,0 l/100 km. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid fogyasztása 5 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotoré (NEDC), sőt a városi forgalomban a megtakarítás értéke a Ford mérései szerint a 10 százalékot is elérheti.

Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett – így a 155 lóerős változat forgatónyomatéka 240 Nm, és alacsony fordulatszám-tartományban 50 százalékkal nagyobb nyomaték áll rendelkezésre

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop még több helyzetben működjön, például amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra.

Electrified and Upgraded Ford Fiesta – Even Better Fuel Econom

A Fiesta EcoBoost Hybridben és a hagyományos, 95 és 125 lóerős benzinmotoros változatokban egyaránt a hengerlekapcsolásos technológiával kiegészített 1,0 literes EcoBoost erőforrás legújabb változata működik. A 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost motor már egy új, hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval is társítható, amely akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményez a most kifutó 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost – hatfokozatú automata váltó pároshoz képest (NEDC). A sokat autózó vásárlók egy 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotorral is megrendelhetik a Fiestát.

A Fiesta kínálatában most olyan technológiák is megjelennek, amelyek még kifinomultabb és nyugodtabb vezetési élményt kínálnak, így az autósok minden eddiginél kényelmesebben vezethetnek az araszoló nagyvárosi forgalomban és az autópályán.

A Stop & Go rendszerrel és sebességkorlátozást felismerő funkciókkal kiegészített adaptív sebességtartó automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat.

Digital Visual Media

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a hétfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is.

A Fiesta SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerének frissítésével még ösztönösebbé és egyszerűbbé vált a berendezés használata: a 8 colos érintőképernyő új kezelőfelületet kapott, és a kijelzőn nagyobb méretű gombok jelennek meg. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel. Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/