/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Legyártották a hétmilliomodik Škoda Octaviát

2020. február 25. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda Mladá Boleslav-i főüzemében február 20-án legördült a szerelőszalagról a hétmilliomodik Octavia modell. A modellsorozat kezdetei egészen 1959-ig nyúlnak vissza, a kilencvenes évek közepén pedig a modern Octavia első generációja jelenhetett meg a márka első, immár teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként. Azóta az Octavia sikere szolgált a cseh autógyártó további dinamikus fejlődésének alapjául.

Az „Ős-Octavia” már 1959-től nagyvonalú térkínálattal és korszerű technikával bizonyult meggyőzőnek, s ez volt a nyolcadik független kerékfelfüggesztéssel készülő Škoda, egyben a cseh gyártó ugyancsak nyolcadik modellje a második világháború után. Az Octavia nevének forrása ezért a latin „Octo”, vagyis a „nyolc” számnév. Tizenkét éves gyártása – 1964-ig lépcsőshátú, 1971-ig kombi változatban – alatt a Škoda összesen mintegy 400 ezer darabot készített e népszerű modellsorozata tagjaiból.

A Párizsi Autószalonon, 1996 őszén mutatta be a Škoda a modern Octavia első generációját, amely évtizedek óta az első Škoda-modellként jelenhetett meg az alsó-középkategóriában. Emellett ez volt a cseh gyártó első modellje, amelyet teljes egészében már a Volkswagen Csoport tagjaként fejlesztettek ki. A lépcsőshátú limuzin formavilága és térkínálata egyaránt találkozott a vásárlóközönség ízlésével, s a következő évben már mintegy 61 ezer példányban gördült ki a gyárcsarnokokból. 1998-ban a Škoda – közel megduplázva a termelést – már több mint 117 500 darabot gyártott belőle, 2010-ig pedig összesen 1 440 000 első generációs Octavia készült, a végén már utódjával párhuzamosan.

Ezt az utódot pedig 2004 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a Škoda a nagyközönségnek, s az Octavia II töretlenül folytatta elődje sikertörténetét, időtlen eleganciájú formavilággal és még tágasabb térkínálattal keltve mély benyomást. Emellett nagyobb csomagtér és a legkorszerűbb technika jellemezte, s az első ízben kapható közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon túl új, hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is megjelentek a választékban, köztük a kettős tengelykapcsolós váltóművel (DSG). A még színvonalasabb menetkényelemről új többkaros hátsó felfüggesztések, míg a biztonságról fékasszisztenssel kiegészített blokkolásgátló, valamint négy légzsák és új aktív fejtámlák gondoskodtak. A Škoda összesen mintegy 2,5 milliót gyártott az Octavia második generációjának tagjaiból.

2005-ben indult be az Octavia II gyártása az indiai Aurangabadban, 2007-től a Shanghai Volkswagen (ma SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.) készítette az Octavia második nemzedékét a kínai piac számára, 2009 óta pedig az Octavia Kalugában, a Volkswagen oroszországi gyárában is legördülhetett a szerelőszalagról.

A Škoda 2012-ben mutatta be bestsellerének harmadik nemzedékét, amelynek gyártása a következő évben Ukrajnában és Kazahsztánban is megkezdődött. 2017 februárban a gyártó széleskörűen átdolgozta Octavia sorozatát, még karakteresebbé téve azt. A Škoda eddig nagyjából 2,6 milliót készített az Octavia harmadik nemzedékének tagjaiból.

Tavaly november 11-én Prágában tartotta a bestseller negyedik generációja világpremierjét. Az új modell még tágasabb, biztonságosabb, fejlettebb hálózati kapcsolatokat kínál és érzelemgazdagabb, mint valaha. Hosszabb és szélesebb elődjénél, még nagyobb csomagteret kínál és érzelemdúsabb vizuális stílusjegyek jellemzik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/