/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Legyártották az utolsó McLaren P1-et

2015. december 10. 18:10   |   Autoblog
címkék:  

Két és fél után elkészült az utolsó P1, amelyet a McLaren azzal a céllal tervezett, hogy a legjobb sofőrautó legyen. A P1 be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, újra és újra bizonyította, hogy ő a leggyorsabb a szupersportautók mezőnyében. A napokban elkészült az utolsó, 375. példány, így véget ért egy korszak.

A McLaren P1 gyártása 2013 nyarán indult, ám már azt megelőzően eladták mind a 375 darabot. Az első, jégkék példányt 2013 szeptemberében vehette át tulajdonosa, a márka fennállásának 50. évfordulóján. A P1 nemcsak minden idők egyik műszakilag legfejlettebb autója, hanem a legegyedibb is, gyakorlatilag nem létezik belőle két egyforma példány. A McLaren Ultimate Series gyártósora naponta maximum egy autó összeszerelésére volt képes, ám az egyedi igények szerint összeállított autókat átlagosan 17 nap alatt rakták össze.

A 375., utolsó McLaren P1 gyöngyház narancs színű (ez volt a modell legnépszerűbb árnyalata), s az első splittert, a küszöbidomokat, továbbá a hátsó diffúzort leszámítva festett karbon elemeket vonultat fel. Utasterében fekete díszítések, valamint fekete/narancs karbonvázas Alcantara kagylóülések láthatók.

A McLaren P1 volt az első hibrid szuperautó a piacon, a szupersportautók új generációját vezette be. Majdnem teljes mértékben szénszálas konstrukciója révén a száraz tömege csupán 1450 kilogramm, karosszériája páratlan aerodinamikai kialakítású, felfüggesztése pedig aktív. Verseny módban a csillapítás háromszor keményebbé válik, az autó 5 centiméterrel lejjebb süllyed, a hátsó szárny pedig 30 centiméterrel kiemelkedik. Ennek eredménye 600 kilogrammnyi leszorítóerő, ami a GT3-as versenyautók tartománya.

A hajtáslánc egy 3,8 literes biturbó V8-as és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll, amelyek együttesen 916 lóerőt és 900 Nm nyomatékot generálnak. A 179 lovas villanymotor integrálása révén 130 Nm-es azonnali indulási nyomaték áll rendelkezésre, ami lényegében eltünteti a turbólyukat. A nulla-százas sprint csupán 2,8 másodpercet vesz igénybe, a kétszáz megvan 6,8 másodperc alatt, s a mutató 16,5 másodperc elteltével eléri a 300-as osztást. Utóbbi kereken 5 másodperccel jobb, mint a legendás McLaren F1 ideje. A csúcssebesség 350 km/óra elektronikusan limitálva. Emellett a P1 tisztán elektromosan, nulla emisszióval is képes közlekedni, maximum 11 kilométert.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/