/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lehullt a lepel a Škoda Kodiaqról

2016. szeptember 02. 15:15   |   Autoblog
címkék:  

Tegnap este Berlinben végre lerántották a leplet a Škoda legjobban várt újdonságáról, a hétszemélyes Kodiaq SUV-ról. A Kodiaq új területet és újdonsült ügyfeleket jelent a cseh márkának, amely a Kodiaqkal nagyszabású szabadidőautó offenzíváját is elindította. A kompakt SUV-ok mezőnyének legnagyobb képviselője a jövő év elején kerül a márkakereskedésekbe.

Bemutatkozott végre a Škoda Kodiaq, amelynek formája nem hozott meglepetéseket, alapvetően hű maradt a februárban bemutatott VisionS tanulmányhoz. Az autó vonalai tiszták és precízek, a karosszéria tömbösített, német masszívságot mutat. A magas, függőleges bordázatú hűtőrács, a csíklámpák és az azokból eredő oldalsó karaktervonal, továbbá a háromdimenziós hatású, ékszerszerű hátsó lámpák a cseh márka legfrissebb formai nyelvezetét mutatják. Oldalnézetből a rendkívül hosszú tengelytáv (2791 mm) és a kissé szögletes kerékjárati ívek tűnnek fel, amelyek a Škoda SUV-ok jellegzetességei. A Kodiaq 4697 mm hosszú, még éppen befér a kompakt szabadidőautók közé, emellett 1882 mm széles és 1676 mm magas a tetőrudakkal együtt. A Volkswagen csoport MQB padlólemezének hosszított változatára épül és alaktényezője 0,33.

A Škoda többi modelljéhez hasonlóan a Kodiaq legfontosabb ütőkártyája is a hatalmas belső tere. Csupán 40 mm-rel hosszabb az Octaviánál, de attól jóval nagyobb helyet kínál. Az első könyökszélesség például 1527 mm, a hátsó pedig 1510 mm. A csomagtér 720 literes, de az üléseket ledöntve 2065 literre növelhető a raktér, ami példátlan a kompakt SUV-szegmensben. Opcióként lehajtható támlájú első utasülés is rendelhető, amely esetben 2,8 méter hosszú tárgyak is becsúsztathatók az autóba. A második üléssor székei 18 centiméter hosszan sínen tologathatók, támláik több fokozatban rögzíthetők és 60/40 arányban lehajthatók. Felárért a csomagtartóba tovább két ülés szereltethető. Opcióként elektromos mozgatású csomagtérajtó is kérhető, ami akár láblendítéssel is vezérelhető. Motorosan mozgatható vonóhorog is rendelhető; a négykerék-hajtású, dízelmotorral szerelt Kodiaq 2,5 tonnás fékezett utánfutóval is elbír.

A műszerfal modernebb hatást kelt, mint az eddigi Škodákban, és stílusában különbözik a VW konszern egyéb SUV modelljeinek pultjától. Természetesen a volán és kezelőszervei, illetve a klímapanel ismerős a Volkswagen Tiguanból és a SEAT Atecából, a két kiválóan leolvasható kör alakú főműszer azonban például egyedi kialakítású, akárcsak a légbeömlők és a díszítőelemek. Opcióként háromzónás klímaberendezés rendelhető, a rögzítőfék pedig elektromos. Az egyes kényelmi extrák között megtalálható a fűthető, szellőztető, elektromosan állítható memóriás ülés akár bőr/Alcantara kivitelben. A LED-es belső világítás színe szabályozható.

Simply Clever megoldásokban is bővelkedik a Kodiaq. Ilyen az ajtónyitásnál automatikus kiugró ajtóperem-védő, az elektronikus gyermekzár, a belső kommunikátor vagy a speciális fejtámlák, amelyek megkönnyítik az alvást. Vezetői asszisztensek garmadája is megtalálható a fedélzeten, amelyek közül néhány premierjét ünnepli a Škodánál. Ilyen a vontatási segéd, amely tolatásnál átveszi a kormányzást és minden útba kerülő akadálynál fékez, valamint az autó környezetét mutató Area View rendszer, amely 180 fokos első és hátsó, illetve felülnézeti kameraképet is tud adni. Szériafelszerelés a városi pánikfékkel kiegészített Front Assist és a fáradságfigyelő rendszer, rendelhető adaptív távolságkövetős tempomat, sávtartó asszisztens és holttérfigyelő. Kiemelendő a kizárólag DSG-váltóval felszerelt modellekhez elérhető vészhelyzeti asszisztens, amely ha azt detektálja, hogy a sofőr képtelen vezetni, állóra fékezi a járművet. Ha elkerülhetetlen a baleset, a Crew Protect Assist bezárja az ablakokat és a napfénytetőt, és megfeszíti a biztonsági öveket. A Multi-Collision Brake az első becsapódás utáni kontrollálatlan mozgásokat szünteti meg.

A Kodiaqban a navigációs, információs és szórakoztató rendszerek új generációja is bemutatkozik. Az alap a Swing rendszer 16,5 centis képernyővel, ami kiegészíthető Bluetooth kapcsolattal és az Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink sztenderdeket támogató Smartlinkkel. A Bolero rendszer már nagyfelbontású 20 centiméteres érintőkijelzővel érkezik. A következő a sorban a navigátoros Amundsen rendszer, a csúcsot pedig a Columbus képviseli, navigátorral, 64 GB flash memóriával és DVD meghajtóval. Opcióként LTE modul is kérhető, ami nagysebességű online kapcsolatot tesz lehetővé. WLAN hotspoton keresztül az utasok mobil eszközeikkel menet közben barangolhatnak az interneten. Vezeték nélküli telefontöltésre is van lehetőség.

A Škoda Kodiaq forgalmazása ötféle, két TDI és három TSI erőforrással indul. Mindegyik teljesíti az Euro 6-os normát, turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezésű, ezen kívül Stop-Start rendszert, fékenergia visszavezetést és hőmenedzsment rendszert is építettek beléjük. A 2 literes TDI 150 vagy 190 lóerővel, 340, illetve 400 Nm nyomatékkal áll rendelkezésre. Az izmosabbik gázolajos 8,6 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit és 210 km/órás végsebességet biztosít. A benzinmotor-paletta háromtagú, az 1,4 TSI 125 illetve 150 lóerős verzióban, a 2 literes TSI 180 lóerővel érhető el.

A motorokat hatsebességes kézi vagy hat-, illetve hétfokozatú DSG-váltóval szállítják. A két legerősebb aggregáthoz kötelezően 7-sebességes DSG-váltómű és összkerékhajtás tartozik. A 150 lovas benzines, összkerekes Kodiaqhoz opcióként rendelhető 6-sebességes DSG, a fronthajtású kivitelnél alapfelszerelés a duplakuplungos váltó. A kisebbik négykerék-hajtású dízel modell esetében széria a manuális váltó, de rendelhető 7-sebességes DSG, a fronthajtású modell kizárólag 7-gangos DSG szerkezettel választható. Az elektronikusan szabályozott többtárcsás kuplunggal operáló összkerékhajtás a 125 lovas TSI-t leszámítva az összes motorhoz rendelhető vagy sztenderd. A Kodiaq alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, az intelligens rendszer a vezetési körülmények függvényében juttat nyomatékot a hátsó kerekekre is. A gyors kanyarodást az ESP funkciójaként elektronikus differenciálzár (XDS+) segíti. Felárért menetmódválasztó rendszer is elérhető, Normal, Eco, Sport és Individual beállításokkal, ami adaptív felfüggesztési rendszerel is kiegészíthető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/