/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lehullt a lepel az ötmillió eurós Bugattiról

2018. augusztus 27. 11:15   |   Autoblog
címkék:  

A Bugatti ígéretéhez híven a kaliforniai The Quail: A Motorsports Gathering rendezvényen bemutatta első egyedi felépítményű, limitált szériás modelljét. A Divo ugyanolyan erős, mint a Chiron, ám könnyebb és agilisabb nála, egy igazi kanyarvadász, melynek a vezetése emlékezetes élményt nyújt. A lenyűgöző megjelenésű Divóból összesen 40 darabot készítenek, és a csillagászati, 5 millió eurós ár ellenére már mindegyiket előre eladták.

A Bugatti célja a Divóval az volt, hogy emlékeztessen a márka dicső karosszáló múltjára, a kocsinak ezért rajzoltak egyedi karosszériát. Nevét a francia autóversenyző és kétszeres Targa Florio győztes Albert Divóról kapta, aki legnagyobb sikereit Bugattikkal aratta.

A Divónak egyéni a vonalvezetése és sajátos részletmegoldásai miatt mindenképpen drámaibb hatást kelt a Chironnál. Mindezt szokás szerint kéttónusú fényezéssel is hangsúlyozták. A hiperautó karosszériájának felső részét egyedileg kikevert Titanium Liquid Silver matt ezüsttel fújták le, míg az alsó részt a nyers karbon uralja, helyenként „Divo Racing Blue” kékre festve. Egyedi stíluselemként a Michelin gumik oldalfalát is ilyen kék csík díszíti.

A Divo frontja teljesen egyedi. Az új LED-es fényszórók mindössze 35 mm magasak, a felfelé kanyarodó nappali fények pedig messziről felismerhetővé teszik az autót. Egyértelmű, hogy a tervezők az aerodinamikai hatékonyságra törekedtek, így hatalmas légbeömlők, légnyílások és légterelők szabdalják az autó elejét, ahogy egyedi rajzolatúak a küszöbök és tagolt a hátsó rész is. A fékek hűtését további légrostélyok segítik. A klasszikus középső gerinc is felfedezhető az autón; ez a kocsi orrától egészen a hátsó légterelő szárnyig húzódik és közben két légszívó nyíláson fut keresztül.

A Divo nagyméretű hátsó diffúzorokat és középen kivezetett kipufogóvégeket kapott, de a háromdimenziós hatású lámpái az igazán különlegesek. A LED-es fényforrások valójában a hátsó hűtőrács részei, melyet részben 3D-s nyomtatással állítottak elő. 44 apró uszonyról beszélünk, amelyek képesek felvillanni.

A Divo aerodinamikai hatékonysága sokkal jobb, mint a Chironé. A légáramlás, s így a hűtés elöl és hátul is sokkal jobb, s a szélesebb első és hátsó légterelőknek köszönhetően a leszorítóerő mindkét tengelyen nagyobb. A fart új, állítható magasságú, 1,83 méter széles szárny ékesíti, amely a beállított menetmódtól függően eltérő lapátszögre áll be, fékezésnél pedig előre fordulva légfékként funkcionál. A maximális leszorítóerő 456 kilogramm, 90 kilogrammal több, mint a Chironnál.

A Divo élesebb, agilisabb és fordulékonyabb a Chironnál; felfüggesztését és kormányzását úgy hangolták, hogy 1,6 g-s oldalgyorsulásra is képes legyen. A nagysebességű mód ugyanakkor kimaradt belőle, csúcssebessége „csak” 380 km/óra. Az alapos mérnöki munka mindenesetre meghozta a gyümölcsét, a Divo 8 másodperccel jobb időt ment a Nardó versenypályán, mint a Chiron.

A Bugatti első egyedi karosszériás és 40 példányra korlátozott modellje, a Divo kétszer annyiba kerül, mint a Chiron, ám már mindegyik példánynak megvan a gazdája.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/