/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lehullt a lepel az új Peugeot 208-ról

2019. február 25. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

A francia márka a Genfi Autószalon előtt lerántotta a leplet az új Peugeot 208-ról, amely üde színfoltot képvisel majd a szegmensben. A stílusos, prémium hatású kisautó érdekessége, hogy karosszériaváltozattól függetlenül, kezdettől háromféle – elektromos, benzines és dízel – meghajtással lesz választható. Az új 208 a Genfi Autószalonon debütál, utána azonnal megrendelhetővé válik, és ősszel érkezik.

Az új Peugeot 208 a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP (Common Modular Platform) platformra épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki. Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A jövendő ügyfelek így választhatnak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül.

Az új platform használatával csökkent a Peugeot 208 CO2-kibocsátása, egyúttal kényelmesebb és biztonságosabb lett, és eddig ismeretlen, felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerek kerülhettek bele. Emellett a kocsitest 30 kilogrammal könnyebb lett, s az aerodinamikai jellemzői is jobbak lettek. Kiváló alap egy remek kisautónak.

Az új 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját. A modell hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.

Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik.

Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén az oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.

A 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új 208 hátsó részét is egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá. A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új 208 kínálatában további tüzes és eleven árnyalatokat találunk: metálfényű Faro-sárga, háromrétegű Vertigo-kék és színes lakkal kezelt Elixir-vörös.

Az új 208 belső terében is megtaláljuk az i-Cockpit vezetőhelyet, amely megújult formában látható. Az új 208-ba tervezett i-Cockpit a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi Peugeot modell esetében. Kiviteli szinttől függően a 3D i-Cockpit műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan jelennek meg. A fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.

Az új Drive Assist rendszer jóvoltából az új 208 nagy lépést tett a félautonóm vezetés felé: legújabb generációs vezetéssegítő rendszereivel egyenesen a kategória élvonalába tartozik. Elérhető hozzá adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó asszisztens, parkolóasszisztens, automata vészfékező rendszer, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő rendszer, távolságifény-asszisztens, kibővített táblaolvasó rendszer és aktív holttérfigyelő rendszer. A 208 emellett a Mirror Screen funkció révén a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto protokollal is kompatibilis. Az indukciós töltőt a középkonzolban található tárolóban helyezték el, és akad négy USB-csatlakozó is. A TomTom Traffic 3D online navigációs szolgáltatás valós idejű közlekedési információkkal szolgál.

Az új Peugeot 208-ba a legújabb generációs belső égésű motorokat építik be: a benzinmotorok az Euro 6.d, a dízelmotorok pedig az Euro 6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A benzinmotorok háromhengeresek és 1,2 literesek, 75, 100 és 130 lóerővel kaphatók. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető. Dízelmotorból egyféle van, a másfél literes és négyhengeres BlueHDi, 100 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval.

A bevezetés pillanatától az új Peugeot elektromos hajtáslánccal is megvásárolható. 136 lóerős és 260 Nm nyomatékú villanymotorjának köszönhetően az e-208 a paletta legfürgébb, legnagyobb vezetési élményt nyújtó darabja. A kisautó háromféle vezetési módot kínál, Sport móduszban a nulla-százas gyorsulás csupán 8,1 másodpercig tart. A sebességváltó karral pedig kétféle fékezési mód közül lehet választani. Mérsékelt erősségű: a belső égésű motorral szerelt gépjárművekhez hasonló élménnyel, fokozott: a gázpedállal kontrollált lassítás.

Az e-208 egy 50 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP szabványnak megfelelően akár 340 km hatótávolságot biztosít. A telepet a padlólemez alá építették be, így a helykínálat és a csomagtartó térfogata ugyanakkora, mint a hagyományos motorral szerelt változaton. Az e-208 hőkomfortja a legjobb versenytársakéval vetekszik, a hatótávolságot a légkondicionáló illetve a fűtőberendezés használata sem csorbítja. Az érintőképernyőről vagy a MyPeugeot mobil alkalmazáson keresztül távolról is programozható előfűtés.

Háromféle töltési mód létezik: hagyományos hálózati csatlakozóról vagy – a teljes feltöltést 16 óra alatt biztosító – Green Up Legrand megerősített csatlakozóról (a gépkocsihoz kapott töltőkábellel), illetve fali töltőegységről (háromfázisú kábellel (11 kW) 5 óra 15 perc, egyfázisú kábellel (7,4 kW) 8 óra). De lehetőség van 100 kW-os töltők használatára is, így 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el. Az online navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van. Az akkumulátorra egyébként 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km-es) garancia vonatkozik.

A 2019 őszén forgalomba kerülő új Peugeot 208 először a genfi autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/