/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a Mercedes-Benz C-osztály kombit

2014. május 23. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Szeptemberben érkezik a Mercedes-Benz C-osztály T-modell, amely csaknem 10 centiméterrel hosszabb elődjénél, nagyobb a csomagtartója és a variálhatósága is jobb. Emellett nagyon tetszetős, magasabb kategóriákra jellemző utastere pedig kulturált és szofisztikált. Biztonsági rendszereivel is újat mutat.

Az új C-osztály T-modell méreteit tekintve lényegesen gyarapodott. Az elődjéhez képest 80 milliméterrel növelt tengelytáv (2840 mm) mellett az autó hossza 96 milliméterrel, 4702 mm-re nyúlt meg, ezen kívül 40 milliméterrel szélesebb lett (mostantól 1810 mm). A méretnövekedés 45 mm-rel nagyobb lábteret eredményezett, mindemellett a fej-, könyök- és válltér egyaránt tágasabb lett az előddel összehasonlítva.

A méretnövekedés a csomagteret sem kerülte el, igaz, csekély mértékben. Az üléseket lehajtva maximálisan 1510 literes tér nyerhető, ami 10 literes gyarapodást jelent az előddel összehasonlítva. A csomagtartó a hátsó ülések mögött alaphelyzetben 490 literes, ami plusz öt litert jelent a korábbi modellhez képest. Lényegesen fejlődött azonban variálhatóság és a funkcionalitás. Mostantól a hátsó üléstámlák már nem 60:40, hanem 40:20:40 arányban osztottak, ami számos lehetőséget kínál, így például az utasteret öt-, négy-, három-, vagy kétülésesként egyaránt használhatjuk. A pakolhatóság kényelme tovább fokozható, például az elektromos csomagtérajtóval, vagy a szintén extraként elérhető Hands-free Access rendszerrel. Utóbbi esetén elég egy lábmozdulat a hátsó ajtó felnyitásához.

Az új C-osztályt optikailag a modern, dinamikus dizájn jellemzi, ami tisztaságot sugall és érzelmeket vált ki az emberből, miközben high-tech érzést kelt. Két különböző arculat között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy a márka hagyományos „luxus hűtőmaszkját”, Mercedes-csillaggal a géptetőn.

Egy olyan autóra, amelynél középpontban áll a magas használati érték és a funkcionalitás, egyáltalán nem jellemző a T-modell csúcsminőségű utastere, amit a limuzintól örökölt. Az utastér nívója a luxuskategória szintjét képviseli. A báziskivitel mellett mind a külső megjelenés, mind pedig az utastér tekintetében három-három dizájn- és felszereltségi irányvonal áll a vásárlók rendelkezésére.

Az autóba bekerült a Mercedes által kifejlesztett Touchpad is, amelynek segítségével egy okostelefonhoz hasonlóan, ujjmozdulatokkal vezérelhető a központi egység összes funkciója. A Touchpad 65 x 45 milliméteres kezelési felülete a középkonzoli vezérlőegység kézpihentetőjébe van integrálva, és egy fémkeret veszi körül. Az új C-osztályban szintén újdonságnak számít a Head-up Display vetített kijelzés. A rendszer a szélvédőre vetítve mutatja a sebességet, a sebességhatárokat, a navigációs útmutatásokat és a Distronic jelzéseit.

Egytől-egyig ECO Start-Stop funkcióval ellátott, és az Euro-6 károsanyag-kibocsátási normát teljesítő benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről és az élvezetes vezethetőségről, miközben akár több mint 20 százalékos fogyasztáscsökkenést képesek felmutatni az előddel összehasonlítva. A dízelpalettát továbbfejlesztett négyhengeres, valamint egy új négyhengeres motorcsalád alkotja. A teljesítményskála 115 lóerőnél kezdődik és 204 lóerőig tart. Kiegészítésként hibridmodullal kiegészített dízelmotor is lesz, a dízel-elektromos hajtású C 300 BlueTEC Hybrid teljesítménye 204 + 27 LE, fogyasztása pedig átlagosan mindössze 3,8 liter gázolaj 100 km-enként, ami 99 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

Az új C-osztályhoz kezdetben három BlueDIRECT négyhengeres benzinmotor, valamint egy BlueDIRECT hathengeres benzinmotor lesz rendelhető, amelyek 156-333 lóerős teljesítményspektrumot fednek le. Később csatlakozik a kínálathoz a négyhengeres, konnektorról is tölthető C 350 Hybrid, 211 + 68 lóerős teljesítménnyel. Az új C-osztály továbbra is rendelhető 4MATIC összkerékhajtással.

A T-modell vásárlói a jövőben az alapfelszereltséghez tartozó acélrugós futóművet két beállítással kérhetik, amelyek közül az egyik a sportosságot képviseli. Mindemellett alternatívaként a Mercedes-Benz ebben a kategóriában elsőként légrugózást is kínál a C-osztályhoz. Az Airmatic minden keréknél szintszabályozással van ellátva a lehető legjobb menetkomfort érdekében, nagyobb terhelésnél is.

Az új C-osztály T-modellnél a vezető egy kapcsoló segítségével kiválaszthatja a saját ízlése szerinti menetprogramot. A következő karakterisztikák állnak rendelkezésre: „Komfort”, „ECO”, „Sport” és „Sport+”. A kiegészítő, „Individual” beállítással a gépjárművezető saját ízlése szerint szabhatja személyre autóját. Alapfelszerelés az elektromechanikus direktkormányzás is, amely a sebességfüggő rásegítést kombinálja az elfordítás mértékében változó áttétellel.

Mindenkinek elérhetővé tenni a legmagasabb szintű biztonságot: ez a Mercedes-Benz kinyilvánított célja, amelynek érdekében az új C-osztály is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az „Intelligent Drive“.

Az új C-osztály T-modellhez szériában jár az Attention Assist éberségfigyelő rendszer, ami fáradtság esetén figyelmezteti a vezetőt a pihenésre. Ez a navigációs rendszerrel felszerelt autók esetében a COMAND rendszer révén közbenső célpontként mutatja az autópálya-pihenőket. A szintén széria Collision Prevention Assist Plus balesetmegelőző rendszer az ütközéstől már 7 km/óra fölött védő fékasszisztens mellé kapott egy kiegészítő funkciót: ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, de nem reagál a vezető, akkor 200 km/óra alatti sebességnél önállóan kezdeményez fékezést, csökkentve a lassú vagy megálló járművekbe való rohanás következményeit. 50 km/órás sebességig lefékez az álló járművek mögött, és 40 km/h-ig kivédi a ráfutásos baleseteket is.

Kiegészítésként rendelkezésre állnak a funkciójukban jelentősen kibővített asszisztens-rendszerek az új S- és E-osztályból. A Distronic Plus a kormány-asszisztenssel és az integrált Stop&Go Pilottal egy részlegesen autonóm forgalmi dugó-asszisztens, amely 60 km/óra alatt még akkor is képes az előrébb haladó gépkocsihoz igazodni, ha hiányoznak, vagy elmosódottak a burkolati jelek. A BAS PLUS fékasszisztens már felismeri a keresztirányú forgalmat is, és erősíti a vezető túl gyenge fékezését. A PRE-SAFE fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez, 50 km/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban a 7 – 200 km/óra között működik.

A kibővített aktív sávtartó asszisztens most már hiányos burkolati jelek esetén is képes féloldalas fékkorrekcióval megakadályozni a véletlenszerű sávelhagyást, illetve az összeütközést gyorsan előző, párhuzamosan közlekedő, vagy akár szembejövő járművel. Ezen kívül opcióként kapható aktív parkoló-asszisztens, amely kormányzással és fékezéssel önműködően manőverez be hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, 360 fokos kamera, valamint táblafelismerő-asszisztens. Világújdonság az első utasülés automatikus gyermekülés-felismerője, amely szükségtelenné teszi a kulccsal történő utaslégzsák-kikapcsolást.

Az új C-osztály multimédia terén is sokat fejlődött. Bluetooth kapcsolatra képes mobiltelefonnal már az Audio 20 audioberendezés révén is kapcsolódhatunk az internethez. A világhálón szörfözni a jármű álló helyzetében lehet. Menet közben használhatók olyan alkalmazások, mint az időjárás-jelentés, a Google keresés, a StreetView, a Panoramio, a célpont- és útvonal-letöltés és a Facebook. Zenét és videókat számos forrásból lehet lejátszani (Bluetooth, Apple iPod és iPhone, SD-kártya, USB, CD/DVD). A COMAND Online rendszer pedig már képes a digitális rádió-/tévéadások vételére, a hangvezérlésre és van benne integrált WLAN hotspot-funkció is.

Az új C-osztály kombihoz is jár a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít. Új szolgáltatásként a tulajdonosok vezetéstechnikai kurzuson is részt vehetnek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/