/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a vadonatúj Hyundai Tucsont

2020. szeptember 15. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai bemutatta a vadonatúj Tucsont, amely előremutató formanyelvvel és ultramodern technológiákkal állít új mércét a kompakt szabadidőjárművek szegmensében. A modell kategóriájának legszélesebb körben villamosított hajtáslánc-kínálatával rendelkezik, megerősítve a Hyundai tiszta mobilitás iránti elhivatottságát, ugyanakkor megőrizve tradicionális szabadidőjárműves karakterét.

A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestseller modelljének negyedik generációja; a típus 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Ebből 1,4 millió autót Európában adtak el. Ezzel a Tucson a vállalat legkeresettebb globális szabadidőjárműve. Az új Tucson globális modellként érkezik. A típust a márka számos üzemében gyártani fogják, köztük a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei létesítményében, ahol a típus előző két generációja is készült.

A vadonatúj Tucson formai szempontból több, mint az előző generációs modell evolúciója: egyenesen forradalmi jelentőséggel bír a Hyundai számára. Az újonc nagyobb és szélesebb elődjénél. Izmos kiállását éles törésvonalak és dinamikus arányok jellemzik, az élettel teli felületek progresszív megjelenést kölcsönöznek a modellnek, anélkül, hogy felhígítanák a Tucson robusztus szabadidőjárműves hagyatékát.

A vadonatúj Tucson az első olyan új generációs szabadidőjármű a Hyundai kínálatában, amelyet a vállalat új ‘érzéki sportosság’ formanyelvét követve fejlesztettek ki. Az új dizájn-irányzat legfőbb jellemzője a négy alapvető elem – az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia – közötti harmónia. Célja, hogy érzéki, érzelmi többlettel ruházza fel a Hyundai járműveit, amely többlet az innovatív technológiákban és újszerű megoldásokban ölt testet.

A Hyundai dizájnerei teljes egészében élvonalbeli digitális technológia alkalmazásával létrehozott, geometrikus algoritmusokon keresztül dolgozták ki a vadonatúj Tucson futurisztikus stíluselemeit. A ‘parametrikus dinamika’ néven ismert folyamat során digitális adatokból létrehozott vonalak, felületek, szögek és idomok felhasználásával hoznak létre korábban elképzelhetetlen, merész esztétikai értéket. Ennek köszönhetően a jármű formatervében minduntalan visszaköszönnek a ‘parametrikus ékkőként’ ismert, hangsúlyos geometrikus mintázatok, progresszív karakterrel ruházva fel a típust.

A parametrikus ékkövek leghangsúlyosabb képviselőivel a hűtőmaszkon találkozhatunk, ahol parametrikus rejtett lámpatestek nyűgözik le az első találkozáskor a szemlélőt. Lekapcsolt világítással úgy tűnik, mintha sötét, geometrikus mintázat borítaná a jármű orrát; ilyenkor nem lehet megkülönböztetni egymástól a karakteres LED-es nappali fényeket, amelyek tökéletes harmóniával olvadnak bele a hűtőrácsba. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű egyébként kecses megjelenését.

A parametrikus ékkövek a jármű oldalfalán is hangsúlyos stíluselemként jelennek meg. A feszesen sportos formák harmonikusan olvadnak egybe a szögletes kerékívekkel. A Tucson sportos érzékiségét az a krómozott, parabolikus dekorvonal teszik még hangsúlyosabbá, amely az oldalsó tükröktől kiindulva egészen a C-oszlopig húzódik. Hátul parametrikus rejtett világítást alkalmazó, széles lámpatestekkel folytatódik a formai tematika. A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai, amely a hátsó légterelő mögött megbúvó, rejtett hátsó ablaktörlőt kapott

A Tucson vásárlói kilenc különböző karosszériaszínből választhatnak; ezek közül három (Shimmering Silver, Amazon Gray és Teal) vadonatúj árnyalat. Emellett opcióként Phantom Black vagy Dark Knight kivitelű, kontrasztos kéttónusú tetőlemez is kérhető. Az összes karosszériaszín választható kéttónusú tetőlemezzel.

A kategóriaelső technológiák integrációja révén a vadonatúj Tucson előremutató, teljes mértékben testre szabható digitális élményt kínál ügyfeleinek. Az új 10,25 colos AVN-T képernyő kitölti a jármű belső terének középső részét. A Hyundai formatervezői lemondtak a nyomógombokról és kapcsolókról: az audio, video és navigációs funkciók, továbbá a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás mind érintésérzékeny felületen keresztül vezérelhető.

A Tucson belső kialakításának evolúciója nyomán a műszeregység mélyebbre került, míg a műszerpark árnyékoló nélküli beépítése rendezettebb, letisztultabb felületet eredményezett. A műszerfal széles gerince tökéletes egységet formál az ajtókkal, körülölelve az elöl utazókat. A teljesen digitális, konfigurálható, kettős műszerfal egy új 10,25 colos, burkolatlan műszeregységből, valamint egy szintén 10,25 colos AVN-T érintőképernyőből áll. Az Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását.

A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai, amely rejtett Multi-Air Mode technológiát alkalmaz. Ez a rendszer közvetlen és indirekt légbevezető nyílásokkal szolgálja ki a fűtési és klímaberendezést, finomabb légáramlást, ezáltal pedig kellemesebb utazási környezetet teremtve. Az üzemmód aktiválásakor a levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon kívül az elöl újonnan kialakított multi-air beömlőkön keresztül is áramlik az utastérbe. A háromzónás klímaberendezés az elöl utazók mellett immár a hátsó utasokat is kiszolgálja. Ezen túlmenően a klimatizált első, illetve fűthető első és hátsó ülések még komfortosabbá teszik az utazást mindenki számára.

Az új Tucson dinamikus arányai és új padlólemeze kifejezetten tágas belső teret eredményezett. A közvetlen elődjénél 20 mm-rel hosszabb (4500 mm) és 15 mm-rel szélesebb (1865 mm) Tucson tengelytávja 10 mm-rel nőtt (2680 mm), minden eddiginél tágasabbá téve az új modellt. A hátsó utasok 26 mm-rel megnövelt lábtérnek örvendhetnek. A csomagtartó a választott kiviteltől és hajtáslánctól függő mértékben (33-107 literrel) tágasabb, mint eddig: az ülések alaphelyzetében akár 620 litert, azokat lehajtva akár 1799 litert kínál a csomagok elhelyezésére.

A Tucson a kategória legkiválóbb fejlett vezetőtámogató rendszereit, valamint számos innovatív funkciót felvonultató aktív biztonsági csomagját kínálja. A hétlégzsákos rendszer újdonsága az első üléssori központi légzsák, amelyhez hasonlóval eddig nem találkozhattunk a szegmensben. Ez megakadályozza, hogy a vezető balesetben összeütközzön első utasával. Újdonság az ütközés-elkerülő rendszer kanyarodás funkciója, amely az útkereszteződésben is védelmet nyújt.

A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A technológia együttműködik a sávelhagyást gátló rendszerrel (LKA). Ugyancsak új az autópálya menettámogató funkció, amely az LFA rendszerrel, valamint a navigációs alapú intelligens, ívmenetben is működő távolságtartó automatával (NSCC) összehangoltan működik. Szintén új szolgáltatás az intelligens sebességkorlátozás (ISLA). Emellett elérhető holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA) hátrameneti keresztirányú ütközést elkerülő támogatás funkcióval (RCCA). A szegmensben egyedülálló szolgáltatás a holttérfigyelő kamera. Amikor a vezető sávváltásra készülve működésbe hozza az irányjelzőt, a 10.25 colos Supervision műszeregység két fő műszere közül az egyikben megjelenik a megfelelő oldali holttér képe.

A vadonatúj Tucson szolgáltatásai között megtalálható a panoráma kamera (SVM) és az új automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) is. Az RSPA segítségével a vezető parkolás, illetve a parkolóhelyről való kiállás közben automatikusan előre és hátra mozgathatja a gépkocsit, akár a távolból is. A szolgáltatás az intelligens kulcsról aktiválható és szabályozható. Érdekesség a hátsó utas alvó üzemmód, amely lehalkítja a hátsó hangszórókat, így a második üléssoron csendben pihenhetnek az utasok. Az új biztonságos kiszállás figyelmeztető funkció riasztást ad, ha jármű közeledik, miközben ők kiszállnának az autóból.

Az új Tucson összkerékhajtású szabadidőjármű. Terepüzemmód-választó rendszerrel is felszerelték. A szokásos üzemmódok mellett sár, homok és hó beállítások közül is választhat a pilóta. Az autó kétféle felfüggesztéssel rendelhető meg, adaptív vagy hagyományos lengéscsillapítókkal. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. Sport üzemmódban a Tucson még kezesebben, még pontosabban reagál.

A vadonatúj Tucson 48 voltos benzines és dízel lágy hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Emellett benzin- és dízelmotorokkal is elérhető.

A full hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez az új Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE.

Ami a 48V-os lágy hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak: 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerék-hajtással; 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással; 1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással. A benzines változatokhoz hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. A dízelmotorhoz 7DCT duplakuplungos sebességváltó jár. Az 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős kivitele 48V-os mild hibrid rendszer nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi váltóval, kettő- vagy összkerékhajtással. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 lóerős kivitelben is választható, hatfokozatú kézi sebességváltóval és kétkerék-hajtással.

A Tucson 1.6 T-GDI motorra épülő, 265 lóerős plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. Ennek részleteit a 2021-es bevezetést megelőzően hozzák nyilvánosságra. A vadonatúj Tucson első példányai az év vége felé jelennek meg a Hyundai európai kereskedéseiben. A plug-in hibrid változat és az N Line kivitel majd 2021 elején kerül forgalomba.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/