/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték az új Lexus ES-t

2021. április 21. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus a Sanghaji Autószalonon mutatta be egyik legfontosabb hibrid zászlóshajója, az ES új generációját. A Lexus még magasabb szintre emelte az ES modellekre jellemző csendes működést és kiváló menetkomfortot, a továbbfejlesztett felfüggesztésnek, fékpedálnak és az ES F SPORT modellekben elérhető adaptív felfüggesztésnek köszönhetően pedig a vezetési élmény is még kellemesebb lett.

A Lexus leleplezte az új ES-t, amely friss technológiákkal és a formaterv megújulásával erősíti még tovább a japán márka pozícióját a felsővezetői limuzinok körében. A szedán megújult változata a Lexus 4. generációs öntöltő hibrid hajtásláncával lesz kapható a nyugat- és közép-európai piacokon, illetve 2,5 és 2,0 literes benzines erőforrásokkal Kelet-Európában.

Az új ES csendes működését és utazási komfortját még magasabb szintre emelték, ami minden vezetési helyzetben tetten érhető; nemcsak az autó általános kényelmében, hanem a gyorsítás, a fékezés és a kormányzás finom, közvetlen összhangjában is. Tovább növelték a hátsó felfüggesztés bekötési pontjainak merevségét, így a szerkezet kiemelkedő menetstabilitást biztosít az olyan menethelyzetekben is, mint például a nagy sebességű sávváltás. Emellett az ES F SPORT kivitelben az adaptív, szabályozható csillapítású felfüggesztés is megtalálható, amelyhez új állítóművet terveztek.

Az autó megőrizte egyéniségét, ám a hűtőmaszk megújult: a kevesebb függőleges vonal és az L-alakú elemek együttese erősíti a vízszintes rajzolatot és a forma térhatását. Az egylencsés fényszórókkal szerelt modellekbe új kompakt egységek kerültek, a BladeScan rendszerrel felszerelt adaptív távfényvezérlésű változatokban pedig új, karcsú világítóegységek biztosítanak tökéletesebb fényelosztást és látványosabb megjelenést. A 17-19 colos keréktárcsák is megújultak, s új a Platina ezüst fényezés.

Az utastérben a jobb használhatóság érdekében az érintőképernyőt közel öt fokkal megdöntötték, és a kijelző több mint 100 mm-rel közelebb is került a vezetőhöz. A vezető szinkronizálni tudja okostelefonját az Apple CarPlay vagy az Android Auto rendszerekkel, a legújabb Lexus Link alkalmazás segítségével pedig távolról is lekérdezheti, hogy nyitva van-e az ajtó, vagy éppen égnek-e a lámpák. Az alkalmazás vigyáz is az autóra: ha kell, működésbe hozza a figyelmeztető jelzéseket.

Az utastérben két új diófa betét, a Sumi Fekete Dió és a Sötétbarna Dió teremt modern, fényűző hangulatot. Az egyik új belső kárpit színárnyalat amely elérhető az új ES-ben, a mogyoróbarna, míg az F SPORT most fehér belső színnel érkezik, az ülőfelületek színe fehér / lángoló vörös, a háttámlák hátsó része azonban a még sportosabb hatás érdekében fekete színű.

Az új ES modellben a továbbfejlesztett Lexus Safety System+ működik. A rendszerben változatlanul a korábbi egylencsés kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart használja, de olyan új funkciókat is kínál, mint például a vészhelyzeti kormányzási asszisztens, és továbbfejlesztették az elektronikák forgalmi sáv felismerő képességeit is. A digitális külső visszapillantó rendszer kameráit szintén modernebbre cserélték.

A kamera és a radar működése is finomabb lett: megnőtt a látószög, ezzel nagyobb területet látnak be, így még megbízhatóbb az ütközést megelőző biztonsági rendszer működése, ami a kerékpárosokat nappali fénynél, a gyalogosokat pedig gyengébb fényviszonyok mellett is érzékeli. A két eszköz ráadásul támogatja a kereszteződés kanyarodási asszisztens működését is, amely érzékeli a szembejövő járműveket és az úttesten átkelő gyalogosokat. A sávkövető asszisztens sávfelismerő funkciója is tovább fejlődött.

A követési távolságot automatikusan tartó, minden sebességtartományban működő sebességtartó automatika funkciói a kanyarodási sebességet szabályozó funkcióval bővültek, amely a kanyar ívének megfelelően lassítja le az autót.

Az új ES európai értékesítése a Lexus ígérete szerint még az idei év második felében megkezdődik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/