/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték az új Porsche 911 Turbót

2013. május 03. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

Éppen ötven éve, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Porsche 911 sportkupé, tíz évre rá pedig az első 911 Turbo prototípust is megismerhette a közönség. A Porsche ma, negyven évvel később pedig bevezeti a piacra a legújabb, legfejlettebb 911 Turbo és Turbo S modelleket. A bámulatos képességű sportautók új összkerékhajtással, aktív hátsó kormányzással, adaptív aerodinamikával, teljes LED-es fényszórókkal és akár 560 lóerős biturbó hathengeres boxermotorral érkeznek.

Elképesztő technikai megoldásokkal zsúfolták tele a Porsche mérnökei a két új Turbo modellt. A 911 Turbo S-ben alapfelszereltség például az aktív, karosszériadőlés-szabályzóval kiegészített PDCC futómű, a dinamikus motorfelfüggesztésekkel (!) kiegészített Sport Chrono csomag, továbbá a PCCB kerámia fékrendszer. Utcai abroncsokkal az új Turbo S így 7 perc 30 másodpercen belül teljesíti a Nürburgring Nordschleife kört. A beépített hanggenerátor pedig tovább fokozza a vezetési élményt: bevezeti a szívóhangot az utastérbe.

A motorok és a négykerék-hajtás is tovább fejlődtek. A 3,8 literes, direkt befecskendezéses biturbó erőforrás a Turbo modellben 520, a Turbo S-ben pedig 560 lóerőt mozgósít. Ráadásul mindkét feltöltő variálható geometriájú – ilyet az autógyártók közül benzinmotornál ma csak a Porsche alkalmaz. Az erő egy hétgangos duplakuplungos váltón keresztül jut el a kerekekig. A szerkezetbe beépítették a start/stop rendszert is, ami egy ilyen képességű sportautónál talán nem szerencsés, de a többi hatékonyság javító megoldással együtt 16 százalékos üzemanyag-megtakarítást tett lehetővé. Hihetetlen módon mindkét kocsi beéri 9,7 liter szuperbenzinnel 100 kilométerenként.

A Porsche mérnökei a PTM összkerékhajtást is átdolgozták, gyorsabbá és precízebbé tették. Az elektronikusan szabályozott többtárcsás kuplunggal működő rendszert vízhűtéssel is ellátták, így szükség szerint még több nyomatékot képes az első kerekekre irányítani. A hajtásrendszer elemeinek flottabb működése révén az új 911 Turbo még jobban gyorsul, mint elődje. Sport Chrono csomaggal a sima Turbo 3,2, míg a Turbo S 3,1 szekundum alatt katapultál 100 km/órára. Utóbbi végsebessége 318 km/óra.

Mindkét kocsi vizuálisan is kifejezi óriási teljesítményét. Ezek a valaha épített legszélesebb 911 modellek; a Turbo kivitel hátul 28 mm-rel szélesebb a Carrera 4 modellnél. Újabb megkülönböztető jegyek a kéttónusú, 20 hüvelykes kovácsolt felnik, a Turbo S verzión központi csavaros kivitelben. A csúcsmodellen emellett teljes diódás fényszórók is helyet kaptak, „négypontos” nappali fénnyel és kamera alapú távolsági fénnyel.

A hátsókerék-kormányzás is újdonság a Turbo modelleken és jelentősen javítja a menetviselkedésüket. Elektromechanikus indítószerkezetekkel működik, nem pedig irányítókarokkal, mint az ilyen rendszerek általában. Sebességtől függően a kerekek kormányzási szöge 2,8 fokig változtatható. 50 km/órás sebességig az első kerekek elfordulásakor a hátsók ellentétes irányba mozdulnak el, virtuálisan 25 centiméterrel lerövidítve a tengelytávot. 80 km/órás sebesség fölött viszont a hátsók az elsőkkel azonos irányban fordulnak el, virtuálisan 50 centiméterrel megnyújtva a tengelytávot, ami elképesztő stabilitással ruházza fel az autót.

A mérnökök másik zseniális húzása az aktív aerodinamikai elemek alkalmazása volt (PAA). Előre egy háromrészes, pneumatikusan kitolható és visszahúzható spojlert szereltek fel, míg az autó farára egy három különböző magasságban rögzíthető légterelő szárnyat illesztettek. Dinamikus vezetésnél az első szoknya mindhárom részegysége kinyújtott, a hátsó szárny pedig a legmagasabb pozícióban van, maximális leszorító erőt termelve. Ha nem a végsebesség elérése a cél, az aktív aerodinamika másodperceket jobb köridőket biztosít versenypályán.

Az új 911 Turbo modellek szeptember végén érkeznek meg a piacra. Németországban az alapmodellért 162 055, az S kivitelért 195 256 eurót kell letenni az asztalra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/