/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Levizsgázott a Suzuki Baleno

2016. április 20. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

2016 első Euro NCAP töréstesztjén a vadonatúj Suzuki Baleno és a Toyota Prius adott számot képességeiről. Előbbi 4, míg utóbbi 5 csillagos minősítéssel zárt, ami a tovább nehezített feltételrendszer tükrében igen kedvezőnek mondható.

Az Euro NCAP független szervezet idén már nem csupán azt vizsgálja, hogy a jármű mennyire óvja utasait és a gyalogosokat valós körülmények között, de a biztonsági felszerelések minőségét és kínálatát is figyelembe veszi. A biztonsági segédrendszerek körébe felvette a gyalogosfelismerést, hogy így ösztönözze az autógyártókat modelljeik még biztonságosabbá tételére. A legfrissebb automatikus vészfékrendszerek a járművek mellett a gyalogosokat is felismerik, és segítenek elkerülni a baleseteket. A gyalogosfelismerés funkció még nem elterjedt, azonban idén értékes pontokkal díjazzák, ha van a fedélzeten.

A Toyota Prius az első, új kritériumrendszer szerint vizsgált modell és megkapta a maximálisan elérhető öt csillagot. Kiváló 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon. A gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 77 százalékot teljesített, míg a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 85 százalékot érdemelt ki. A hibrid modell maximális pontszámmal zárta az autonóm vészfékezési rendszer működésének vizsgálatát is. Ez utóbbi felismeri a gépkocsi útjába kerülő gyalogosokat, illetve járműveket, és reagál a kialakult helyzetre.

Az idén tesztelt másik modell a Suzuki új ferdehátú modellje, a Baleno volt, amely sztenderd felszereltséggel 3, míg a feláras biztonsági csomaggal kiegészítve 4 csillagos eredményt ért el. A ’Radar Brake Support’ opció tartalmazza az autonóm városi vészfékrendszert, ami hozzásegítette az autót a négycsillagos értékeléshez. Az alapfelszereltségű Suzuki Baleno felnőttutas-védelemre 80, gyermekvédelemre 73, gyalogosvédelemre 65 százalékot kapott, míg biztonsági segédrendszereit 25 százalékosra értékelték. Az asszisztencia csomagos Baleno hasonló értékelései 85, 73, 65 és 43 %.

Idén az Euro NCAP kettős mérési rendszert vezetett be, aminek lényege, hogy egyazon jármű két különböző értékelést kaphat. Ha a gyártók szeretnék, az Európában értékesített, alapfelszereltségű modelljük mellett a feláras biztonsági csomaggal kiegészített modelljüket is alávethetik a vizsgálatoknak, ami másik értékelést eredményez. A kettő közti különbség alapján a vásárlók képet kaphatnak arról, hogy mennyit számítanak a fejlett asszisztens rendszerek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/