Luxus SUV-val rukkolt elő a DS
A DS bemutatta a DS7 Crossback modellt, a márka zászlóshajóját, amelyet az egész világon forgalmazni fognak. A DS7 Crossback egy kifinomult stílusú, a legkorszerűbb technológiákat felvonultató SUV, amely a francia szakértelem legjavát egyesíti magában, remekül ötvözve a mesteri kidolgozást és a technológiai újításokat. Hibrid meghajtással is kapható lesz.
A DS7 Crossback lenyűgözően néz ki és elölről-hátulról azonnal felismerhetően a DS terméke. Impozáns, függőleges orr-részében tökéletesen kifejeződik az autó előkelősége, ereje és karizmája. A hatszögletű hűtőrács gyémánthatású, újfajta mintázattal készül. A DS embléma címerként ékeskedik a hűtőmaszk közepén. Az első és hátsó oldalfalak határozott élei teszik hangsúlyossá az autó oldalsó vonalvezetését, és kiemelik az erőt sugárzó SUV szépségét. Hátul, a szépen ívelt csomagtérajtó teszi letisztulttá a kocsit.
A DS márka létrehozása óta az egyedi világítás a DS-stílus meghatározó elemei közé tartozik. A Crossback első fényszóróinak csiszolt ékkövekre emlékeztető LED moduljai, melyek a DS Active LED Vision nevet kapták, az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak, majd 180°-ban elfordulnak. Ez igazi vizuális élményt és magával ragadó látvány nyújt, mely nappal és éjszaka, álló helyzetben és mozgás közben is hipnotikus hatást kelt. Emellett, a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény, a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását, melyről jól felismerhető a márka. A hátsó lámpák szintén hozzájárulnak a DS 7 Crossback egyedi világításának ütősségéhez és újszerűségéhez. A 3D Full LED technológiával működő lámpák pikkelyszerű mintázata avantgárd megjelenést kölcsönöz az autónak.
Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, ahol két 12 colos képernyő kapott helyet, ami egyedülálló ebben a szegmensben. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, kezeli a multimédiás felületet, valamint a DS Connect és a Mirrorscreen teljes kínálatát. A személyre szabható másik képernyő a digitális műszercsoportot foglalja magában. Az érintőképernyőt modern design és egyszerű használhatóság jellemzi.
A DS-stílus filozófiájához hűen, melyben a személyre szabás központi helyet foglal el, öt különböző belső kivitel közül lehet választani. Az ötféle Inspiráció közül mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelő kivitelt. Párizs, a DS márka születési helyének tiszteletére az Inspirációk a Bastille, Rivoli, Faubourg és az Opera nevet kapták, de ne feledkezzünk meg a márka által nemrég piacra dobott modellcsalád, a GT-k szellemében megalkotott Performance Line Inspirációról sem.
A magas minőségi színvonal biztosítása érdekében az Inspirációk minden apró részlete és a hozzájuk felhasznált összes anyag (valódi fa, Alcantara, szemcsézett bőr és nappabőr) gondosan lett kiválasztva, megmunkálva és elhelyezve az autóban. Ezek a nagy felületeket borító anyagok szem előtt vannak és kézre esnek: a műszerfaltól kezdve az ajtóbetétekig, de ne feledkezzünk meg a konzolokról és az ülésekről sem. Mind azt a célt szolgálják, hogy az utasokat és a vezetőt kellemes légkör vegye körül az autóban. Másik példaként említhetjük a kapaszkodókat és a kormánykereket, melyek teljes bőrborítással rendelhetők (akár a kormányközép is), ez a típusú kivitel kivételesnek számít ebben a kategóriában. A kiválasztott Inspirációtól függően, a középső képernyő vezérlőgombja is teljes kristályborítást kaphat.
A DS 7 Crossback is magán viseli a DS legújabb modelljeinél alkalmazott stílusjegyeket. Az identitást jelző, diszkréten elhelyezett számtalan ilyen elemmel találkozhatunk az autóban: a nappabőr ülések fém óraszíjra emlékeztető mintázatát egy „gyöngyszem-öltéssel” készített díszvarrás teszi még hangsúlyosabbá. Ugyanilyen varrás díszíti a műszerfalat, az ajtóbetéteket és a konzolt is. A krómozott középkonzolon lévő billenőkapcsolók „Clous de Paris” gillos mintával vannak díszítve. A műszerfal tetején egy B.R.M R180 exkluzív óra is helyet kapott. Az autó beindításakor a műszerfal tetején elhelyezett óra fedele kinyílik és az óra kibillen ékszerdoboz-szerű helyéről.
A DS SUV-ja öt belsőégésű motorral és később egy plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Három benzines (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, PureTech 130 S&S BVM6) és két dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6, illetve EAT8, vagy BlueHDi 180 S&S EAT8) alkotja a motorpalettát. A DS7-ben debütál a márka új nyolcfokozatú automata váltóműve.
2019 tavaszától a kocsi rendelhető a 300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal (E-tense) és négykerék-meghajtással is. A hajtáslánc egy 200 lóerős turbómotorból és két 80 kW-os villanymotorból, egy elektromos működtetésű, nyolcfokozatú automata sebességváltóból, valamint egy 12-13 kW/h kapacitású, 90 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátorból áll.
Háromféle üzemmód lehetséges: 100%-ban elektromos, hibrid a hosszabb utakhoz és kombinált. Ez a technológia lehetővé teszi az akkumulátor töltését lassítási fázisban vagy a gépkocsi fékezése közben. A 100%-ban elektromos hajtás használatakor a 12-13 kW/h-s akkumulátor akár 60 km hatótávolságot biztosít. 16 A-es hálózatból a töltés 4,5 óra hosszat tart. Egy 32 A-es aljzatba csatlakoztatott 6,6 kW-os töltővel a töltési idő gyorsított módban már kevesebb mint 2,5 órát vesz igénybe.
A DS7 Crossback mindemellett félautonóm vezetésre is képes lesz. Sebességét az előtte haladó járműhöz igazítja (adaptív sebességszabályozó) és pontosan pozícionálja az autót a forgalmi sávban. A biztonságra is ügyel, került bele ugyanis a szegmensben először a gyalogosokat és állatokat is érzékelő éjjellátó, fáradságfigyelő rendszer, aktív holttér-figyelő, továbbá automata vészfékezés és táblafelismerés. A LED fényszórók hat üzemmóddal rendelkeznek. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik.
A DS7 Crossback felfüggesztés terén is újat hoz. A mérnökök kifejlesztették hozzá a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, a DS Active Scan Suspensiont, amely érzékeli az úthibákat az autó előtt (5m), és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait. A szélvédő mögött elhelyezett kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és az autó reakciói. Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt.
Az új SUV modelljét frissen leleplező DS a premier előtt egy bevezető limitált szériát is piacra dob. A La Première névre keresztelt bevezető szériájának elegáns és karizmatikus vonalait Artense szürke, Gyöngyházfehér, vagy Perla Nera fekete fényezés emeli ki, amelyekkel látványos kontrasztot alkot a mély árnyalatú, patinás hatású Art Rubis nappabőr kárpitozás. A B.R.M óra az utastér színeit ölti magára, a limitált széria neve feltűnik a műszerfalon és a szőnyegeken is. A karakteres Art Rubis szín visszaköszön a karosszéria elülső DS emblémája alatt, az oldalsó logókon, valamint a cizellált formájú, 20”-os Paris felniken is. A modell csak a kínálat két legerősebb motorjával lesz elérhető (BlueHDi 180 és THP 225).