/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Luxuslimuzint épített a DS

2020. február 24. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Citroëntől leválasztott DS prémiummárka egy elegáns luxuslimuzinnal koronázza meg a kínálatát. A DS 9 arra invitál, hogy ismét felfedezzük a francia autógyártás legjavát. A DS 9-cet mindenhol, így Európában is forgalmazni fogják.

A DS 9 méretei impozánsak, 4,93 méter hosszú és 1,85 méter széles, s nagy, 690 mm átmérőjű kerekeken gördül. A modell az EMP2 padlólemez módosított verzióját használja, amely minden eddiginél nagyobb tengelytávolságot kínál. Ez nagyrészt a hátsó utastér méreteiben mutatkozik meg.

A klasszikus lépcsőshátú karosszérián visszaköszönnek a DS Automobiles stílusjegyei, mint a DS Wings és a parametrikus tervezésű, 3D hatású hűtőrács. A motorháztetőn a „Clous de Paris” mintázatú gilosált díszcsík most először jelenik meg az utastéren kívül is.

Visszakacsintva az 1955-ös DS-re, a DS 9 is fényforrásokat visel a tető két szélén. A legendás modell egyik fontos stílusjegye új formában mutatkozik meg, helyet adva az oldalsó helyzetjelzőknek, amelyek mozgás közben is felismerhetővé teszik az elhaladó autót. Az autó eleganciáját fokozzák a karosszéria színére fényezett, rejtett kilincsek és a fekete fényezésű tető is.

A tiszta, lendületes vonalakkal megrajzolt hátsó traktus kontrasztos elemei a pikkelyszerűen mintázott, 3D hatású lámpatestek, amelyeknek fémdíszei a 30-as évek francia luxusautóinak dizájnelemeit idézik.

A DS 9 elsőként egy E-TENSE tölthető hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, amely egy benzines turbómotorból, valamint egy elektromos motorból áll. A kumulált teljesítmény 225 LE. A DS 9 zéró emissziós üzemmódban 40-50 km-t tud megtenni (WLTP), köszönhetően a 11,9 kWh kapacitású akkumulátornak.

A villanymotort az automata, 8 fokozatú sebességváltóba integrálták. Maximális teljesítménye 80 kW (110 LE) és 320 Nm. Induláskor, intenzív gyorsításkor, vagy zéró emisszió üzemmódban lép működésbe, utóbbi esetben 135 km/óráig használható. A hibrid üzemmód automatikusan összehangolja a motorok működését, 100% elektromos, 100% benzines, vagy egyszerre mindkettő, ha a helyzet úgy kívánja. Az utasok számára az átmenetek nem érezhetők. A Sport E-TENSE üzemmód maximálisan kiaknázza mind a benzin-, mind a villanymotor teljesítményét, valamint sportosabb beállítást alkalmaz a gázpedál, a kormány, a sebességváltó és a felfüggesztés tekintetében.

A DS 9 energia-visszatápláló rendszere azonnal működésbe lép, ha lassítunk, vagy fékezünk, a felszabaduló energiával töltve az akkumulátort. Ráadásként az E-Save funkcióval tartalékolhatunk is energiát az akkumulátorban, így az út egy részét mindenképpen zéró emisszió módban tehetjük meg, például akkor, ha tudjuk, hogy be kell hajtanunk egy városközpontba. A 7,4 kW-os fedélzeti töltővel az akkumulátort másfél óra alatt feltölthetjük a szériában kínált kábel segítségével.

A kínálat nemsokára két újabb motorváltozattal bővül: egy 250 LE-s, megnövelt hatótávolságú E-TENSE-szel, valamint egy 360 LE-s intelligens összkerékhajtású E-TENSE csúcsváltozattal. Egy 225 lovas benzinmotor szintén elérhető lesz. Az összes változatba 8-fokozatú, automata sebességváltó kerül.

És ha a hátsó ülések végre ugyanolyan kényelmesek lennének, mint az elsők ? A DS csúcskomforttal kényezteti a hátul utazókat is. Hosszú, 2,9 méteres tengelytávjának köszönhetően a DS 9 hatalmas hátsó lábteret kínál. Az ülések fűthetők, masszázsfunkcióval rendelkeznek és szellőztethetők, ami a kategóriában egyedülálló.

A DS Active Scan Suspension felfüggesztés kamerája folyamatosan vizsgálja az útfelületet. A jeladók, a gyorsulásmérők és a futómű érzékelői minden mozgást rögzítenek és továbbítják a számítógépnek, amely külön-külön fejti ki hatását a kerekekre. A fokozott biztonság mellett maximális kényelemben utazhatunk. A XXI. század DS felfüggesztése a nagylimuzinok kényelmét ötvözi a GT-k dinamizmusával

A Franciaországban tervezett és Kínában gyártott DS 9 összeszerelése 2020 második felében kezdődik meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/