/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Magyar siker a sűrített levegővel hajtott járművek versenyén

2016. május 10. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

Számos izgalmas csatát hozott a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, amelyet május 6-7-én rendeztek Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek seregszemléjén hat ország, negyvenhét csapata mérte össze tudását. A versenyen magyar siker született: az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a Budapesti Műszaki Egyetem “Műszakik Kanóc Team” csapata nyerte, miután több kategóriában is élen végzett.

Kilenc évvel ezelőtt azzal a céllal indult útjára a verseny, hogy a hazai mérnökhallgatóknak játékos keretek között biztosítsanak gyakorlati lehetőséget a szervezők. Idén kilencedik alkalommal rendezték meg Egerben a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt május 6-7-én. A feladat tehát most is adott volt az egyetemek számára: sűrített levegővel hajtott járművet kellett tervezniük és építeniük a tavaszi megmérettetésre.

Ezúttal negyvenhét csapat kapott versenyengedélyt a szervezőktől, ennyi jármű volt ugyanis mozgásképes az április 25-i videós szemlén. Idén először több jármű, – pontosan huszonkilenc -, érkezett határon túlról, de ennek ellenére a versenyek során mégis a magyar járművek teljesítménye volt a meghatározó.

Pénteken reggel a csapatok prezentációival kezdődött a versenyhétvége, a projekteket szakmai zsűri értékelte. Délután az ünnepélyes megnyitóra került sor, amit a szombati távolsági futam rajtsorrendjéről döntő előselejtező követett.

A másnapi versenyen ez a szám indította a napot, ahol egyből érezhető volt a  Budapesti Műszaki Egyetem “Műszakik Kanóc Team” csapatának dominanciája: 11.829 méteres teljesítményüket meg sem tudta közelíteni a második helyezett Pécsi Tudományegyetem “Pollroth” járműve, akik 9.854 méteren zártak. Harmadik leghosszabb távot a Kecskeméti Főiskola “Jok-Air” autója futotta, ők 8.775 métert tettek meg egy töltet sűrített levegővel, a szabályok szerinti 15 kilométeres átlagsebességet tartva.

Az ügyességi verseny során egy kibójázott pályán kellett három menet alatt minél gyorsabban teljesítenie a versenyzőknek. A kieséses előfutamok után ismét a “Műszakik Kanóc Team” bizonyult a legjobbnak, mögöttük egy másodperccel a “Jok-Air” ért célba, megelőzve a BME “Műszaki Kvadóc Team” négykerekűjét.

A gyorsulási számban egy 220 méter hosszú, kanyarral nehezített szakasz várt az egyetemistákra, melyen a Debreceni Egyetem – kifejezetten erre a számra épített – masinája diadalmaskodott. Másodikként a “Műszakik Kanóc Team” zárt, a dobogó harmadik fokára a Szegedi Tudományegyetem “Pepp-Air Team Szeged” léphetett.

Az összesített versenyt immáron három éve sorozatban a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói nyerték meg, a legjobb Pneumobil díjat a “Műszakik Kanóc Team” vehette át. Emellett díjazták a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is. A szeniorok esetében szintén a BME volt hallgatói hozták el az első díjat: a “Műszakik Popóc Team” nyerte a már diplomás mérnökök csatáját.

“Érdekes megfigyelni, hogy mennyit fejlődtek a járművek az elmúlt kilenc év során: amíg a hajtóanyag változatlan, a gépek megduplázták a megtehető távolságot és a végsebességet is. Ez azt mutatja, hogy megfelelő technológiával, óriási hatékonyságnövelésre lehetünk képesek a sűrített levegő használatában – mondta el Varga Mihály, a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny főszervezője az eredményhirdetést követően. “A gyakorlati programnak az élményen túl munkaerő piaci tekintetben is komoly jelentősége van: tapasztalataink alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az ipari gyártó cégek” – tette hozzá.

EREDMÉNYEK

Távolsági futam:

Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 11829 méter
Pollroth (Pécsi Tudományegyetem) – 9854 méter
Jok-Air (Kecskeméti Főiskola) – 8775 méter

Ügyességi futam:

Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 1:54.32
Jok-Air (Kecskeméti Főiskola) – 1:55.38
Műszakik Kvadóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 1:58.00

Gyorsulási futam:

DE-PuffAIR (Debreceni Egyetem) – 21.873 s
Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 22.316 s
Pepp-Air Team Szeged (Szegedi Tudományegyetem) – 23.067 s

DÍJAK

Legötletesebb konstrukció: Pepp-Air Team Szeged (Szegedi Tudományegyetem)
Leginnovatívabb csapat: Jok-Air (Kecskeméti Főiskola)
Legjobb futómű: Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem)
Legnagyobb sebesség: Műszakik Kvadóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 51,07 km/óra
Legszebb karosszéria: DE-PuffAIR (Debreceni Egyetem)

A IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny győztes csapata:

Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem)

Ihász Dániel (CSK), Dienes Alpár, Horváth Máté, Szabados István,
Dr. Farkas Zsolt (felkészítő tanár)

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/