/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Magyarországon járt az új Toyota Hilux, beleültünk

2020. július 12. 15:10   |   Autoblog
címkék:  

A vadonatúj Toyota Hilux egyik előszériás példánya Magyarországra érkezett, így közelebbről megismerkedhettünk vele. Az új nemzedék azon túl, hogy megújult külsővel és belsővel bír, erősebb motort kapott és az infotainment területén is komoly hiányosságokat pótolt. A Hilux szeptemberben érkezik meg a márkakereskedésekbe.

Az új generáció régi hiányt pótol: a Hilux eddig csupán 2,4 literes 150 lóerős dízelmotorral volt elérhető, ezért a piac mintegy 50%-át kitevő nagyobb teljesítményű pickup szegmensben nem volt versenyben. A versenytársak egytől-egyig kínálnak 200 lóerős vagy annál erősebb motort is modelleikhez. Éppen ezért az új Hilux legfontosabb újítása a 2,8 literes, 204 lóerős dízelmotor, amely ráadásul 500 Nm-es nyomatékkal bír.

A Toyota Hilux kívül-belül megújult, és élőben remekül mutat. A robosztus dizájn még erőteljesebb, hatásosabb kiállást és tekintélyt parancsoló megjelenést ad a modellnek. A hűtőrács és a lökhárító átalakult, határozottabb kiállást kölcsönöznek a pickupnak. Remekül néznek ki az új első és hátsó LED-es lámpatestek, a csiszolt felületű és a feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák is. A Hiluxhoz rengeteg tartozék érhető el, mint például a műanyag bukócső, a motoros mozgatású alumínium platótakaró roló, a platóhátfal-zár, a keménytető vagy a platóra épített 12 voltos elektromos csatlakozó. Összességében elmondható, hogy a pickup sokkal látványosabb elődjénél, kifejezetten jól néz ki.

Az utastér leginkább szembeszökő változása a műszeregység új kialakítása, illetve a 8 colos infotainment képernyő, amit mechanikus gombokkal és forgótárcsákkal szereltek fel, mert ezek minden vezetési helyzetben egyértelműbben kezelhetők. A továbbfejlesztett multimédia rendszer gyorsabb szoftvert kapott, és a képernyője is hamarabb reagál, az okostelefonok integrálását pedig az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerek könnyítik meg. Az autóban magasan ülünk, mint a legtöbb pickupban, a hátsó sorban pedig katonás az üléshelyzet, ami ugyancsak megszokott ebben a kategóriában. Magas sofőr mögött már nem marad sok térdhely.

A felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a műholdas navigáció, az automatikus klímarendszer, az első-hátsó parkolássegítő szenzorok, és a 9 hangszórós JBL Premium hangrendszer.

Az új Hilux hajtáslánc-kínálatában most megjelenik egy új, még erőteljesebb, 2,8 literes, 204 lóerős dízelmotor, ami saját szegmensében versenyképessé teszi a Toyota pickupját. Az 500 Nm forgatónyomatékú erőforrás mindössze 10,0 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 km/órára (vagyis 2,8 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a jelenlegi 2,4 literes blokk), miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 204 g/km. A 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez lesz megrendelhető, és a vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez. Mindösszesen néhány métert tettünk meg az autóval, de feltűnt, hogy az új dízelmotor mennyire kulturáltan, csendesen ketyeg és hogy általában milyen remek a szigetelése. A Hilux nagyon csendes és minőségi benyomást kelt.

A Toyota Hiluxból tavaly mintegy 38 ezer darab talált gazdára Európában, ebből mintegy 1300 darab hazánkban kelt el. Míg tavaly a Hilux 30%-os szegmensrészesedéssel végzett a kategória második legnépszerűbb autójaként, addig az idei év első félévében 35%-ra növelte részesedését, ezzel éppen csak lemaradt az első helyről.

Az új Hilux most először volt élőben látható, nyár végére már az árakról is közelebbit tudhatunk majd, és megkezdődik az új generáció előértékesítése.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/