/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már rendelhető a hibrid Mercedes S-osztály

2018. október 17. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a Mercedes luxuslimuzinjának új plug-in hibrid változata, az S 560 e. A kizárólag hosszú tengelytávval elérhető S 560 e izmosabb, gyorsabb és hatékonyabb elődjénél, elektromos hatótávja például 50 kilométerre nőtt. A kiszállítások októberben indulnak, az alapár 96 065 euró.

Driven by EQ Stuttgart 2018Driven by EQ Stuttgart 2018

A konnektoros hibridek ideális megoldást jelentenek a lokális, emissziómentes közlekedéshez. Városban tisztán elektromos üzemben működhetnek, míg a hosszabb utakon a belső égésű motorjuk nagy hatótávolságára hagyatkozhatnak. Az S 560 e is ezeket az előnyöket kínálja. Fő meghajtóegysége egy 3 literes V6-os benzines turbómotor, amely 367 lóerőt és 500 Nm nyomatékot mozgósít; utóbbit az 1800-4500-as fordulatszám-tartományban. A benzinmotorhoz egy 90 kW, azaz 122 lóerő teljesítményű villanymotor csatlakozik.

A motorok 476 lóerős kombinált teljesítményt és 700 Nm kombinált nyomatékot állítanak elő, rendkívül sportos menetteljesítményekkel ruházva fel a luxuslimuzint. A nulla-százas sprint csupán 5 másodpercig tart, míg a végsebesség 250 km/órára rúg. Ugyanakkor a beépített, a Daimler leányvállalata, az Accumotive által gyártott 13,5 kWh kapacitású lítium-ion telep maximálisan 50 kilométer zéró emissziós hatótávolságot biztosít.

A sofőr négyféle hibrid üzemmód és ötféle menetprogram közül választhat, eldöntheti, hogy a két motor dinamikus párosára hagyatkozik vagy pedig valamelyik környezetbarát üzemmódot használja. Elektromos üzemben as S 560 e egyébként maximálisan 130 km/órás sebességgel haladhat.

A vízhűtéses, 7,4 kW kapacitású fedélzeti töltőegységnek köszönhetően az akkumulátor körülbelül másfél óra alatt 10 százalékról 100 százalékra tölthető fel fali töltőről (wallbox), tehát sokkal gyorsabban, mint az elődmodellnél. A művelet a hagyományos otthoni hálózatról sem tart tovább 5 óránál. A hibrid S-osztály nagyfeszültségű elektromos rendszere amúgy a hűtőkompresszort és a fűtőegységet is működteti, így az utastér már indulás előtt a belső égésű motor használata nélkül lehűthető vagy felfűthető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/