/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már több mint 15 millió hibridet adott el a Toyota

2020. május 04. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota szimbolikus mérföldkőhöz érkezett, hiszen prémium márkájával, a Lexusszal együtt immár több mint 15 millió hibrid hajtású járművet értékesített a Prius 1997-es bemutatása óta. Jelenleg 44, különféle méretben és karosszériával gyártott modellben működik a Toyota hibrid technológiája, ami napjainkig több mint 120 millió tonnával csökkentette a globális CO₂-kibocsátást Európában.

Toyota_hibrid_kinalat

Az első Prius 1997-es bemutatásától kezdve 2020 januárjáig a Toyota több mint 15 millió benzin-elektromos hibrid hajtású autót (HEV) értékesített világszerte. Európában a Toyota HEV-eladásai meghaladták a 2,8 milliós darabszámot, és a vállalat a Toyota és a Lexus márkák égisze alatt 19 különféle HEV-modellt árusít. Globális szinten a Toyota és a Lexus kínálatában összesen 44 hibrid elektromos hajtású modell szerepel, ami azt jelenti, hogy a vállalat hatalmasat lépett előre az első hibrid megjelenése óta.

A Toyota több mint 25 évvel ezelőtt döntött úgy, hogy Takeshi Uchiyamada vezetésével kifejleszt egy autót a XXI. századra; egy olyan járművet, ami segíthet csökkenteni az üvegházhatású gázok és más szennyező anyagok kibocsátását. Az első generációs Prius 1997-ben mutatkozott be, vagyis éppen akkortájt, amikor aláírták a környezetvédelemnek új lendületet adó Kiotói Egyezményt. Ma, 15 millió hibrid autó eladása után a Toyota eredményes mérleget vonhat, hiszen hibrid technológiája révén eddig több mint 120 millió tonnával sikerült mérsékelni a CO₂-kibocsátást a világ útjain – ahhoz képest, mintha ezek az autók azonos teljesítményű benzinmotorral működtek volna. A Toyota víziója azt is lehetővé tette, hogy a vállalat a lehető legjobban teljesítse a világszerte egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat.

Lexus_hibrid_kinalat

Bár a Toyota szilárd meggyőződése, hogy a jövő elektromosított hajtásai között a HEV-k rendkívül fontos szerepet játszanak, természetes, hogy két évtizednyi fejlesztési tapasztalatait a vállalat más technológiák megalkotásában is kamatoztatja. A Toyota többféle villamosított hajtásláncot is kifejlesztett ennek alapján (ahogy jelenleg, sőt a jövőben is folyamatosan ezt teszi), tovább csökkentve járműveinek emisszióját, hogy megfeleljen a mindenkori előírásoknak, a piacok infrastruktúrájának és persze a vásárlók elvárásainak. A vállalat szerint nem létezik „egyetlen, mindennél tökéletesebb megoldás”, hanem egy olyan jövőben hisz, ahol több különféle (hibrid, plug-in hibrid, üzemanyagcellás, akkumulátoros) villamosított hajtási technológia működhet egymás mellett.

Hogy elképzeléseinek előnyeit minél több európai vásárló megtapasztalhassa, a Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig 40 új vagy megújult villamosított modellt mutat be, méghozzá mindenféle technológiát felvonultatva, így e kínálatban legalább 10 zéró emissziójú, azaz akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) jármű is szerepel. A hajtáslánc-mix középpontját továbbra is a vállalat hibrid elektromos autói jelentik majd, amelyek a többi elektromos hajtási megoldással közösen hatékonyan fogják csökkenteni a Toyoták emisszióját.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/