Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Máris tuningolják az új Toyota Suprát

2019. augusztus 08. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

Az Akrapovič a sor elejére állt, és elsőként kínál sportkipufogót az új Toyota Suprához. Egy brit tuningműhely azonban ennél sokkal tovább ment és 456 lóerőt hozott ki a modellből.

A Toyota Supra leginkább annak köszönheti hírnevét, hogy a negyedik generációs modell soros hathengeres motorja tökéletes alapot biztosított az akár észszerűtlen mértékű teljesítménynövelésekhez is. Egyáltalán nem ritkák a 2000 lóerős vagy akár ennél is erősebb 2JZ blokkok, amelyek ráadásul a beavatkozást követően sem veszítik el hidegvérüket, azaz megbízhatóságukat. Ma még nem tudni, az ötödik kiadás is folytatja-e ezt a nagyszerű hagyományt, mindenesetre a kupé bevezetése után alig néhány hónappal máris megjelentek a piacon az első motortuning-csomagok.

Talán nem véletlen, hogy a szlovén Akrapovič lépett először, és készítette el a Supra kipufogórendszerének egyedi, típusra szabott átiratát. Első lépésben titán ötvözetből gyártott, központi hangtompítót és egyedi végcsöveket kínálnak. Ez kiegészíthető a teljes kipufogórendszer cseréjével járó, nemesacél csomaggal, valamint egy hangtuninggal. Utóbbiakról jó tudni, hogy sok megoldáshoz hasonlóan nem teljesítik az uniós zaj- és károsanyag-kibocsátási előírásokat, ellenben csökkentik az autó tömegét, némileg finomítják a teljesítmény- és nyomatékkifejtést, és értelemszerűen ércesebb hangot kölcsönöznek a Supra soros hathengeres motorjának.

Ha nem érjük be a teljesítményoptimalizálással, a brit Litchfield tuningműhelyhez fordulhatunk. Az átalakítást ők is a kipufogó cseréjével kezdik – ehhez az Akrapovič és a brit Milltek cégekkel konzultáltak. A szívó- és kipufogórendszerek átdolgozásával mintegy 30 lóerővel növelték meg a motor teljesítményét; ennek további háromszorosát nyerték a motorvezérlés átprogramozásával. Beavatkozásuk nyomán a Toyota Supra A90 gyárilag 340 lóerős motorja 456 lóerőre erősödött.

Habár a Litchfield, amely a későbbiekben olajhűtőt, toronykitámasztást, valamint sportfutóművet is kínál majd az autóhoz, nem részletezte a módosított Supra menetteljesítményeit, joggal feltételezzük, hogy nulla-százas gyorsulás eredetileg 4,3 másodperces szintideje négy másodperc alá kerül, és ezzel egy új, exkluzív elit klub tagjává válik a modell.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!