Máris új dizájnt kap a Bentley SUV
A Genfi Autószalonon leleplezett Bentley EXP 9 F SUV-ot máris áttervezik, az első reakciók ugyanis nem voltak túlzottan kedvezőek a luxus rombolóval kapcsolatban. Az EXP 9 F-fel a Bentley új területre merészkedett, a svájci seregszemle pedig kitűnő alkalom volt arra, hogy teszteljék a közönséget. 2015-ben jöhet a sorozatgyártású változat.
A Bentley ma már egy 160 tagú dealer hálózattal rendelkező luxus autómárka, egyre szélesedő és szerteágazó igényekkel rendelkező vásárlói köre előbb-utóbb természetesnek veszi majd, hogy Bentley szabadidő-autóval járjon. A kísérleti EXP 9 F SUV egy harmadik Bentley modellsorozat előfutára.
A hatalmas méretű EXP 9 F lehengerlő hatást gyakorolt a Genfi Autószalonon összesereglett újságírókra, s nem feltétlenül pozitív kimenetellel. A brutális méretű SUV a szokásos márkajegyek új értelmezését kapta, megtalálhatók rajta a kör alakú fényszórók, a hálós hűtőrács és a hangsúlyos vállvonal. De ami a Flying Spur limuzinon és a Continental GTC sportkupén működik, itt valahogy nem.
A fényszórókon és a nappali fényt adó kiegészítő lámpatesteken megjelenő turbina téma a 23 hüvelykes gigafelnikre is jellemző, amelyekre 305/40 ZR 23-as gumihengereket húztak. A hátsó lámpákat a vadászrepülők formái és részletei inspirálták.
Az utastérben a legmagasabb fokú brit fényűzéssel lehet találkozni. Valódi fát, puha bőrt és különféle csiszolt fémeket, például alumíniumot, bronzot és fegyvermetált használtak a kabin berendezéséhez. A műszerfalban egy egy darabból áll fabetét húzódik végig. A szőnyegek egyik oldalát gyapjúból, a másik oldalát azonban strapabíró bőrből varrták. A hátsó ülésekről elérhető az internet, lehajtható asztalkák is rendelkezésre állnak, ám ha az utasok inkább pihenni szeretnének, a foteleket hátra lehet dönteni, lábtartókat lehet kihajtani és italt lehet szürcsölni.
A kétrészes hátfalajtó alsó része piknikasztalként is használható, a szabadtéri időtöltéshez szükséges tányérok és evőeszközök pedig kihajtható fiókokban vannak.
A Bentley EXP 9 F koncepció hajtásáról a brit márka 6 literes biturbó W12-es erőműve gondoskodik, amelyhez 8-fokozatú automataváltót kötöttek. A motor teljesítménye elérheti a 600 lóerőt, nyomatéka pedig a 800 Nm-t. Emellett természetesen az új, Győrben készülő V8-as hajtómű vagy akár egy hibrid hajtáslánc is felnőne a feladathoz, és képes lenne sportosan mozgatni a testes járművet.
A Genfi Autószalon első két sajtónapján rengeteg kritika érte a brit luxusterepjárót, így állítólag máris megkezdték a kocsi átfazonírozását. A fényszórókat szinte biztosan kisebbre veszik majd. A Bentley szabadidő-autó szériaváltozata 2015-ben kerülhet piacra.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)