/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mazda2 – kis súllyal az élen

2007. július 25. 14:54   |   Autoblog
címkék:  

Manapság szokatlan módon, az új Mazda2 fejlesztésének központi eleme az autó tömegének mérséklése volt, ami jó hatással volt a fogyasztásra és a CO2 kibocsátásra, no és jót tett a vezethetőségnek is. A Mazda2 majd 100 kilogrammal könnyebb az előd Demiónál, ami ellentmond az egyre nagyobb és nehezebb járművek trendjének.


Manapság szokatlan módon, az új Mazda2 fejlesztésének központi eleme az autó tömegének mérséklése volt, ami jó hatással volt a fogyasztásra és a CO2 kibocsátásra, no és jót tett a vezethetőségnek is. A Mazda2 majd 100 kilogrammal könnyebb az előd Demiónál, ami ellentmond az egyre nagyobb és nehezebb járművek trendjének.

A tömegcsökkentés 60%-a különleges tervezési megoldásoknak köszönhető, ide értve a teljes karosszériát is, mely optimalizált szerkezete mellett nagy, illetve ultra nagy szilárdságú acél elemekből épül fel, így nem csak könnyebb és merevebb, de sokkal jobb ütközésbiztonságot is nyújt. További 20%-ot értek el az egyéb jellemzők módosítása és optimalizálása révén, a fennmaradó 20%-os tömegcsökkenés pedig a külső méretek csökkentésének köszönhető.

A Mazda2 tervezőmérnökei nagy és ultra-nagy szakítószilárdságú acélt alkalmaztak, ami könnyebb és erősebb karosszériát, valamint illesztési megerősítéseket eredményezett (-23 kg). A hátsó felfüggesztés bekötőkarjának megrövidítése és nyílt szelvényű kialakítása révén összesen 13 kg-ot nyertek. Kisebb méretű motorháztető zárszerkezetet és vékonyabb forgópántokat alkalmaztak, az 1,3 literes modellnél pedig elhagyták az alsó katalizátort. Továbbá rövidebb kábelkötegeket alkalmaztak, az ajtókba épített hangszórók mágneseit pedig neodímium egységekre cserélték. És a legfontosabb: a jármű hosszát 40 milliméterrel, a magasságát 55 milliméterrel csökkentették.

A felsorolt tömeg-takarékossági megoldások révén a Mazda2 a B-szegmens egyik legjobb üzemanyag-fogyasztását kínálja: az 1,3 literes, benzines alapmotor a mérések szerint mindössze 5,4 liter üzemanyagot fogyaszt vegyes ciklusban, miközben CO2 kibocsátása 129 g/km.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/