/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még durvább lett Amerika leggyorsabb szedánja

2019. július 01. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge még deltásabbá varázsolta négyajtós izomautóját, a Chargert. Immár mind a Scat Pack, mind az SRT Hellcat széles karosszériával is elérhető, amivel elképesztően ütősen mutatnak. A csomagban szélesebb kerekek, módosított felfüggesztés, elektromos szervokormány és komolyabb fékrendszer is benne foglaltatnak, a Chargert így minden korábbinál nagyobb élvezet vezetni. Az új Charger Widebody modellek a jövő év elején érkeznek meg a piacra.

Kezdjük a csúcsmodellel, a Dodge Charger SRT Hellcat Widebody-val, amely Amerika leggyorsabb négyajtósa és a világ egyik legfürgébb szedánja is egyben. 6,2 literes kompresszoros V8-as erőforrás hajtja, amely 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot présel ki magából. A széria nyolcfokozatú TorqueFlite 8HP90 automataváltóval a kocsi 3,6 másodperc alatt sprintel 96 km/órára és eléri a 315 km/órás sebességet is.

A widebody csomag 4,5 centiméterrel öblösebb sárvédőíveket foglal magában, amelyek alá szélesebb, 20 x 11 colos kovácsolt kerekeket csavaroztak, rajtuk vaskosabb, 305/35 méretű Pirelli gumikkal. A Charger SRT Hellcat Widebody esetében ehhez adaptív csillapítású verseny Bilstein felfüggesztés, új elektromos szervokormány, feszesebb rugók, nagyobb stabilizátorok és nagyteljesítményű Brembo fékrendszer adódik. Most első ízben változtatható a kormány rásegítése is; az SRT menetmódok segítségével a sofőrök szabályozhatják a motorerőt, a váltási időket, a kormányzást és a felfüggesztést. Négyféle beállítás van, a Street (automatikus), a Sport, a Track (pálya) és a Custom (egyéni).

A vezethetőséget javítják a korábbinál 32 százalékkal feszesebb első rugók, a vastagabb stabilizátorrudak és az áthangolt lengéscsillapítók, továbbá az olyan elektronikák, mint a gumik melegítését egyszerűsítő első tengelyzár és a rajtprogram. A Charger SRT Hellcat Widebody jobban megy és jobban is fékez, elöl ugyanis 39 centiméter átmérőjű tárcsák és 6-dugattyús nyergek lassítanak. 96 km/óráról 1,2 méterrel rövidebb a fékút, mindössze 32,6 méter. A szélesebb és jobb tapadású szörnyeteg 3,6 másodperc alatt sprintel 96 km/órára és 10,96 másodperc alatt futja a negyedmérföldet. A 3,4 kilométer hosszú versenypályán 2,1 másodpercet ver elődjére, ami 13 autó hosszával egyenlő.

Az új Charger SRT Hellcat Widebody modell belül is igényesebb lett. Immár karbon és hasított bőr csomag is rendelhető, valódi szénszálas betétekkel a műszerfalon és a középkonzolon, továbbá Alcantara mennyezet- és oszlopkárpittal.

A Challenger R/T Scat Pack Widebody sikerén felbuzdulva a Dodge a Charger Scat Pack modellt is elérhetővé tette Widebody csomaggal. A műszaki alapok ugyanazok maradtak: elöl egy szívóüzemű, 6,4 literes 485 lóerős Hemi V8-as motor dohog, amihez TorqueFlite 8HP70 nyolcfokozatú automataváltót kötöttek. A felfüggesztés azonban a Hellcat modellhez hasonlóan áthangolt és megerősített, több fokozatban állítható Bilstein gátlókkal.

Az elektromos szervokormány, továbbá a szélesebb kerekek és gumik ugyancsak az alapfelszereltség részei és eddig nem tapasztalt magas szintű egyenes és keresztirányú tapadást szavatolnak. A Brembo fékrendszernek köszönhetően a széles kasztnis Scat Pack modell 1 méterrel hamarabb nullára fékez, mint a normál Scat Pack modell. A Charger Scat Pack Widebody 4,3 másodperc alatt lő ki 96 km/órára és 12,4 másodperc alatt futja a negyedmérföldet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/