/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még erősebbek lettek a BMW dízel SUV-jai

2020. február 11. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Mostantól a BMW X5 és a BMW X6 palettáján is elérhetővé válik a BMW lágy hibrid technológiája: májustól az új X5 xDrive40d és az új X6 xDrive40d lemezei mögött egy 48 Volt kapacitású indítógenerátor segíti a 340 lóerősre húzott soros hathengeres dízelmotor munkáját.

P90382141-highRes

A 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor hatékonyságát többek között kétlépcsős turbófeltöltéssel és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel emelték új szintre a mérnökök. A turbófeltöltés rendkívül gyors rendszerreakcióját az alacsony nyomású és a magas nyomású szakaszok optimalizálására hivatott, változó turbinageometria fokozza. A körönkénti akár 10 befecskendezéssel az üzemanyag így akár 2 700 bar maximális befecskendezési nyomással is megérkezhet az égéstérbe. A rendkívül precíz üzemanyag-adagolást, a minden korábbinál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és a tiszta égést a befecskendezőkbe integrált nyomásszenzorok segítik.

A továbbfejlesztett dízelmotor 700 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes a percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat közötti tartományban. Maximális teljesítménye 340 lóerő, amely percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál jelentkezik. Mindkét modell erejét a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosa továbbítja a négy hajtott kerék felé. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciáit éltető beállítással még kanyarodás közben is sportosan agilis vezethetőséget kínál.

Az erőforrás mellett a BMW a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmának kétlépcsős csökkentését szolgáló technológiát is továbbfejlesztette. A motor közelében elhelyezett kipufogógáz-kezelő technológia mostantól a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel is dolgozik, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentse a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát. Mindkét dízel modell így már most maradéktalanul teljesíti a 2021-től hatályos Euro 6d emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait.

A továbbfejlesztett dízelmotor munkáját a lágy hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora segíti. A technológia 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát. Az elektromos teljesítmény-többlet nem csupán az álló helyzetből történő kigyorsításkor érezteti hatását, de a nagyobb tempójú rugalmasságot is fokozza. A két BMW X modell így mindössze 5,5 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A lágy hibrid technológia indítógenerátorát egy 48 Volt kapacitású akkumulátor látja el energiával, amely emellett a 12 voltos fedélzeti rendszereket is táplálja. Az akkumulátort a fékezéskor felszabaduló energia tölti. A technológia a menetkomfortot is jelentős mértékben fokozza, hiszen az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba: torlódó vagy araszoló forgalomban minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Start-Stop rendszert, a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkció pedig minden korábbinál optimálisabb. A belsőégésű erőforrás ilyenkor nem készenléti üzemmódba kapcsol, hanem teljes mértékben lekapcsolódik a hajtásláncról.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/