Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még hatékonyabb lett a plug-in hibrid BMW egyterű

2019. augusztus 09. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A BMW a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával gazdagítja sokoldalú nagyvárosi modelljét, amely így 25 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolsággal és 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással kecsegtet.

P90359978-highRes

A BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának új generációja több mint 25 százalékkal növeli az energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással megtehető nagyvárosi hatótávolságot, amely immár 55–57 kilométer. A 225xe Active Tourer 100 kilométeren átlagosan mindössze 2,1 liter üzemanyagot éget el, amely több mint 15 százalékos csökkenést jelent. Mindehhez kilométerenkénti 47 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás és 100 kilométerre vetített 14,2 kWh kombinált energiafogyasztás társul.

Az új BMW 225xe Active Tourer jelentős mértékben megnövelt elektromos hatótávolsága a lítium-ion akkumulátor megnövelt energiatároló kapacitásának köszönhető. A nagyfeszültségű akkumulátor legújabb generációja változatlan külső méretek mentén kínál 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. Az egység bármelyik háztartási aljzatról könnyedén, mintegy öt óra alatt feltölthető. BMW i Wallbox falitöltő használatával ez 3 óra 15 percre csökkenthető.

Az energiatároló egységet a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, a 2-es Active Tourer így szinte literre pontosan akkora csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei. A térfogata 400 liter, amely az alapesetben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1350 literig bővíthető.

A hajtásláncban egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú, 136 lóerős benzinmotor és egy 88 lóerős elektromotor működik együtt, 224 lóerő rendszerteljesítménnyel és 385 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, az elektromos motor pedig a hátsó tengely felé adja le erejét. A két motor intelligensen vezérelt együttműködése egy hibrid-specifikus összkerékhajtást hív életre, amely optimális tapadásról, kiváló menetstabilitásról és sportos agilitásról gondoskodik.

P90361865-highRes

A BMW 225xe Active Tourer 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromotor átmeneti teljesítmény-többlete ráadásul sportos biztonsági tartalékot garantál, például országutakon végrehajtott előzések közben. A modell végsebessége 202 km/óra, tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/órás tempóra is képes.

Az új BMW 225xe Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájába olyan előrelátó energiamenedzsmentet installáltak a tervezők, amely a vezetési üzemmód meghatározásához a fedélzeti navigációs rendszer adatait is felhasználja. Az ügyfelek ráadásul a Sport, a Comfort és az ECO PRO vezetési üzemmódok között is váltogathatnak. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód minden vezetési szituációban a két motor lehető legoptimálisabb együttműködését váltja valóra, a MAX eDRIVE a kizárólag tisztán elektromos meghajtást hívja életre, a Save battery pedig a lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásáról, illetve növeléséről gondoskodik. Az alapfelszereltség része az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is.

Az alapfelszereltség alternatíváiként Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi szintek válnak elérhetővé az új BMW 225xe Active Tourer modellhez. Az újdonsághoz gyakorlatilag a BMW 2-es Active Tourer összes opcionális extrafelszereltségi tétele megrendelhető.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW 225xe Active Tourer teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW 225xe Active Tourer emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 33 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 225xi Active Tourer esetében és 24 százalékkal jobb a BMW 220xd Active Tourer hasonló értékénél. Ha pedig megújuló energia felhasználásával töltik fel az akkumulátort, ezen különbségek a BMW 225xi Active Tourer esetében 56 százalékra, a BMW 220xd Active Tourer esetében pedig 50 százalékra nőnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!