/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még hatékonyabb lett a plug-in hibrid BMW egyterű

2019. augusztus 09. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A BMW a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával gazdagítja sokoldalú nagyvárosi modelljét, amely így 25 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolsággal és 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással kecsegtet.

P90359978-highRes

A BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának új generációja több mint 25 százalékkal növeli az energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással megtehető nagyvárosi hatótávolságot, amely immár 55–57 kilométer. A 225xe Active Tourer 100 kilométeren átlagosan mindössze 2,1 liter üzemanyagot éget el, amely több mint 15 százalékos csökkenést jelent. Mindehhez kilométerenkénti 47 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás és 100 kilométerre vetített 14,2 kWh kombinált energiafogyasztás társul.

Az új BMW 225xe Active Tourer jelentős mértékben megnövelt elektromos hatótávolsága a lítium-ion akkumulátor megnövelt energiatároló kapacitásának köszönhető. A nagyfeszültségű akkumulátor legújabb generációja változatlan külső méretek mentén kínál 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. Az egység bármelyik háztartási aljzatról könnyedén, mintegy öt óra alatt feltölthető. BMW i Wallbox falitöltő használatával ez 3 óra 15 percre csökkenthető.

Az energiatároló egységet a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, a 2-es Active Tourer így szinte literre pontosan akkora csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei. A térfogata 400 liter, amely az alapesetben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1350 literig bővíthető.

A hajtásláncban egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú, 136 lóerős benzinmotor és egy 88 lóerős elektromotor működik együtt, 224 lóerő rendszerteljesítménnyel és 385 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, az elektromos motor pedig a hátsó tengely felé adja le erejét. A két motor intelligensen vezérelt együttműködése egy hibrid-specifikus összkerékhajtást hív életre, amely optimális tapadásról, kiváló menetstabilitásról és sportos agilitásról gondoskodik.

P90361865-highRes

A BMW 225xe Active Tourer 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromotor átmeneti teljesítmény-többlete ráadásul sportos biztonsági tartalékot garantál, például országutakon végrehajtott előzések közben. A modell végsebessége 202 km/óra, tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/órás tempóra is képes.

Az új BMW 225xe Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájába olyan előrelátó energiamenedzsmentet installáltak a tervezők, amely a vezetési üzemmód meghatározásához a fedélzeti navigációs rendszer adatait is felhasználja. Az ügyfelek ráadásul a Sport, a Comfort és az ECO PRO vezetési üzemmódok között is váltogathatnak. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód minden vezetési szituációban a két motor lehető legoptimálisabb együttműködését váltja valóra, a MAX eDRIVE a kizárólag tisztán elektromos meghajtást hívja életre, a Save battery pedig a lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásáról, illetve növeléséről gondoskodik. Az alapfelszereltség része az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is.

Az alapfelszereltség alternatíváiként Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi szintek válnak elérhetővé az új BMW 225xe Active Tourer modellhez. Az újdonsághoz gyakorlatilag a BMW 2-es Active Tourer összes opcionális extrafelszereltségi tétele megrendelhető.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW 225xe Active Tourer teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW 225xe Active Tourer emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 33 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 225xi Active Tourer esetében és 24 százalékkal jobb a BMW 220xd Active Tourer hasonló értékénél. Ha pedig megújuló energia felhasználásával töltik fel az akkumulátort, ezen különbségek a BMW 225xi Active Tourer esetében 56 százalékra, a BMW 220xd Active Tourer esetében pedig 50 százalékra nőnek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/