/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még jobb lett a Lexus offroad luxusautója

2020. június 12. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Az uniós piacokon nincs olyan típusa a Lexusnak, amely ne volna elérhető villamosított hajtáslánccal. A kontinens keleti peremterületein azonban vannak olyan piacok, ahol a kifinomult teljesítmény helyett a lehengerlő erőfölényre helyezik a hangsúlyt. A Lexus Európában csak ebben a térségben forgalmazza impozáns alvázas terepjáróját, a GX 460-ast, amely most átfogóan megújult: megjelenése modernebb, kényelmi szolgáltatásai szélesebb körűek lettek, és néhány új technológiának köszönhetően terepalkalmassága is tovább javult.

A modell hatalmas méreteihez (4880 x 1885 x 1885 mm) is jól illenek a márka jellegzetes stíluselemei: az orsó alakú hűtőmaszk, valamint a lendületes rajzolatú nappali világítással kialakított fényszórók. Utóbbiakban mostantól LED-ek világítanak; az egymás mellé sorolt három, diódás fényforrás modern megjelenést kölcsönöz az autónak. Új színek jelentek meg a palettán, köztük egy élénk bordó, egy különleges barnáspiros és egy klasszikus mélykék; a GX visszafogott eleganciáját a hátul elhelyezett, minimalista Lexus-embléma emeli ki. Az oldalfalakról eltűntek a koptatóbetétek, így a robusztus terepjáró adottságaihoz mérten határozottan kecsesebb, elegánsabb lett – ami persze egyáltalán nem jelenti a terepalkalmasság elvesztését.

Épp ellenkezőleg: újonnan bevezetett technológiák segítik a technikás és nehéz terepek leküzdését. Ilyen a Multi-Terrain Monitor, amellyel lassú haladásnál többféle nézetből tarthatjuk szemmel a jármű környezetét, segédvonalakkal jelölve ki magunknak az ideális nyomvonalat, vagy a Panoramic View Monitor, amellyel a szokásos madártávlati nézet mellett „átlátszóvá” tehetjük az autó orrát, megjelenítve az első kerekek alatti talajviszonyokat.

A Multi-Terrain Select rendszer a terep jellegéhez (köves, saras, sivatagos, törmelékes vagy sziklás) igazítja a motor nyomatékkifejtését és a motorfék jellegét. Ennek a rendszernek része a Crawl Control, amely állandó (kis) sebességű előrejutást biztosít, így a vezetőnek problémás környezetben csak a kormányzásra kell figyelnie. A Crawl Control a hirtelen megugrásoknak és ezzel a jármű esetleges sérülésének is elejét veszi, ha pedig meredek lejtőn ereszkedünk le, nem engedi blokkolni a kerekeket.

Az utastérben az eddigi fekete, tojáshéj és ekrü mellett megjelent a merész sötétpiros színharmónia; a dekorációk kínálatát alumínium részletekkel kombinált, világosszürke fabetétek gazdagítják. A tervezők újrarajzolták a háromküllős kormánykereket, és átrendezték az azon elhelyezett kezelőszerveket; a műszeregység közepén 4,2 colos, színes kijelzőt, hátul pedig dupla USB töltőaljzatot és ülésfűtést találunk.

Ennél is fontosabb azonban az az utastéri légszűrőrendszer, amely a műszerfali légbeömlőkhöz irányított levegőáramból kiszűri a polleneket és egyéb allergiakeltő részecskéket. A klímaberendezés másik új funkciója a káros anyagok jelenlétét érzékelő, automatikusan belső keringetésre váltó vezérlés, illetve a nyáron hatékonyabb hűtést, télen villámgyors páramentesítést eredményező, automatikus klímaprogram-választó rendszer.

A GX 460 hajtáslánca jóformán az egyetlen olyan fődarab, amely változás nélkül folytatja pályafutását. A 4,6 literes V8-as szívómotor legnagyobb teljesítménye 296 lóerő, maximális forgatónyomatéka 438 Nm. Az erő hatfokozatú ECT-i automata sebességváltón keresztül jut el a kerekekhez, a két tengely között pedig Torsen rendszerű, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a Lexus GX 460 közel három tonnát képes vontatni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/