/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még kisebb tömegű lesz az egyik legkönnyebb sportautó

2020. július 29. 13:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Donkervoort D8 GTO-JD70 BNCE a félig csupasz karbonozott kiadással még a sima variáns 700 kilójánál is kevesebbet mutathat a mérlegen. Ezzel ördögi menetdinamikával ruházza fel a benne szolgálatot teljesítő 2.5 literes Audi turbómotor.

Alighogy bemutatta a Donkervoort az új D8 GTO-JD70-et júniusban, most megjelent a Bare Naked Carbon Edition (BNCE), vagyis a lecsupaszított karbon kiadás.

Arról egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyivel lesz könnyebb a „sima” változatnál, amely egyébként 700 kilogrammot nyom, de ilyen tömegnél már a dekák is számítanak.

Az anorexiás négykerekű meghajtásáról és menettulajdonságairól sem tudni, de valószínűleg a cég alapítójának 70. születésnapjára megalkotott D8 GTO-JD70 alapmodellben megismert egység teljesít majd szolgálatot. Annak orrában az Auditól származó (például TT RS-ben is dolgozó) 2.5 literes turbós öthengeres benzinmotor kapott helyet nem kevesebb, mint 420 lóerővel (310 kW) és 520 Nm csúcsnyomatékkal. Ez elég arra, hogy 2,7 másodperc alatt katapultáljon százra, de a kétszázas tempó is letudva további 5 másodperc alatt. A végsebesség 280 km/óra.

A holland gyártó állítása szerint egyébként a modell az első szériagyártású autó, mely képes 2 G-nél nagyobb oldalirányú gyorsulással megküzdeni (egész pontosan 2,05 G-t tud elérni). Habár nem valószínű, hogy a jövendőbeli tulajdonosokat nagyon érdekli, de a kocsi átlagfogyasztása 7,7 liter százon, amely 11,8-ig kúszhat fel városban, viszont 5,3-ig süllyedhet országúton.

A spéci D8 GTO-JD70 BNCE négy különböző felszereltséggel lesz elérhető, mindegyik esetén kilátszó szénszálas karosszériaanyagokkal, de a fényességüket már a megrendelő határozhatja meg. A színválaszték pedig az alábbi: piros, zöld, ezüst, arany és kék, ezeknek pedig metál vagy sima árnyalatai.

Az árról sem tudni semmit, csupán annyi kiindulópont van a találgatásokra, hogy biztosan drágább lesz, mint az alap 198 ezer eurós (68,7 millió forintos) bruttó indulóára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/