/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még vonzóbb lett a Mercedes-Benz V-osztály

2019. január 31. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes átdolgozta a 2014-ben bemutatott V-osztályt. Csiszolt a formaterven, új dízelmotorokat és automataváltót szerelt az autóba, ezen kívül a biztonsági rendszerek arzenálját is bővítette. A megújult V-osztály Európában 2019 márciusától lesz rendelhető.

A megjelenés óta 209 000 darab V-osztályt értékesítettek világszerte, 2018-ban pedig 64 000 eladott darabbal sikerült éves értékesítési rekordot beállítania a márkának. A 2018-as év más szempontból is sikeres volt, a Mercedes-Benz tudhatja ugyanis magáénak az egyik legfiatalabb vevőkört, illetve a stabil európai és amerikai jelenét után sikerrel vezették be a márkát az ázsiai piacokra is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén a Mercedes-Benz V-osztály Indiában is megjelenik majd. A most bemutatott frissítések új lendületet adnak a modell számára.

A V-osztály frontrészét átdolgozták, így az jobban követi a jelenlegi Mercedes-Benz személyautók stílusát. A változtatások révén a kocsi még impozánsabb lett; az átrajzolt fényszórók, a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és a hűtőrács a két ezüstszínű léc közé helyezett Mercedes-csillaggal mély benyomást tesz. A személyre szabhatóság, mint koncepció az Avantgarde és az Exclusive vonal része maradt, míg az AMG vizuálisan erősített az új krómbetétes hűtőráccsal és az eddigieknél is sportosabb összhatással.

A fekete-fehér árnyalatok mellett megjelent a kínálatban a grafit- és a szelenitszürke metálfényezés, valamint egy teljesen új választható szín, az acélkék is. Bár az új jácintvörös metálfényezés a megújult V-osztály igazán érzelmes oldalát mutatja, a négyféle új könnyűfém keréktárcsa modern kiállást biztosít az autónak. A magasfényű feketére fényezett, ötküllős, 17 colos és a magasfényű termolitszürke, 18 colos könnyűfém keréktárcsák különlegesek. Az új kerékportfólió csúcsát a feketére fényezett 19 colos, tízküllős könnyűfém keréktárcsák jelentik.

A megújult V-osztály belső terében szintén a jelenlegi Mercedes-Benz személyautó-kínálat modelljeinek megoldásai köszönnek vissza, így az autót belül is a letisztult, modern stílus jellemzi. A V-osztály új légbeömlőket kapott, sportosabb turbina-kialakítással, amely még könnyebben állítható. Szintén az autó belső kialakításához tartozik az egyszerre modern és elegáns benyomást keltő új, „tartufo” nappabőr kárpitozás. Ami a V-osztálynál használt anyagokat illeti: a fekete és bézs színben is elérhető Lugano bőr- és nappabőr kárpitozással és a Santos fekete szövettel együtt összesen hatféle különböző kárpitozás érhető el világos és sötét színekkel. A műszerfali betétek elérhetőek zongoralakk, ébenfa, szénszálas és szálcsiszolt alumínium kivitelben.

A vezetőülés mögötti első sor opcionálisan luxusülésekkel is telerakható. Ezek az S-osztályhoz hasonlóan teljesen hátradönthetők, miközben hátmasszázst és klimatizálást is kínálnak. Az új V-osztály így tökéletesen töltheti be a VIP utazóbusz szerepét, pihentető wellness környezetet kínálva az autó utasainak.

A modellfrissítésnek köszönhetően a Mercedes-Benz V-osztály megkapja a négyhengeres OM 654-es dízel motorcsaládot a következő variációkban: V 250 d 190 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal, továbbá V 300 d 239 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. Gyorsítás közben a V 300 d átmenetileg képes további 30 Nm nyomaték leadására. A V 300 d álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége pedig 220 km/óra. Az új motorgeneráció még hatékonyabb és tisztább, miközben fokozott zaj- és vibráció-szigetelése még visszafogottabbá teszi.

A modellfrissítés során mutatkozik be a V-osztályban a 9G-TRONIC automata váltó is. A szerkezet a korábbi 7G-TRONIC-ot váltja és széria a V 300 d és a V 250 d esetében. A vezető a Dynamic Select üzemmódválasztó segítségével válthat a Comfort és a Sport menetprogramok között, az M üzemmód pedig lehetővé teszi a manuális fokozatváltást a kormánykerék váltófüleivel.

A megújult V-osztály minden változata alaphelyzetben a hátsó kerekeit hatja, de extraként 4MATIC állandó összkerékhajtás is elérhető, melynek köszönhetően a modell gyengébb tapadási viszonyok között is agilisan mozoghat. Az összkerékhajtású modellváltozatok magassága is két méter alatt marad, amivel a megújult V-osztály nem veszít a hétköznapi használhatóságából, elfér hagyományos garázsokban és többszintes földalatti parkolóházakban egyaránt.

Az alapfelszereltség részét képező oldalszél asszisztens segítségével a vezető még erős oldalszél esetén is könnyen az úton tarthatja az autót. Az új Active Brake Assist fékrásegítő rendszer képes felismerni a ráfutásos baleset kockázatát, és ha kell, automatikusan fékez. Városi forgalomban a rendszer álló tárgyakra és átkelő gyalogosokra is reagál. További újdonságot jelent a V-osztály esetében a Highbeam Assist Plus, amely lehetővé teszi az útpálya állandó, széles megvilágítását anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.

A stílus, a minőség, a teljesítmény, a hatékonyság és a biztonság tekintetében a V-osztály alapjaira épülő Marco Polo modellcsalád is előre lép. A kompakt Marco Polo és a Marco Polo Horizon kemping és szabadidős modellek szintén megkapják az új orrkialakítást, az új színeket és könnyűfém keréktárcsákat, valamint az új légbeömlőket és kárpitozásokat. Emellett hozzájuk is elérhető az új dízelmotor akár 239 lóerős teljesítménnyel, továbbá az Active Brake Assist fékrásegítés és a Highbeam Assist Plus adaptív fényszóró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/