/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még vonzóbbak lettek a csúcs Alfa Romeók

2020. május 07. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Ütemet váltott a száguldás, a körülmények átmeneti lassításra késztették a világot, az Alfa Romeo azonban tovább gyorsul. A 2020-as modellévű Giulia és a Stelvio Quadrifoglio páros szuperautókat idéző teljesítményt nyújt az 510 lóerős V6-os motorokkal, az exkluzív megjelenéssel, az új technológiai megoldásokkal, a felfrissített vezetéstámogató és biztonsági rendszerekkel.

Mielőtt az évforduló alkalmából az „Alfisták” ismét a volán mögé ülnének és a vezetés örömére koncentrálnának, az Alfa Romeo úgy döntött, rendhagyó, virtuális sajtótájékoztatón mutatja be újdonságait. A bemutatkozó új változatok az eddiginél is határozottabban fejezik ki származásukat, a félreérthetetlen olasz stílust. Mindkét sorozat fejlesztését a kifinomult műszaki megoldások és az egyedülálló teljesítmény koncentrációja, a funkcionális formatervezés, valamint az utánozhatatlan Alfa Romeo dizájn jellemzi.

A 2020-as év modelljeinek páratlan, kategóriájukban dobogós helyet biztosító teljesítményét a teljes egészében alumíniumból készülő, 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo erőforrások biztosítják. A már a percenként 2500-as fordulatszámon 510 lóerőt és 600 Nm maximális forgatónyomatékot leadó motorok erejét a legerősebb Stelvio, az Alfa aktív nyomatékvektor-szabályozással kombinált innovatív Q4 összkerékhajtás rendszerén keresztül biztosítja, verhetetlen menetdinamikát, tapadást és erőátvitelt eredményezve.

A nyolcsebességes automata sebességváltót az optimális rugalmasság és a kényelem jegyében kalibrálták. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio így minden terepen könnyen vezethető, a komfortos autózás garantált. A Race üzemmódban azonban a békés Alfa Romeók szuperautóvá változnak, megmutatják igazi tudásukat. A sebességváltó mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsol az egyes fokozatok között.

A gyors reakciót kísérő dinamika önmagában is páratlan élményt nyújt, ugyanakkkor a Quadrifoglio számos, a vezetés élvezetének fokozását szolgáló rendszert kapott. Ilyen az Alfa aktív felfüggesztés, az Alfa DNA Pro üzemmód-vezérlés Race állással, és az Alfa Active Aero első légterelő a Giuliában. Az Alfa Chassis Domain Control (CDC) futóműszabályozó, az elektronikus menetdinamika rendszereken keresztül minden helyzetben biztosítja a ideális vezethetőséget, gondoskodik róla, hogy a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio kivételes teljesítménye érvényre jusson.

A vezetési élményét meghatározzák az autózás közben hallható hangok. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio esetében a versenyautós hangzásról egy négykimenetű, kettős üzemmódú kipufogórendszer gondoskodik. A 2020-as, valamint az ezt követő évek modelljeinél a vásárlók ugyanakkor választhatnak egy még kifinomultabb akusztikai élményt biztosító új, szénszálból és titániumból készülő Akrapovič kipufogórendszert is.

A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio külsejének újdonságai közé tartoznak a sötét lencsével ellátott LED-es lámpacsoportok és a fényes fekete fényezés a hűtőrácskereten és a hátsó emblémákon. Kizárólag az új Stelvio Quadrifoglio változaton 21 colos könnyűfém keréktárcsák is bemutatkoznak.

A 2020-as Giulia és a Stelvio Quadrifoglio modellekben átalakult a belső tér. A megújult középső konzol kellemes tapintású, és az eddigieknél több tárolóhelyet kínál. A kormánykerék és a bőrrel díszített sebességváltó is megváltozott. Újdonság, hogy a biztonsági övek a klasszikus fekete mellett piros, valamint zöld színben szintén rendelhetők. Mindkét modell utasterének sztenderd felszerelései között megtaláljuk a bőr-, illetve Alcantara kárpitozású elektromos sportüléseket. Mellettük rendelhetők a Sparco szénszálas sportülései, és opcionális lehetőségként hamarosan megjelennek a perforált bőrkárpitok is.

Módosult az utasok kényelmét szolgáló fedélzeti technológia is. Megjelent egy teljesen új infotainment rendszer 8,8 colos érintőképernyővel, csatlakoztatható szolgáltatásokkal, megújult kezelőfelülettel. A Quadrifoglio modelleken elérhető exkluzív újdonság a Performance Pages alkalmazás, amelynek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomás, a gyorsulás, valamint a maximális sebesség teljesítményszintjének értékét.

Az új Quadrifoglio modellekben mutatkozik be az Alfa Romeo teljes körű fejlett vezetőtámogató rendszere is. A Bosch közreműködésével kifejlesztett, 2. szintű autonóm vezetést lehetővé tevő rendszerrel a vezető bizonyos körülmények között az autóra bízhatja a gyorsítást, a lassítást, valamint a kormányzást. A rendszer fő technológiái a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az aktív holttérfigyelő, az adaptív tempomat, a táblafelismerő rendszer és intelligens sebesség-szabályozás, a közlekedési torlódás és autópálya asszisztens, továbbá az éberségfigyelő asszisztens.

Az Alfa Romeo tervezői a színválaszték koncepcióját is tökéletesítették, olyan, minden eddiginél emocionálisabb stratégiát alkalmazva, amely nem csupán festéstechnológia, hanem stílus szerint kategorizálja a színeket. Négyféle besorolás közül választhatunk. A Competizione a márka sporthagyományaira utal, a Metál az Alfa Romeo dinamizmusát hívja életre, a Pasztell színek a kiváló ár-érték arány kedvelőinek szólnak, míg az Old Timer az Alfa Romeo legendás múltjából merít ihletet. Az új Old Timer színválaszték tagjai az izgalmas Junior GT Ocra sárga, a kifinomult Villa d’Este 6C piros és az új Montreal zöld, amely a 2020-as Quadrifoglión debütál. Ez utóbbi árnyalatot ad a márka egyik ikonjának, az Alfa Romeo Montrealnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/