/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van minden idők legdurvább AMG Mercedese

2020. július 17. 15:00   |   DG
címkék:  

A Mercedes-AMG megelégelte, hogy a konkurensek egymás után hozzák ki 600 lóerőnél erősebb kétüléses sportkocsijaikat, így hát megalkotta az AMG GT Black Series exkluzív csúcsmodellt, amely 145 lóerővel múlja felül az eddigi legizmosabb GT R modellt. A 730 lóerős gép gyakorlatilag az AMG GT3 versenyautó utcai változata.

A Black Series típusfelirat 2006 óta olyan különleges, korlátozott példányszámú modellekre kerül fel a Mercedes-AMG-nél, amelyek kompromisszummentes sportosságot, kifejező dizájnt és a motorsportból közvetlenül átemelt műszaki megoldásokat vonultatnak fel. A Black Series kocsik kihegyezett, versenypályás használatra tervezett autók, amelyekkel minden további nélkül közúton is lehet közlekedni. Az új AMG GT Black Series minden korábbi Black Series modellt felülmúl, V8-as motorja pedig még a korábbi duplaturbós V12-eseknél is izmosabb.

A Mercedes-AMG mérnökei még egyszer nekiestek a 4 literes biturbó V8-as aggregátnak és 145 lóerővel többet hoztak ki belőle, ami elképesztő. Az erőforrás fajlagos teljesítménye így megegyezik például a Ferrari díjnyertes, 3,9 literes duplaturbós V8-aséval, amely köztudottan a világ egyik legnagyobb literteljesítményű erőforrása. Az átdolgozott motor legfőbb jellegzetessége, hogy ‚lapos főtengellyel‘ rendelkezik, tehát a forgattyúcsapok egymáshoz képest 180 fokos szögben állnak. Az eredmény rendkívül sima járás, alacsony fordulaton is nagy nyomaték és karakteres, csak az ilyen elrendezésű (flat plane) V8-as motorokra jellemző hang. A száraz karteres 4 literes V8-as saját belső kódot is kapott a számtalan átalakítás miatt (M178 LS2).

Az erőforrás 730 lóerőt ad le 6700-6900-as fordulatszám között, maximális nyomatéka pedig 800 Nm a 2000-6000-es fordulatszám-tartományban. Az AMG GT Black Series igen komoly menetteljesítményekre képes: 3,2 másodperc alatt katapultál százra és 9 másodpercen belül eléri a kétszázas tempót. A végsebessége 325 km/óra. Az erő egy megerősített, 9-sebességes AMG Speedshift duplakuplungos automataváltón keresztül zúdul a hátsó kerekekre. A kedvező súlyelosztás érdekében a váltó a hátsó tengelyhez került (transaxle), a motortól karbon hajtótengely viszi át az erőt a váltóhoz.

Az AMG GT Black Series esetében a forma erősen követi a funkciót; az AMG GT3 és AMG GT4 versenyautókkal való vizuális és műszaki rokonság minden eddiginél erősebb. Mindjárt ott van a jóval nagyobb hűtőmaszk, amely közvetlenül a GT3 versenyautótól származik. Majd lentebb észrevesszük a kétrészes karbon splittert, amely kétféle pozícióban rögzíthető, s az oldalsó légterelő lapok is árulkodóak. Az első toldat verseny üzemmódban előrébb nyúlik és nagy sebességnél Venturi hatást hoz létre, azaz rászívja a kocsit az aszfaltra. Az autó így még precízebben kormányozható és még jobban tapad az útra. De verseny üzemmódban a hátsó tengelyre ható leszorítóerő is tovább fokozható az aktív, több pozícióban állítható hátsó szárny révén. A szárny középső lapja például elektronikusan állítható 20 fokos szögig. Ha vízszintesen áll, a kocsi gyorsabban el tudja érni a végsebességét, ha azonban meredeken áll, fokozza a kanyarstabilitást és a fékteljesítményt. Mindemellett a Black Series alváza teljesen burkolt. 250 km/óránál a leszorítóerő eléri a 400 kilogrammot.

A folyamatosan variálható adaptív felfüggesztés is egy műszaki remekmű. Az elektronikusan felügyelt rendszer a menetkörülményeknek és a sebességnek megfelelően automatikusan, kerekenként szabályozza a csillapítást. De a sofőr is befolyásolhatja a csillapítás karakterisztikáját az AMG Dynamic Select üzemmódválasztóval. Gumiabroncsból kétféle keverékű érhető el a Black Series modellhez, egy lágyabb, és verselypályás használathoz egy keményebb keverékű. A Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO köpenyek mérete elöl 285/35 ZR 19, hátul 335/30 ZR 20. A tapadásvezérlő rendszer nem kevesebb, mint kilenc fokozatban állítható, s az ESP akár teljesen ki is kapcsolható.

Az utastérben hamisítatlan motorsportos hangulat uralkodik. Exkluzív nappabőr kárpit és Dinamica mikroszálas szövet kombinációját látjuk, fekete alapszínnel és narancs kontrasztvarrással. A középkonzolt, a műszerfalat és az ajtópaneleket teljes egészében Dinamica mikroszálas szövettel húzták be. Az ajtókat kilincsek helyett pántokkal lehet behúzni. A műszerfal digitális és személyre szabható. A vezetési üzemmódok a kormányról is kiválaszthatók.

Aki sokat szeretne pályázni az autóval, megveheti az AMG Track csomagot is. Ennek része a félbukócső, a 4-pontos biztonsági övek és egy 2 kilogrammos tűzoltó berendezés.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/