/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a Fiat 500X crossover

2015. március 23. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott Magyarországon a Fiat 500X crossover, amely új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot. Kétféle változatban érhető el benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval, front- és összkerékhajtással, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerék-hajtással. 4 390 000 forinttól vásárolható meg.

A legmasszívabb, ugyanakkor legdivatosabb megjelenésű Fiat 500-as, az 500X igazi telitalálatnak bizonyulhat a modellsorozatban. Kifejezetten jól néz ki és ideális a városi forgalomba. Az autó 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles és 1,60 méter magas (a 4×4-es változatok 1 cm-rel megemelve). Kívül kompakt, belül hívogató: tágas, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. A kényelmes utastér hamisítatlan olasz stílusú, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a 350 literes csomagtartó.

Mindez tizenkét különböző színvilágban választható, amelyek kihangsúlyozzák a Fiat 500X érzéki formáját. A képet a nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi teljessé. A Pop, PopStar, Lounge, Cross és Cross Plus választékban mindenki könnyen megtalálja a neki legmegfelelőbb modellt, de az 500X eleve gazdag tartalommal érkezik (ESP, hat légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablakok elöl-hátul és fűthető tükrök, négy irányban állítható szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető hátsó üléstámla, sebességhatárolós tempomat).

A Fiat 500X az egyedi piaci igényeknek megfelelően különböző motor-, váltó- és hajtásképlet-variációkkal rendelhető meg, amelyek minden igényt képesek kielégíteni. Hazánkban a bevezetéskor a motorok kínálata a következő erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kézi váltó), 110 lóerős, 1,6 literes „E-torQ” (ötfokozatú kézi váltóval és elsőkerék-hajtással), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú manuális váltó, elsőkerék-hajtás) és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú manuális vagy 9 fokozatú automata váltó, összkerékhajtás). A későbbiekben elérhető lesz a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata, összkerékhajtás) valamint a 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II elsőkerék-hajtással és 6 fokozatú duplakuplungos automataváltóval.

Az 500X crossover az első Fiat, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál. Ez a szerkezet, amely a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható, számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig. A váltó adaptív vezérlésű, a vezető bármikor kézi kapcsolású, szekvenciális üzemmódba válthat át.

Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható. Négykerék-hajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó hajtás már az első tengelynél leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal hatékonyan mérsékli a fogyasztást. A Fiat 500X kategóriájának egyetlen képviselője (a testvérmodell Jeep Renegade-del együtt), amely ezt a szolgáltatást nyújtja; a leválasztható hátsó tengellyel zökkenőmentesen vált át a rendszer kettő- és összkerékhajtás között, így a vezető beavatkozása nélkül képes a mindenkori optimális nyomatékszabályozásra.

Az új 500X üzemmódválasztó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz. Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátás szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik.

Az off-road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. Az elsőkerékhajtású kiviteleken ezzel szemben ilyenkor aktiválódik a „Traction Plus” vezérlés, amely egyfelől jobb tapadást biztosít egyenetlen vagy csúszós talajon, másfelől kedvezőbb költségekkel és károsanyag-kibocsátással működik, mint egy hagyományos összkerékhajtási rendszer, így a könnyű, mindennapi terephasználatban jobb hatásfokú alternatívát biztosít.

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés egy sor fontos tétel, a hat darab légzsáktól az integrált nappali világítással szerelt fényszórókon és a kanyarvilágítás funkcióval felszerelt ködfényszórókon át az ESC menetstabilizáló rendszerig. Ezeken felül kiviteltől és piactól függően alapfelszerelés vagy feláras opció lehet a Lane Assist sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a Blind Spot Assist holttérfigyelő rendszer. További opciós felszerelés a  ParkView tolatókamera, vagy a Brake Control ütközésmegelőző rendszer.

A kényelmi és infotainment berendezések terén a Fiat 500X kiemelkedik kategóriájában, hála az 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel kínált Uconnect rendszernek. Mindkét változat Bluetooth interfésszel, AUX vonalszintű jelbemenettel, USB és SD (csak a 6,5”-os változat) csatlakozóval és hangvezérlés funkcionalitással rendelkezik. Ezeken felül az 5 colos Uconnect Radio Nav rendszer TomTom 2.5D navigációs szolgáltatást nyújt, míg a 6.5 colos Uconnect Radio Nav műholdas navigációs szolgáltatása 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál.

A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). Mindez közvetlenül a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető.

Az új Uconnect Live rendszer (Magyarországon a későbbiekben válik elérhetővé a szolgáltatás) az ügyfelek okostelefonjával integrálva lehetővé teszi számos alkalmazás fedélzeten történő használatát, így az utasok menet közben is kapcsolatot tarthatnak ismerőseikkel a Facebookon vagy a Twitteren, több millió zeneszám közül válogathatnak a Deezeren, internetes rádiókat hallgathatnak a Tune-In segítségével, valós idejű híradásokat kaphatnak a Reuterstől, vagy értesítést az aktuális forgalmi helyzetről, sebességmérésekről és időjárásról a TomTom Live szolgáltatás jóvoltából.

Végezetül a Fiat 500X hasznos szolgáltatása az eco:Drive, amely segítségével akár 16 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag-költségek, illetve a CO2-kibocsátás; valamint a my:Car szolgáltatás, amely az interaktív szerelési útmutató jóvoltából a karbantartásban és a vészhelyzetek megoldásában nyújt támogatást.

A Fiat csinos crossovere hazánkban 4 390 000 forinttól vásárolható meg (1,6 16V 110 LE Pop), a csúcsváltozatért (2.0 Multijet 4×4 Cross Plus Aut.) 8 190 000 forintot kérnek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/