/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a hálózatról tölthető SEAT Leon

2020. november 26. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A SEAT Leon mindig fontos pillér volt a spanyol márka kínálatában, mely segíti a márkát új irányba mozdulni. Most a Leon lett az első SEAT, amely plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. A 204 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc ötajtós vagy kombi karosszériával párosítható.

A SEAT Leon e-Hybrid a Volkswagen MQB Evo architektúrájára épül, akárcsak a Škoda Octavia iV és a Volkswagen Golf e-Hybrid modellek. Hajtásláncát tekintve is osztozik a konszern másik két hálózatról tölthető modelljével. Az 1,4 literes, 150 lóerős TSI turbómotorhoz egy 85 kW teljesítményű (115 LE) villanymotor kapcsolódik, amelyet egy 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el energiával. A rendszerteljesítmény 204 lóerő és 350 Nm nyomaték. Az erősebb, 245 lovas plug-in hibrid hajtáslánc majd a Cupra Leon e-Hybrid kiváltsága lesz.

A Leon e-Hybrid teljesen elektromos üzemmódban WLTP ciklus szerint akár 64 km hatótávolságot biztosít és akár 140 km/óra sebességgel is használható. És amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a két erőforrás akár 800 kilométeres hatótávot is szavatolni tud. A széndioxid-kibocsátás a WLTP hivatalos tesztciklusa szerint 25-30 g/km között van, miközben a vegyes fogyasztás 1,3 liter/100 km.

A Leon e-Hybrid mindig elektromos üzemmódban indul. A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor töltöttsége egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km/óra fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a vezetőnek lehetősége van a töltés állapotát fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni. Ez lehetővé teszi, hogy nulla károsanyag-kibocsátással hajtson be egy városi célterületre. Az akkumulátor 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel. A SEAT Connect alkalmazáson keresztül a jármű adatai távolról is elérhetők, s a töltési folyamat, illetve a klimatizálás így is irányítható.

Az ötajtós SEAT Leon e-Hybrid tömege 1614 kg, a kombié pedig 1658 kg. A 204 lóerőnek, a kiváló, adaptív felfüggesztésnek és a közvetlen kormányzásnak köszönhetően azonban élmény a vezetése. Az adaptív futóműtechnika folyamatosan figyeli az útviszonyokat, miközben figyelembe veszi a kormányzást, a fékezést és a gyorsulást is a rugózás adaptálásához, optimalizálva az egyes kerekek csillapítását a kényelem és dinamika érdekében.

Bent alapfelszerelés a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay. Emellett a legfejlettebb asszisztens rendszerek is reóndelkezésre állnak, beleértve a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a vészhelyzeti asszisztenst és a Travel Assist-et.

Az új SEAT Leon e-Hybrid FR felszereltséggel itthon 12,1 millió forinttól vásárolható meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/