/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a Nissan 370Z Nismo

2013. február 11. 16:45   |   DG
címkék:  

Bemutatkozott az új európai Nismo modellsorozat második tagja, a 370Z Nismo. A csak kupé karosszériával és hatfokozatú kézi váltóval elérhető 370Z Nismo áthangolt motort, felfüggesztést és fékrendszert kapott, így nagyobb élvezetet nyújt a vezetése.

A 370Z egyik változatának az értékesítése már megkezdődött Észak-Amerikában és Japánban, de az európai piacra egy külön változatot fejlesztettek ki, amely egyaránt megfelel az itteni útviszonyoknak és az európai rajongók ízlésének.

A Juke Nismóhoz hasonlóan az alap 370Z minden egyes módosítását gondosan végiggondolták és a Nismo autósportban szerzett tapasztalataival alapozták meg. A formai módosítások az aerodinamikai tulajdonságok tökéletesítésének igényével születtek. Az autó orrának az eddiginél agresszívebb designja révén például javult a levegőáramlás az autó alatt, ami javította a nagy sebesség mellett és a húzós kanyarokban mutatott stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként versenypályán és közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség.

Újdonság az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík is. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés stílusjegyeit hordozzák. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a záró vizuális elemet, amely egyben javítja az aerodinamikai tulajdonságokat is.

A belső kialakítás még inkább a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken az autósportból átvett, piros „felső holtpont jelző” kapott helyet, ahogy a Juke Nismóban is. A sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a prémium-szintű kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma biztosítja. A végső simítás a számozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét.

A Nismo által elvégzett tuningnak köszönhetően a Z 3,7 literes V6-os motorjának teljesítménye 328-ról 344 lóerőre, nyomatéka pedig 363-ról 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még nagyobb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után.

A Z fejlesztésének fontos része volt még a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólag a Nismo modellnél alkalmazott sportkipufogó-rendszer pedig felerősíti a Z 3,7 literes V6-os motorjának hangzását.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/