Megérkezett az új DS 4 és DS 4 Crossback
Megújult a DS 4 és egyúttal a modell emelt hasmagasságú változata is bemutatkozott, melynek a DS 4 Crossback nevet adta a gyártó. A DS márka ezzel a kettős ajánlattal kíván megfelelni a prémium kategóriás kompakt gépkocsik iránt érdeklődő ügyfelek elvárásainak. A Frankfurti Autószalonon ünneplik európai premierjüket.
A tervezésének és designjának köszönhetően városi és városon kívüli használatra egyaránt alkalmas, sokoldalú DS 4 Crossback a kalandvágyó autósok részére készült. A gépkocsi elegáns szabadidő-autós jellege a határozott stíluselemekben is megmutatkozik: 30 mm-el megnövelt hasmagasság, nagyméretű fekete kerekek, a kerékjárati ívek szegélyei, fekete orr-rész és szélterelő, különleges szürke színű tetőcsomagtartó sínek, a panoráma-szélvédőnek köszönhető függőleges síkban mért 45°-os kilátási szög, fekete külső visszapillantó tükrök, egyedi ajtóküszöbök, védőszőnyegek. Expresszív hatást keltő, ragyogó színeivel (Turmalin narancssárga) a DS 4 Crossback igazi alternatívát teremt a szegmens hagyományos limuzinjai mellett.
A DS 5 után most az új DS 4-eseken a sor, hogy megkapják a Numéro 9 nevű tanulmányautó által ihletett újfajta orr-részt. Ez a következőkből áll: a függőlegesen tagolt hűtőrácsból, mely büszkén viseli a márka emblémáját, amely a DS Wings nevet kapta. A hatszögletű hűtőrács művészi kivitelű, egyedi grafikai designnal készült. Króm kerete, amely még jobban kiemeli eleganciáját, egészen a fényszórók alá benyúlik. A DS 3 és a DS 5 gépkocsikhoz hasonlóan az új DS 4 modellek is a márka új, egyedi világításával vannak felszerelve, amely a DS LED Vision nevet kapta. A fényszórók a LED és a Xenon technológiát (35 W, kanyarkövető modul) LED futófényes újfajta irányjelzőkkel társítják. A befoglalt ékkövekhez hasonlóan kidolgozott fényszórók nagymértékben hozzájárulnak az orr-rész jól felismerhető, egyedi megjelenéséhez, és kiváló minőségű világítást biztosítanak (51 %-kal nagyobb a tompított fényszórók fényereje). A kanyar bevilágító funkcióval ellátott LED-es ködlámpákkal együtt, összesen 84 db LED modul található az orr-részen.
Annak érdekében, hogy az ügyfél első pillantásra meg tudja különböztetni egymástól a DS 4 Crossbacket az új DS 4-estől, az első lökhárító egyedi alsó borítóelemmel és egy fekete díszítőelemmel van ellátva, amely kihangsúlyozza a modell elegáns szabadidő-autó jellegét, míg ugyanezek az elemek a limuzin változaton színre fújtak és krómmal díszítettek. Oldalról nézve a két karosszériaváltozatot, króm díszcsík keretezi a gépkocsi oldalablakait, amely a szélterelővel meghosszabbított tető lefelé ívelő feszes vonalát követi. Hátul a lámpákat kihangsúlyozó fényvezetők még egyedibbé teszik a gépkocsi stílusát.
Az összes DS modellt a személyre szabott megoldások széles választéka jellemzi. A DS 3-ashoz hasonlóan, most az új DS 4-esnél is lehetőség van az egyéni igény szerinti kialakításra. A tetőhöz és a szélterelőhöz választható négyféle szín (Perla Nera fekete, Whisper, Virtual kék, Turmalin narancssárga), és a hozzá tartozó díszítések adta kombinálás lehetőségével (visszapillantó tükrök és keréktárcsa kupakok) az új DS 4 egy saját kéttónusú színvilágot teremt. A palettán szereplő tető- és karosszéria színekből (4 új szín: Indigókék, Turmalin narancssárga, Artense szürke és Rubintvörös) nem kevesebb, mint 38 színkombinációt lehet kialakítani. A prémium kompakt modellek szegmensében egyedülálló kínálatnak köszönhetően az ügyfél a saját egyéniségének és stílusának megfelelően alakíthatja ki az autóját.
Nagy újdonságnak számít, hogy a DS 4 az első DS, amely a legújabb Apple iPhone készülékekkel kompatibilis CarPlay kommunikációs protokollal rendelkezik. Az új 7 colos színes érintőképernyőnek és a PSA-csoport által a HMI (ember-gép interfész) területén végrehajtott legújabb innovációknak köszönhetően a DS 4 által nyújtott vezetési élmény igazi high-tech érzést kelt. A legújabb generációs képernyőn keresztül könnyen hozzá lehet férni a gépkocsi összes funkciójához (12-vel csökkent a középső kezelőpanelen lévő kezelőgombok száma), és lehetővé válik a New Mirror Screen szolgáltatás használata, vagyis az okostelefon (Android és IOS) képernyőjének tükrözése a műszerfal érintőképernyőjére. Így az ügyfél bármikor biztonságosan használhatja okostelefonja egyes alkalmazásait. A DS a hangfelismerő funkció segítségével történő SMS írás lehetőségét is felkínálja.
A nagyobb kényelem, és főként a nagyobb biztonság érdekében a holttér-figyelő rendszer és a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mellett a tolatókamera és a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer is szerepel a kínálatban. A masszázs funkcióval rendelkező vezetőülés és első utasülés, valamint az ülések óraszíj mintázatú kárpitozásához használt fél-anilin bőr, és a teljes egészében nappabőr borítású műszerfal minden utazást igazi élménnyé varázsol. A DS 4 kínálatában háromféle bőrkárpitozás szerepel, köztük a nappabőr és a fél-anilin bőr, amely az autóiparban ritkán használt, egyik legszebb bőr a világon. Az új DS 4 modelleken a részletekre való odafigyelést a végletekig fokozták a teljes bőrkárpit kínálattal: a műszerfal, valamint az első és hátsó ajtóbetétek nappabőr borításúak és kézzel varrottak. Homorú és domború formái miatt a műszerfal önmagában egy autókárpitos 8 órás kézi munkájával készül el.
Az új DS 4 októberben, hat turbómotorral kerül piacra, melyek CO2-kibocsátása 97–138 g/km között mozog: közülük három benzinmotor (egy PureTech és két THP) és három BlueHDi motor. A DS 4 Crossback kínálatában négy motor szerepel: két benzinmotor és két dízelmotor. Ezzel a motorpalettával nő a kínálatban szereplő motorok teljesítménye, amely mostantól 120–210 LE tartományban mozog. A motornyomaték szintén növekszik, és eléri a 230–400 Nm tartományt, és jelentős mértékben csökken az üzemanyag-fogyasztás (3,7–5,9 l/100 km). Ennek eredményeként az új DS4 és a DS 4 Crossback modellek a saját szegmensükben a legjobbak közé tartoznak.
A háromhengeres benzinmotorokból álló PureTech motorcsalád a turbófeltöltővel ellátott PureTech 130 S&S változattal bővült. Az új motor, amely már alacsony fordulatszámon is nagy nyomaték leadására képes, és nagyon széles működési tartománnyal rendelkezik, lendületességet és dinamizmust biztosít.
Az új DS 4 modellekbe beépített motor 130 LE teljesítményt ad le 5500 ford./percnél, és 230 Nm maximális nyomatékot biztosít. Emellett, a PureTech 130 S&S motorral 21%-os üzemanyag-megtakarítás, és a CO2-kibocsátás ugyanilyen mértékű csökkenése érhető el. Ennek köszönhetően a PureTech 130 S&S motorral és 16’’ keréktárcsákkal szerelt új DS 4 és DS 4 Crossback modellek fogyasztása 4,9 l/100 km, CO2-kibocsátásuk pedig 112 g/km.
A legújabb generációs új EAT6 automata sebességváltóval szerelt új DS 4 THP 165 S&S gépkocsik kiváló teljesítményértékekkel rendelkeznek: 5,5 l/100 km-es fogyasztás, 130 g/km alatti CO2-kibocsátás és 240 Nm nyomaték. A 200 bar maximális befecskendezési nyomással és a Stop&Start technológiával rendelkező motor 165 LE maximális teljesítményt ad le 6000 ford./percnél. Már 1400-as percenkénti fordulatszámon eléri 240 Nm maximális nyomatékát, és ez az érték egészen a 4000-es fordulatszámig állandó marad.
Az új DS 4 lesz az első DS, amelybe THP 210 S&S motor kerül. A motor maximális teljesítménye 210 LE 6000 ford./percnél. Már 1750-es percenkénti fordulatszámon eléri 285 Nm maximális nyomatékát, és ez az érték egészen 4000-ig állandó marad. Fontos kiemelni az 5,9 l/100 km fogyasztást és a 138 g/km-es CO2-kibocsátást. Ez a motor, amely kizárólag a kisebb hasmagasságú változathoz rendelhető, tökéletesen illik annak dinamikus és kifinomult karosszériájához.
Akár a hatfokozatú manuális sebességváltó, akár a legújabb generációs új EAT6 automata sebességváltó kapcsolódik a BlueHDi 120 motorhoz, mindkét esetben ígéretes értékeket mutat: 3,7 l/100 km-es fogyasztás és 97 g/km CO2-kibocsátás a manuális váltóval, illetve 3,8 l/100 km-es fogyasztás és 99 g/km CO2-kibocsátás az EAT6 váltóval szerelt változat esetében, és 300 Nm nyomaték. Ezekkel az értékekkel az új DS 4 és a DS 4 Crossback modellek a takarékosság tekintetében referenciának számítanak a versenytársak között.
A BlueHDi 150 S&S motornak 50 Nm-rel nagyobb a nyomatéka, 25 lóerővel nagyobb a teljesítménye, több mint 20 %-kal kisebb a CO2-kibocsátása és az üzemanyag-fogyasztása, mint a korábbi HDi 135 motornak. Az értékek magukért beszélnek: 3,8 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás, 98 g/km CO2-kibocsátás és 370 Nm nyomaték. A kínálatban szereplő harmadik dízelmotor a BlueHDi 180 S&S EAT6. Az új hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt motor nagy teljesítményt és energiahatékonyságot kínál az ügyfélnek: 4,3 l/100 km-es fogyasztás, 113 g/km CO2-kibocsátás és 400 Nm nyomaték.
A hasmagasság megváltoztatása miatt mindkét modellváltozaton módosították a futómű és a kormánymű beállítását is, amivel tovább javították a menettulajdonságokat. Mivel alacsonyabbra került a súlypont, az új DS 4 fürgébb és kisebb a karosszéria dőlése. A 30 mm-rel megnövelt hasmagasságával a DS 4 Crossback megemelt vezetési pozíciót kínál, ahonnan a vezető jobban belátja az utat.
A mindkét modellváltozathoz rendelhető intelligens kipörgésgátló egy vezetést segítő rendszer, amely rossz tapadású úton optimalizálja a kipörgésgátló szabályozását az első kerekeken. Ez lehetővé teszi az indulási teljesítmény növelését, különösen havas utakon, és jobb tapadást biztosít a kanyarból való kigyorsításhoz. Különösen ideális a DS4 Crossback modellhez, mivel erősíti annak szabadidő-autós karakterét, és optimalizálja az autó menettulajdonságait rossz tapadású útfelületen.