/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új DS 4 és DS 4 Crossback

2015. augusztus 31. 16:35   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a DS 4 és egyúttal a modell emelt hasmagasságú változata is bemutatkozott, melynek a DS 4 Crossback nevet adta a gyártó. A DS márka ezzel a kettős ajánlattal kíván megfelelni a prémium kategóriás kompakt gépkocsik iránt érdeklődő ügyfelek elvárásainak. A Frankfurti Autószalonon ünneplik európai premierjüket.

A tervezésének és designjának köszönhetően városi és városon kívüli használatra egyaránt alkalmas, sokoldalú DS 4 Crossback a kalandvágyó autósok részére készült. A gépkocsi elegáns szabadidő-autós jellege a határozott stíluselemekben is megmutatkozik: 30 mm-el megnövelt hasmagasság, nagyméretű fekete kerekek, a kerékjárati ívek szegélyei, fekete orr-rész és szélterelő, különleges szürke színű tetőcsomagtartó sínek, a panoráma-szélvédőnek köszönhető függőleges síkban mért 45°-os kilátási szög, fekete külső visszapillantó tükrök, egyedi ajtóküszöbök, védőszőnyegek. Expresszív hatást keltő, ragyogó színeivel (Turmalin narancssárga) a DS 4 Crossback igazi alternatívát teremt a szegmens hagyományos limuzinjai mellett.

A DS 5 után most az új DS 4-eseken a sor, hogy megkapják a Numéro 9 nevű tanulmányautó által ihletett újfajta orr-részt. Ez a következőkből áll: a függőlegesen tagolt hűtőrácsból, mely büszkén viseli a márka emblémáját, amely a DS Wings nevet kapta. A hatszögletű hűtőrács művészi kivitelű, egyedi grafikai designnal készült. Króm kerete, amely még jobban kiemeli eleganciáját, egészen a fényszórók alá benyúlik. A DS 3 és a DS 5 gépkocsikhoz hasonlóan az új DS 4 modellek is a márka új, egyedi világításával vannak felszerelve, amely a DS LED Vision nevet kapta. A fényszórók a LED és a Xenon technológiát (35 W, kanyarkövető modul) LED futófényes újfajta irányjelzőkkel társítják. A befoglalt ékkövekhez hasonlóan kidolgozott fényszórók nagymértékben hozzájárulnak az orr-rész jól felismerhető, egyedi megjelenéséhez, és kiváló minőségű világítást biztosítanak (51 %-kal nagyobb a tompított fényszórók fényereje). A kanyar bevilágító funkcióval ellátott LED-es ködlámpákkal együtt, összesen 84 db LED modul található az orr-részen.

Annak érdekében, hogy az ügyfél első pillantásra meg tudja különböztetni egymástól a DS 4 Crossbacket az új DS 4-estől, az első lökhárító egyedi alsó borítóelemmel és egy fekete díszítőelemmel van ellátva, amely kihangsúlyozza a modell elegáns szabadidő-autó jellegét, míg ugyanezek az elemek a limuzin változaton színre fújtak és krómmal díszítettek. Oldalról nézve a két karosszériaváltozatot, króm díszcsík keretezi a gépkocsi oldalablakait, amely a szélterelővel meghosszabbított tető lefelé ívelő feszes vonalát követi. Hátul a lámpákat kihangsúlyozó fényvezetők még egyedibbé teszik a gépkocsi stílusát.

Az összes DS modellt a személyre szabott megoldások széles választéka jellemzi. A DS 3-ashoz hasonlóan, most az új DS 4-esnél is lehetőség van az egyéni igény szerinti kialakításra. A tetőhöz és a szélterelőhöz választható négyféle szín (Perla Nera fekete, Whisper, Virtual kék, Turmalin narancssárga), és a hozzá tartozó díszítések adta kombinálás lehetőségével (visszapillantó tükrök és keréktárcsa kupakok) az új DS 4 egy saját kéttónusú színvilágot teremt. A palettán szereplő tető- és karosszéria színekből (4 új szín: Indigókék, Turmalin narancssárga, Artense szürke és Rubintvörös) nem kevesebb, mint 38 színkombinációt lehet kialakítani. A prémium kompakt modellek szegmensében egyedülálló kínálatnak köszönhetően az ügyfél a saját egyéniségének és stílusának megfelelően alakíthatja ki az autóját.

Nagy újdonságnak számít, hogy a DS 4 az első DS, amely a legújabb Apple iPhone készülékekkel kompatibilis CarPlay kommunikációs protokollal rendelkezik. Az új 7 colos színes érintőképernyőnek és a PSA-csoport által a HMI (ember-gép interfész) területén végrehajtott legújabb innovációknak köszönhetően a DS 4 által nyújtott vezetési élmény igazi high-tech érzést kelt. A legújabb generációs képernyőn keresztül könnyen hozzá lehet férni a gépkocsi összes funkciójához (12-vel csökkent a középső kezelőpanelen lévő kezelőgombok száma), és lehetővé válik a New Mirror Screen szolgáltatás használata, vagyis az okostelefon (Android és IOS) képernyőjének tükrözése a műszerfal érintőképernyőjére. Így az ügyfél bármikor biztonságosan használhatja okostelefonja egyes alkalmazásait. A DS a hangfelismerő funkció segítségével történő SMS írás lehetőségét is felkínálja.

A nagyobb kényelem, és főként a nagyobb biztonság érdekében a holttér-figyelő rendszer és a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mellett a tolatókamera és a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer is szerepel a kínálatban. A masszázs funkcióval rendelkező vezetőülés és első utasülés, valamint az ülések óraszíj mintázatú kárpitozásához használt fél-anilin bőr, és a teljes egészében nappabőr borítású műszerfal minden utazást igazi élménnyé varázsol. A DS 4 kínálatában háromféle bőrkárpitozás szerepel, köztük a nappabőr és a fél-anilin bőr, amely az autóiparban ritkán használt, egyik legszebb bőr a világon. Az új DS 4 modelleken a részletekre való odafigyelést a végletekig fokozták a teljes bőrkárpit kínálattal: a műszerfal, valamint az első és hátsó ajtóbetétek nappabőr borításúak és kézzel varrottak. Homorú és domború formái miatt a műszerfal önmagában egy autókárpitos 8 órás kézi munkájával készül el.

Az új DS 4 októberben, hat turbómotorral kerül piacra, melyek CO2-kibocsátása 97–138 g/km között mozog: közülük három benzinmotor (egy PureTech és két THP) és három BlueHDi motor. A DS 4 Crossback kínálatában négy motor szerepel: két benzinmotor és két dízelmotor. Ezzel a motorpalettával nő a kínálatban szereplő motorok teljesítménye, amely mostantól 120–210 LE tartományban mozog. A motornyomaték szintén növekszik, és eléri a 230–400 Nm tartományt, és jelentős mértékben csökken az üzemanyag-fogyasztás (3,7–5,9 l/100 km). Ennek eredményeként az új DS4 és a DS 4 Crossback modellek a saját szegmensükben a legjobbak közé tartoznak.

A háromhengeres benzinmotorokból álló PureTech motorcsalád a turbófeltöltővel ellátott PureTech 130 S&S változattal bővült. Az új motor, amely már alacsony fordulatszámon is nagy nyomaték leadására képes, és nagyon széles működési tartománnyal rendelkezik, lendületességet és dinamizmust biztosít.

Az új DS 4 modellekbe beépített motor 130 LE teljesítményt ad le 5500 ford./percnél, és 230 Nm maximális nyomatékot biztosít. Emellett, a PureTech 130 S&S motorral 21%-os üzemanyag-megtakarítás, és a CO2-kibocsátás ugyanilyen mértékű csökkenése érhető el. Ennek köszönhetően a PureTech 130 S&S motorral és 16’’ keréktárcsákkal szerelt új DS 4 és DS 4 Crossback modellek fogyasztása 4,9 l/100 km, CO2-kibocsátásuk pedig 112 g/km.

A legújabb generációs új EAT6 automata sebességváltóval szerelt új DS 4 THP 165 S&S gépkocsik kiváló teljesítményértékekkel rendelkeznek: 5,5 l/100 km-es fogyasztás, 130 g/km alatti CO2-kibocsátás és 240 Nm nyomaték. A 200 bar maximális befecskendezési nyomással és a Stop&Start technológiával rendelkező motor 165 LE maximális teljesítményt ad le 6000 ford./percnél. Már 1400-as percenkénti fordulatszámon eléri 240 Nm maximális nyomatékát, és ez az érték egészen a 4000-es fordulatszámig állandó marad.

Az új DS 4 lesz az első DS, amelybe THP 210 S&S motor kerül. A motor maximális teljesítménye 210 LE 6000 ford./percnél. Már 1750-es percenkénti fordulatszámon eléri 285 Nm maximális nyomatékát, és ez az érték egészen 4000-ig állandó marad. Fontos kiemelni az 5,9 l/100 km fogyasztást és a 138 g/km-es CO2-kibocsátást. Ez a motor, amely kizárólag a kisebb hasmagasságú változathoz rendelhető, tökéletesen illik annak dinamikus és kifinomult karosszériájához.

Akár a hatfokozatú manuális sebességváltó, akár a legújabb generációs új EAT6 automata sebességváltó kapcsolódik a BlueHDi 120 motorhoz, mindkét esetben ígéretes értékeket mutat: 3,7 l/100 km-es fogyasztás és 97 g/km CO2-kibocsátás a manuális váltóval, illetve 3,8 l/100 km-es fogyasztás és 99 g/km CO2-kibocsátás az EAT6 váltóval szerelt változat esetében, és 300 Nm nyomaték. Ezekkel az értékekkel az új DS 4 és a DS 4 Crossback modellek a takarékosság tekintetében referenciának számítanak a versenytársak között.

A BlueHDi 150 S&S motornak 50 Nm-rel nagyobb a nyomatéka, 25 lóerővel nagyobb a teljesítménye, több mint 20 %-kal kisebb a CO2-kibocsátása és az üzemanyag-fogyasztása, mint a korábbi HDi 135 motornak. Az értékek magukért beszélnek: 3,8 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás, 98 g/km CO2-kibocsátás és 370 Nm nyomaték. A kínálatban szereplő harmadik dízelmotor a BlueHDi 180 S&S EAT6. Az új hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt motor nagy teljesítményt és energiahatékonyságot kínál az ügyfélnek: 4,3 l/100 km-es fogyasztás, 113 g/km CO2-kibocsátás és 400 Nm nyomaték.

A hasmagasság megváltoztatása miatt mindkét modellváltozaton módosították a futómű és a kormánymű beállítását is, amivel tovább javították a menettulajdonságokat. Mivel alacsonyabbra került a súlypont, az új DS 4 fürgébb és kisebb a karosszéria dőlése. A 30 mm-rel megnövelt hasmagasságával a DS 4 Crossback megemelt vezetési pozíciót kínál, ahonnan a vezető jobban belátja az utat.

A mindkét modellváltozathoz rendelhető intelligens kipörgésgátló egy vezetést segítő rendszer, amely rossz tapadású úton optimalizálja a kipörgésgátló szabályozását az első kerekeken. Ez lehetővé teszi az indulási teljesítmény növelését, különösen havas utakon, és jobb tapadást biztosít a kanyarból való kigyorsításhoz. Különösen ideális a DS4 Crossback modellhez, mivel erősíti annak szabadidő-autós karakterét, és optimalizálja az autó menettulajdonságait rossz tapadású útfelületen.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/